اتحادیه اروپا جیره خوار آمریکاست

واکنش دلخوش به تحریمش توسط اتحادیه اروپا؛ همواره به دنبال دفاع از حقوق ملت بودم

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما و در واکنش به تحریمش توسط اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا که جیره خوار و زیر یوغ آمریکا می‌باشد، مدتیست که دست به اعمال بعضی تحریم‌ها می‌زند و به بهانه‌های مختلف نمایندگان مجلس و بعضی از مسئولین را تحریم می‌کند.

دلخوش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریمش توسط اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا که جیره خوار و زیر یوغ آمریکا می‌باشد، مدتیست که دست به اعمال بعضی تحریم‌ها می‌زند و به بهانه‌های مختلف نمایندگان مجلس و بعضی از مسئولین را تحریم می‌کند.

وی افزود: بنده سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس هستم و مردم هم دیدند و شاهدند که ضمن پشتیبانی از ولایت و رهبری، در مقاطع و زمینه‌های مختلف همواره سعی کرده‌ام تا از حقوق ملت دفاع کنم. امروزه هم بیشترین حضور را در عرصه قانونگذاری برای حقوق ملت داشتم چرا که قانونگذاری بحث دفاع از حقوق آحاد مردم است.

نماینده مردم صومعه سرا ادامه داد: متاسفانه عوامل آمریکا، کار برای مردم را بر نمی‌تابند و شاهد آن هستیم که افرادی تحریم می‌شوند که در عرصه قانون و قانونگذاری و دفاع از حق مردم، مشارکت بیشتری دارند.

دلخوش با بیان اینکه همواره سعی کرده‌ام تا رفتاری توام با عزت و احترام با تمام آحاد ملت داشته باشم، افزود: امیدوارم که تحریم کنندگان ملت ایران بر سر عقل بیایند و به حقوق ملت، دست درازی نکنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در ادامه و در واکنش به افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته گفت: مجلس در ارتباط با نرخ ارز جلسه غیرعلنی داشته و تبادل نظرهایی حول همین موضوع با رییس مجلس صورت گرفت و در مجلس تذکرات لازم داده شده است.

دلخوش مشکل فعلی حوزه افتصاد راعدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های کلان اقتصادی دانست و تصریح کرد: در ابعاد اقتصادی و به خصوص در حوزه مدیریت اقتصادی، ضعف‌هایی وجود دارد که بارها و در تریبون‌های مختلف و در راستای دفاع از حقوق مردم به آن اشاره کردم. آن چیز که مشخص است، این است که مسئولین دستگاه‌های اجرایی ما به دلیل‌عدم هماهنگی در اقتصاد کشور، تا به امروز نتوانستند بازار ارز و سکه را به خوبی کنترل کنند، ضمن آنکه تشدید تحریم‌ها خصوصا محدودیت‌های وضع شده برای بعضی از کشورهای همسایه که ارتباط ارزی با کشور ما داشتند، در این خصوص بی‌تاثیر نیست.

دلخوش راه حل برون رفت از وضعیت فعلی را مدیریت واحد اقتصادی در کشور وجود دانسته و افزود: باید یک سازمان حرف بزند. الان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، معاونت اقتصادی رییس جمهور، گمرکات، صنعت و معدن و سازمان‌هایی که با تجار عزیز در ارتباط هستند، همگی در اقتصاد نقش آفرینی کرده و می‌بایست ساماندهی شوند چرا که اگر همین روند ادامه پیدا کند، مردم به لحاظ اقتصادی آسیب میبینند و افزایش ارز بر گرانی اقلام مهن تاثیر خواهد گذاشت و لذا دولت باید به سمتی برود که بتواند در منطقه با کشورهایی مثل روسیه ارز واحد منطقه را ایجاد کند.

دلخوش با اشاره به نقش مهم وزارت خارجه و معاونت اقتصادی آن در ایجاد ارتباطات بین الملل، افزود: این مردم در تمام بزنگاه‌های سیاسی همراه نظام بوده‌اند و رفع مشکلات آنان، وظیفه همه مسئولین است.

نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به گرانی‌های اخیر گوشت و خوراک، بخش زیادی از این گرانی را مرتبط با رشد قیمت ارز دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های زندگی مردم به کار بسته‌ایم و در نطر داریم حتی اگر بشود، به مردم کالابرگ بدهیم تا نیازهای اساسی آنان تامین شود.

وی در پایان با بیان اینکه در مجلس به دنبال کاهش نرخ کود و سم هستیم، افزود: در خصوص آب بهای کشاورزی، معتقدیم آن چیزی که هم اکنون دریافت میشود، بیشتر از دوبرابر مبلغی است که تا پیش از این گرفته میشد و لذا تا جاییکه بتوانیم، تلاش می‌کنیم تا نرخ‌ها شکسته شود همچنین با بعضی از افزایش نرخ‌ها به خصوص در حوزه پتروشیمی به شدت مخالفیم.

Share