مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی نهضت ملی مسکن در گیلان | افزایش تراکم به ۶ طبقه

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در گیلان را بیش از ۴۵ درصد دانست و اضافه کرد: با توجه به ملاحظات ژئوتکنیکی و کمبود زمین در گیلان، به سمت افزایش تراکم رفتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی رحمانی در جلسه شورای مسکن استان گیلان، رفع مشکل اجاره نشینی را دغدغه دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری جمعیت، ۷۹۰ هزار و ۸۲۲ خانوار با بعد ۳.۲ نفر در استان گیلان داریم که ۲۱۲ هزار خانوار متعلق به رشت است.

وی از ثبت نام ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: نسبت به شناسایی خانه های خالی اقدام کردیم که در نهایت مشخص شد این خانه ها در شهرهای مهاجرپذیر و گردشگرپذیر همچون لاهیجان و رشت بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد متقاضیان حائز شرایط را ۳۱ هزار و ۳۳۶ خانوار دانست و از تایید نهایی ۲۱ هزار و ۸۰۳ خانوار خبر داد که دارای چهار شرط اصلی طرح نهضت ملی مسکن هستند.

رحمانی با اشاره به واریز اول و دوم ۶۷۵۹ خانوار، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن در گیلان قابل قبول بوده و واقعا در حال ساخت مسکن برای مردم هستیم.

وی مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در گیلان را بیش از ۴۵ درصد دانست و اضافه کرد: با توجه به ملاحظات ژئوتکنیکی و کمبود زمین در گیلان، به سمت افزایش تراکم رفتیم و لذا جهت تثبیت خاک، عملا سه ماه با تاخیر فرایند کار را آغاز می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افزایش تراکم چهار طبقه و پیلوت به ۶ طبقه و پیلوت خبر داد و بیان کرد: از ۱۰۰ هکتار زمین تخصیص بنیاد مستضعفان نیز برای ۳۵ هکتار طراحی مهندسی را انجام دادیم.

وی از تخصیص زمین ۸.۵ هکتاری سپاه قدس گیلان برای طرح نهضت ملی مسکن در انزلی خبر داد و بیان کرد: برای نیروهای مسلح نیز یک قطعه زمین ۴۵ هکتاری تعریف شده است.

رحمانی با بیان اینکه در مجموع ۳۲۰ هکتار زمین را تامین و طراحی مهندسی کردیم، خاطرنشان کرد: در حال مجتمع سازی بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۵ واحد هستیم؛ همچنین ۲۵۰۰ واحد خودمالک و ۵۷۱ واحد در بافت های فرسوده و تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی در دست احداث است.

وی از در حال ساخت بودن ۲۴ هزار و ۵۳۱ واحد شهری و روستایی طرح نهضت ملی مسکن در گیلان خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۰ قطعه ۲۰۰ مترمربعی برای ۵۴۲ خانوار دارای سه فرزند در شرق استان تخصیص یافته است.

Share