وزیر ورزش هم تحریم خواهد شد

ادعای پولیتیکو: اتحادیه اروپا به دنبال تحریم ۴۰ فرد و نهاد در ایران است

بر اساس پیش نویس اسنادی که پولیتیکو آن دست یافته است، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بر اساس پیش نویس اسنادی که پولیتیکو آن دست یافته است، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی است.

در ادامه این مطلب آمده است: تحریم‌های مضاعف به عنوان بخشی از واکنش مداوم اتحادیه اروپا به برخورد دولت ایران با اعتراضات پس از درگذشت مهسا امینی، مورد بحث قرار می‌گیرد.

به طور کلی ۲۷ سند اتحادیه اروپا به دست پولیتیکو رسیده است که به آنها “بسته شواهد” گفته می شود، زیرا حاوی اطلاعاتی (اغلب گزارش های مطبوعاتی) هستند که پشتیبان تحریم های پیشنهادی است.

بر اساس این اسناد، اتحادیه اروپا در نظر دارد علیه ۱۷ شخص، تحریم هایی را وضع کند. این افراد شامل فرمانداران منطقه ای، یک نماینده مجلس، یک وزیر و یک مقام عالی رتبه در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است. این تحریم ها همچنین مقامات فعلی و سابق سپاه پاسداران را هدف قرار خواهد داد.

سید حمید سجادی هزاوه، وزیر ورزش ایران، نیز در این فهرست قرار دارد. در سند بررسی شده توسط پولیتیکو درباره سجادی ذکر شده وی «مسئول تحت فشار قرار دادن ورزشکاران ایران برای سکوت و جلوگیری از صحبت آنها در مجامع بین المللی علیه سرکوب اعتراضات در ایران است».

سجادی شخصاً درگیر پرونده الناز رکابی، ورزشکار سنگنورد ایرانی بود که بدون حجاب در مسابقات صخره نوردی قهرمانی آسیا در پاییز ۲۰۲۲ شرکت کرد و نحوه برخورد با او مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در این سند آمده است: «در ماه دسامبر مشخص شد که منزل خانوادگی الناز رکابی در زنجان طبق گزارش‌ها تخریب شده است».

Share