فرماندار آستارا در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی؛

هنوز دولت قبلی تمام نشده است | دولت رئیسی نه تنها از صفر بلکه از زیر صفر کار خود را آغاز کرد

رضایی‌پور گفت: شروع به کار دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی با بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و با کاهش درآمد نفتی بود و این یعنی دولت نه تنها از صفر بلکه از زیر صفر کار خود را آغاز کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان گفت: باید بدانیم هنوز دولت قبلی تمام نشده و برخی از مدیران آن دولت هنوز هستند و خرابی‌هایی از اقدامات دولت قبلی به جا مانده است.

عنایت رضایی‌پور با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده و مدیریت و عدالت اقتصادی در این مرحله صورت گرفته، افزود: مافیای زالو صفت و سرمایه داری که همچنان وجود دارند باعث خراب شدن بازار می‌شوند.

دولت نه تنها از صفر بلکه از زیر صفر کار خود را آغاز کرد

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا بیان کرد: خزانه دولت قبل خالی نبود بلکه کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی داشت.

وی گفت: شروع به کار دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی با بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و با کاهش درآمد نفتی بود و این یعنی دولت نه تنها از صفر بلکه از زیر صفر کار خود را آغاز کرد.

رضایی‌پور ادامه داد: در ادامه مسیر این دولت، کاهش مرگ و میر کرونایی که روزانه ۷۰۰ نفر و کمبود واکسن را داشتیم که در دولت سیزدهم ۱۲۶ میلیون دز واکسن وارد شد، همچنین تسویه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل و کاهش نرخ تورم سالانه از ۶۰ درصد به ۴۳درصد در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در آستارا افزود: دولت سیزدهم در شرایطی با رای مردم به رویکرد تغییر و تحول خواهی روی کار آمد که مردم از عملکرد ۸ سال گذشته دولت قبل راضی نبودند و سرحدات سرمایه‌های اجتماعی در حال به خطر افتادن بود؛ فلذا باید تلاش کنیم تا در دولت کار و کرامت شرمنده مردمی نباشیم که دعوتشان کردیم به جبهه انقلاب بپیوندند.

رضایی‌پور دیدگاه و برداشت متفکران غرب را در نبرد پایان تاریخ، عمدتا طبقاتی و نژادی عنوان کرد و تصریح کرد: ما مفتخریم که پایان تاریخ را از آن محرومین و مستضعفین و صالحان می‌دانیم و از این رو خداوند را شاکریم که سعادت زیستن در چنین مکتبی را به ما عطا کرد.

نباید اجازه داد اینگونه القا شود که نیروهای انقلابی صرفا انتزاعی فکر می‌کنند

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود آرمان‌های انقلاب را ملموس و قابل حصول عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد اینگونه القا شود که نیروهای انقلابی صرفا انتزاعی فکر می‌کنند و دنبال آرمان‌های هستند که دست نیافتنی است.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در شعار سال جدید بار دیگر نیز بر اهمیت توجه به امر تولید تاکید کرد، یادآور شد: ما میراث دار جریانی هستیم که تصمیم گرفته بر اساس اتکا به ظرفیت‌های داخلی به رشد و تعالی برسد و اعتقاد داریم تنها راه نجات کشور تقویت تولید و حمایت از تولید کنندگان داخلی است.

رضایی‌پور به انتقاد از تفکر جریان غربگرا در مقاطع گذشته پرداخت و افزود: درست در مقطعی که سیاست استکبار ستیزی کنار گذاشته شد و سیاست گفتگوی تمدن‌ها دنبال می‌شد شاهد بودیم جرج بوش پسر رئیس جمهور وقت آمریکا ایران را محور شرارت نامید.

وی شناعت و روحیه خباثت آمریکایی‌ها را وصف ناپذیر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در شرایطی که امروز هم تجربیات تاریخ پیش روی ما قرار دارد و می‌بینیم که چطور رئیس جمهور جدید آمریکا همزمان که از کنار سفره هفت سین برای ملت ایران پیام تبریک نوروزی می‌فرستد، سفره مردم بخاطر تحریم‌های ظالمانه آن‌ها کوچکتر می‌شود و هزاران نفر بیگناه بخاطر تحریم داروئی جان خود را در کشور از دست می‌دهند؛ حال جریان غربگرا در مقابل این حد از روحیه خباثت و تناقض گویی آمریکا چه جوابی برای افکار عمومی دارند؟!

فرماندار آستارا مسئله‌شناسی و احصاء نظام مسائل، احقاق حقوق عامه مردم و مبارزه قاطع و بی‌امان با فساد و زمین خواری در شهرستان را وظیفه و ماموریت مهم و مورد انتظار دولت از نمایندگان خود در سراسر کشور عنوان کرد و یادآور شد: با تمام قدرت در مقابل فساد و مفسدین می‌ایستیم تا ریشه آن خشک شود.

دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در حیران آستارا و تالاب استیل

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان از سه ظرفیت مهم مرز زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است، ایجاد منطقه آزاد تجاری و استفاده از زیرساخت های موجود را آرزوی دیرینه خود و مردم آستارا دانست.

عنایت رضایی پور با اشاره به نقش ویژه این شهرستان مرزی در مبادلات درون و برون مرزی در شمال کشور با کشورهای خارجی و به ویژه منطقه قفقاز به عینه مشاهده می شود، افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری آستارا با وجود سه مرز فعال و پتانسیل های موجود، کمکی به شریان اقتصادی کشور خواهد بود.

وی زیر ساخت های موجود در بخش حمل و نقل این شهرستان را با وجود مرز های زمینی، ریلی و دریایی بسیار قابل توجه عنوان کرد و گفت: خطوط راه آهن مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع بندری آستارا، پایانه مرزی و مرز زمینی از زیرساخت های اصلی شهرستان آستارا برای توسعه و پیشرفت منطقه هستند.

رضایی پور با اشاره به اینکه شهرستان مرزنشین آستارا در حاشیه دریای خزر و مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: مرز های آستارا در زمینه تجارت خارجی به طور شبانه روزی فعال هستند و بیشترین صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا صورت می گیرد.

فرماندار آستارا مرز، کوه، جنگل و دریا را نقاط قوت این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: آستارا یک شهرستان اقتصادی، گردشگر پذیر، ساحلی، فرهنگی و رسانه ای است و حضور بیشمار گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان گواه این ادعاست.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های تالاب استیل و گردنه زیبای حیران تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاران در آستارا حمایت می شود و امید است با همت دولت کار و کرامت و تلاش همه جانبه همه مسئولان شهرستان شاهد رفع مشکلات مردم آستارا و توسعه و آبادانی آن باشیم.

رضایی پور تصریح کرد: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری شهرستان آستارا فراهم است و سرمایه گذاران از این فضاهای لازم به نحو احسن استفاده کنند.

وی آستارا را در زمینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف فرهنگی، ساحلی، فیلم، تئاتر، موسیقی، شعر و ادبیات بسیار ممتاز دانست و گفت: می توان با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات، برنامه هایی در زمینه های مختلف برای غنی کردن اوقات فراغت مردم و محیطی پرنشاط و آرامش بخش را برای مردم بومی و مسافرین ورودی به این شهرستان فراهم کرد.

فرماندار آستارا احداث تیرپارک برای توقف و ساماندهی کامیون‌های حوزه صادرات و واردات که از نیازهای اساسی منطقه بود به همراه احداث یک اسکله چوب توسط بخش خصوصی را از جمله فعالیت های مثبتی عنوان کرد که با اتمام کار این دو پروژه و آغاز فعالیت آنها جدا از بحث اشتغالزایی گره ای از مشکلات شهرستان باز خواهد شد.

رضایی پور از تصویب و اختصاص اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی برای تصفیه خانه فاضلاب شهری آستارا خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری آستارا از دغدغه های مهم شهروندان است و امروز خبر خوش آغاز ساخت آن را به مردم شریف این شهرستان می دهم.

وی بیان کرد: آغاز تعریض و چهار بانده کردن جاده آستارا به رشت، تکمیل بارنداز ریلی آستارا-آستارا و این گونه اقدامات گوشه ای از تلاش‌ها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم شریف است و لحظه ای برای خدمت رسانی به مردم خسته نخواهیم شد.

Share