فرماندار آستارا؛

افزایش ۴۷ درصدی خروج از کشور در مرز آستارا | درآمد پایانه مرزی ۷۸ درصد افزایش یافت

رضایی‌پور با اشاره به میزان تردد در مرز آستارا گفت: از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۷۱۷ مسافر از طریق مرز آستارا وارد و ۴ هزار و ۶۱۴ نفر از طریق این مرز از کشور خارج شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی ورود و ۴۷ درصدی خروج از کشور در مرز آستارا هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: راهداران، کامیون‌داران و فعالان حوزه حمل‌ونقل داخلی و خارجی، سربازان صف مقدم نبرد اقتصادی با دشمن هستند و تلاش آن‌ها در این شهرستان، قابل تقدیر است.

عنایت رضایی‌پور در دیدار با کارکنان اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پایانه مرزی گمرک و فعالان حمل و نقل اظهار کرد: تلاش شما در حوزه‌های صادرات، واردات، ارزآوری، تامین مایحتاج مردم و امنیت جاده‌ای یادآور مجاهدت رزمندگان اسلام در سنگرهای دفاع مقدس است.

رضایی‌پور ادامه داد: در حوزه حمل و نقل باری و مسافری و نقل و انتقال محصولات و تولیدات داخلی به خارج از کشور، کار بزرگی در این شهرستان مرزی صورت می‌گیرد و نامگذاری ۲۶ آذرماه به نام روز حمل و نقل، ارج نهادن به زحمت‌های فعالان این عرصه است.

وی بیان کرد: در سالیان متمادی به دلیل توانمندی حوزه حمل و نقل آستارا، این شهرستان از نظر هدایت و انتقال کاروان زائران اربعین حسینی جزو شهرستان‌های برتر کشور شناخته و تجلیل شده و البته نقش مردم با فرهنگ و مهمان نواز آستارا نیز در حصول این موفقیت پررنگ است.

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: با واگذاری مدیریت راه‌های روستایی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کار عوامل این اداره در آستارا دوچندان شده است و توسعه و نگهداری راه‌های اصلی و روستایی و حضور فعال در مواقع بحران از موارد مورد توجه جهت ارائه خدمات راهداران به مردم شریف کشور است.

رضایی پور با اشاره به میزان تردد در مرز آستارا بیان کرد: امسال تا پایان آبان ماه ۴۷ هزار و ۵۲۵ مورد ورود کامیون و ۴۱ هزار و ۲۷۰ مورد خروج کامیون از این پایانه ثبت شده است که در مقایسه در مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی ورود و ۱۷ درصدی خروج کامیون از مرزهای بندر آستارا هستیم.

وی افزود: همچنین درسال جاری با تلاش شبانه روزی مجموعه پایانه مرزی شاهد افزایش ۷۸ درصدی درآمد پایانه مرزی بندر آستارا هستیم.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به میزان تردد در مرز آستارا بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۷۱۷ مسافر از طریق مرز آستارا وارد و ۴ هزار و ۶۱۴ نفر از طریق این مرز از کشور خارج شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی ورود و ۴۷ درصدی خروج از کشور در مرز آستارا هستیم.

Share