راه و شهرسازی اعلام کرد

بررسی ۸۲ پرونده در کمیسیون ماده پنج شهرهای گیلان

دومین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالجاری به ریاست استاندار و با حضور دستگاه های عضو در استانداری گیلان برگزار و منجربه صدور آرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالجاری به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های عضو در استانداری گیلان برگزار و منجر به صدور آراء گردید.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به اهمیت ضوابط ساخت‎وساز در شهرها گفت: جلوه‌های بصری و اعمال اصول شهرسازی در ساخت و سازهای استان باید مدنظر قرار گیرد چراکه بناهای خارج از اصول، جلوه شهر و معماری ایرانی اسلامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با بیان اینکه، براساس بند ۵ قانون شورایعالی، تغییرات در طرح‌های تفصیلی شهری پس از بررسی وتصویب درکمیسیون ماده پنج ملاک صدور پروانه برای شهرداری‌ها خواهد بود، افزود: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با تشکیل جلسات کارشناسی و با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می‌شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می‌گیرند.

این جلسه به ریاست استاندار گیلان و دبیری اداره کل راه و شهرسازی و با حضور سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون برای شهرهای رشت، کلاچای، رضوانشهر، رستم آباد، لنگرود، اسالم، گوراب زرمیخ، لوشان، منجیل، لشت نشا، آستارا، رودسر برگزار و منجر به صدور ۸۲ رای کمیسیون گردید.

همچنین در این جلسه طرح تفصیلی برای شهرهای منجیل، املش، جیرنده، لنگرود، لاهیجان بررسی مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

Share