مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد:

افتتاح ۹۶۴ واحد نوسازی بافت فرسوده شهری در گیلان

۹۶۴واحد نوسازی شده در بافت فرسوده شهری در ۱۳ شهر گیلان همزمان با افتتاح ۵۰۰۸ واحد در۶۷ شهر کشور با حضور مقام عالی وزارت امروز بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: این طرح از طرح‌های نوسازی مردمی می‌باشد که با کمک دولت در قالب تسهیلات بازآفرینی و با مشارکت بانک مسکن برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در اختیار مردم قرار داده شده تا بتوانیم با این طرح یاری رسان مردم در حوزه مسکن باشیم.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان افزود: آئین افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی نوسازی شده مردمی در بافت‌های فرسوده استان گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود، صومعه سرا، خمام، رودسر، استانه اشرفیه، بندر انزلی، فومن، کوچصفهان، تالش، آستارا و املش صورت می‌گیرد که شهر رشت با ۱۳۸پروژه دارای بیشترین واحد افتتاحی می‌باشد.

وی ادامه داد: برای نوسای و بهسازی هریک از این واحدهای مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته است.

 رحمانی گفت: استان گیلان دارای ۵۳ شهر مصوب است که تا کنون ۳۰ شهر دارای بافت ناکارآمد شناسایی شده شهری اعم از بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی به مساحت ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار است.

وی افزود: بیشترین تعداد مناطق شناسایی شده برای بافت فرسوده در منطقه‌ی ۳ رشت واقع شده است که قسمت شرقی شهر رشت را پوشش می‌دهد ومساحتی بالغ بر ۱۷۵۶ هکتار دارد.

Share