فرماندار آستارا در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان به مناسبت روز مهندس؛

مهندسین با فکر و خوبی در آستارا وجود دارند | مهندسین به طراحی بافت شهری توجه داشته باشند

رضایی‌پور به بافت شهری بندر آستارا اشاره کرد و افزود: بافت شهری بندر مرزی آستارا زیبا است و ورودی و خروجی شهر نشان‌دهنده این است که مهندسین با فکر و خوبی در این شهر وجود دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنجم اسفندماه سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، با حضور فرماندار شهرستان مرزی بندر در دفتر نظام مهندسی آستارا گرامی داشته شد.

عنایت رضایی‌پور در این آئین گفت: مهندسان پشتوانه و سرمایه علمی کشور هستند و ایران اسلامی در طول تاریخ با بهره مندی از توان تخصصی و ایده‌های خلاق مهندسان متعهد، مسیر سازندگی و استقلال را طی کرده است.

وی افزود: مهندسان پرتلاش ایران با الگوی مدیریت جهادی با وجود تحریم‌های ظالمانه بیگانگان، علاوه بر ارتقاء دانش، تجربه و توان فنی در راه اعتلای کشور گام‌های اساسی برداشته اند.

وی از تلاشگران حوزه مهندسی خواست در طراحی بافت شهری به زیرساخت‌ها، شرایط آب و هوایی و محیط جغرافیایی این شهرستان توجه کنند.

نماینده عالی دولت در آستارا با بیان‌اینکه مهندسین کشورمان جزء بهترین مهندسان هستند، گفت: نقش مهندسین در عمران و آبادانی روستاها و شهرهای کشور بی‌بدیل است.

وی با بیان‌اینکه خداوند متعال اولین مهندس عالم است، افزود: خداوند خالق جهان هستی است و جهان را دقیق، ظریف و با هندسه مرتبط به هم طراحی و مهندسی کرده است.

رضایی‌پور به نقش مهندسین در پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مهندسین در زمان دفاع مقدس نیز در حوزه فنی و مهندسی نقش خود را به خوبی ایفاء کردند و درسال‌های سازندگی نیز به وظیفه خود در راستای عمران کشور عمل کرده و هم‌اکنون نیز کارهای بزرگی در جهت توسعه و عمران کشور انجام می‌دهند.

وی به بافت شهری بندر آستارا اشاره کرد و افزود: بافت شهری بندر مرزی آستارا زیبا است و ورودی و خروجی شهر نشان‌دهنده این است که مهندسین با فکر و خوبی در این شهر وجود دارند.

بهنام جوان مجرد، رئیس نظام مهندسی آستارا هم گفت: دفتر نظام مهندسی این شهرستان از سال ۷۹ آغار بکار کرد و از ۶۴۸ عضو آن، ۳۵۰ اعضا دارای پروانه اشتغال در هفت رشته مهندسی فعالیت می‌کنند.

Share