فرماندار آستارا اعلام کرد:

آغاز اجرای طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی بندر آستارا | استقرار ۳۵ راهدار در قالب چهار تیم

فرماندار بندر آستارا از آغاز اجرای طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی این شهرستان و دپو ۴۰۰ تن نمک و ماسه برای مقابله با بارش احتمالی برف و انسداد محور حیران آستارا خبر داد و گفت: ۳۵ راهدار در قالب ۴ تیم راهداری در محورهای این شهرستان جهت ارائه خدمات مناسب به مردم مستقر شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور، فرماندار آستارا حاشیه جریان بازدید از محور کوهستانی آستارا به اردبیل و گردنه حیران، اظهار کرد: راهداران آستارایی به طور شبانه روزی در محورهای مواصلاتی آستارا و گردنه حیران این شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروها برای تأمین ایمنی راه‌ها و محورهای مواصلاتی، به روزرسانی تجهیزات راهداری آستارا ضروری است، افزود: ۲۰ دستگاه کامیون برف روب، نمک پاش، گریدر، لودر، سرویس کار، بولدوزر و خودروی سبک از ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در این طرح هستند و کمک بخش خصوصی در مواقع بحرانی از موارد ضروری جهت ارائه خدمات مناسب به مردم است.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه برای بازگشایی جاده‌ها در روزهای یخبندان و برفی، ۲۰۰ تن نمک و ۲۰۰ تن ماسه در راهدار خانه بهارستان توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا ذخیره شده است، افزود: وظیفه نگهداری مسیرهای جاده‌ای آستارا تا شهرستان تالش بر عهده اداره راهداری آستارا بوده و در مجموع ۱۰۹ کیلومتر راه اصلی در شرایط عادی، برفی و بحرانی کنترل می‌شود تا مسیر همیشه باز بود و رفت و آمد در جریان باشد.

فرماندار آستارا با اشاره به کمبود تجهیزات بخش راهداری آستارا، گفت: در مواقع بحرانی از بخش خصوصی در آستارا که ماشین آلات سنگین در اختیار دارند استفاده می‌شود.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: ۳۵ راهدار به طور شبانه روزی تا ۲۰ فروردین ماه در محورهای مواصلاتی آستارا به ارائه خدمات می‌پردازند و گردنه حیران آستارا در مواقع کولاک و برف، خطرآفرین است.

وی افزود: با تلاش نیروها و تجهیز امکانات، برای تامین ایمنی راه‌ها و محورهای مواصلاتی تلاش می‌کنیم و به روزرسانی تجهیزات راهداری آستارا ضروری است.

در ادامه فرماندار بندر آستارا با حضور در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در منطقه صیادلر از تجهیزات و امکانات این پایگاه بازدید به عمل آورد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است.

Share