راه حل مشکل سپیدرود و داماش در دستان مدیریت شهری

مسعود نصرتی پاسخ داد: شهرداری رشت چگونه می‎تواند تیم‎داری کند

نصرتی با بیان اینکه در بخشنامه صادره وزارت کشور اولویت با ورزش عمومی است، افزود: اما شهرداری رشت و سایر شهرداری ها می‌توانند در بودجه سالیانه در اجرای ماده ۱۶ اعتبارات لازم را پیش بینی کنند تا به تصویب شورا برسد و قابلیت قانونی وجود دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از مشکلات همیشگی سپیدرود رشت و داماش طی سالهای اخیر در کنار عدم ثبات مدیریتی، پشتوانه ضعیف مالی بوده است.

ر این راستا کمکهای مالی شهرداری رشت و دولت نیز صرفا مُسکن وار بوده و نتوانسته درآمد پایداری را برای این دو تیم محبوب ایجاد کند.

شب گذشته مسعود نصرتی معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به صورت تلفنی میهمان برنامه «یار دوازدهم» شبکه باران بود، جاییکه علیرضا نوید مالک سپیدرود رشت نیز در برنامه شخصا حضور داشت تا به مشکلات سپیدرود و آنچه که طی این سالها بر او گذشت بپردازد.

نصرتی در این برنامه در پاسخ به سوال سعید علیپور مجری برنامه فوتبالی «یار دوازدهم» مبنی بر اینکه آیا شهرداری ها می‌توانند به تیم‌های فوتبال کمک مالی کنند یا خیر پاسخ داد و گفت: در گذشته برای شهرداری های کشور بخشنامه ای به تصویب رسید و تاکید بر این بود که شهرداری ها توجه به ورزش عمومی در اولویت آنها باشد.

شهردار اسبق رشت در رابطه با این سوال که آیا قابلیت قانونی برای کمک شهرداری ها به تیمهای فوتبال حرفه ای وجود دارد، اینگونه پاسخ داد که این قابلیت قانونی کاملا وجود دارد و در اجرای ماده ۱۶ قابلیت کمک به تیمهای رشت از جانب شهرداری وجود دارد.

نصرتی با بیان اینکه در بخشنامه صادره وزارت کشور اولویت با ورزش عمومی است، افزود: اما شهرداری رشت و سایر شهرداری ها می‌توانند در بودجه سالیانه در اجرای ماده ۱۶ اعتبارات لازم را پیش بینی کنند تا به تصویب شورا برسد و قابلیت قانونی وجود دارد.

گفتنی است، در همین برنامه اعلام شد که شهرداری سیرجان صرفا در فوتبال بانوان فصل گذشته ۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

با توجه به اظهارات مسعود نصرتی معاون سازمان شهرداری های کشور، شورا و شهرداری رشت می توانند با تنظیم ردیف بدجه سالیانه یکبار برای همیشه مشکل سپیدرود و داماش را حل کنند. طبیعی است در شهری که از بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی سالیانه بهره می برد اختصاص سالیانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای تیمداری جای دوری نخواهد رفت.

به گزاش دیارمیرزا، برنامه فوتبالی “یار دوازدهم” با بخش های متنوع و جذاب و جنجالی از نقد و بررسی فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و گل کوچک در بخش مردان و زنان گرفته تا فوتبال محلات و روستاها و معرفی استعدادهای ناشناخته، امکانات و کمبودها، از جمعه ۲۶ خرداد با اجرای “سعید علیپور” روی آنتن شبکه باران رفت.

Share