امام جمعه رشت؛

عاملین مسمومیت های اخیر شناسایی و معرفی شوند | به دنبال ایجاد رعب و التهاب در جامعه هستند

امام جمعه رشت، با اشاره به مسمومیت دانش آموزان، گفت: شاهد نگرانی خانواده ها هستیم و قطعا شناسایی عاملین و معرفی آنان و برخورد قاطع با آنان، آرامش را به خانواده ها و دانش آموزان باز می گرداند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۹ اسفند ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان در برخی از مدارس کشور، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از این حادثه به عنوان جنایت بزرگ یاد کردند و بر مجازات عاملین آن تاکید فرمودند که وظیفه مسئولان را سنگین می کند.

وی از متولیات امور اطلاعاتی و انتظامی و قضایی خواست طبق دستور رهبر انقلاب عمل کنند و افزود: عاملین و مسببین این حوادث که امنیت کشور و آرامش مردم را هدف قرار داده، باید به اشد مجازات محکوم شوند.

امام جمعه رشت، مسمومیت های اخیر را جنایت علیه دانش آموزان که معصوم ترین افراد جامعه هستند دانست و گفت: شاهد نگرانی خانواده ها هستیم و قطعا شناسایی عاملین و معرفی آنان و برخورد قاطع با آنان، آرامش را به خانواده ها و دانش آموزان باز می گرداند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقشه های شوم دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز زنان جامعه ما در جایگاه های مطرح علمی و پزشکی و فرهنگی و سیاسی قرار دارند و لذا حادثه اخیر در راستای تحت تاثیر قرار دادن امنیت روانی بانوان بوده و می خواهند زنان را از حضور اجتماعی دور کنند.

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در طرح هزار چاقو علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از جنبه های طرح هزار چاقو جنگ ترکیبی است که علیه ملت ایران شکل گرفته و به دنبال ایجاد رعب و التهاب در جامعه ماست.

آیت الله فلاحتی در ادامه به مشکل ترافیک ترانزیتی در شهر آستارا و رسانه ای شدن این موضوع اشاره کرد و متذکر شد: به دنبال جنگ اوکراین، توجه روسیه به ترانزیت از طریق دریا افزایش یافت و شاهد واردات و صادرات از بندر آستارا هستیم.

وی گسترش تجارت خارجی را فرصت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی گیلان دانست و بیان کرد: شاهد تردد بالای کامیون های ترانزیتی از گمرک آستارا هستیم و تکمیل زیرساخت های منطقه ضرورت دارد.

امام جمعه رشت یکی از مشکلات گمرک آستارا را عبور کامیون ها از داخل شهر دانست و یادآور شد: از وزارت امور خارجه می خواهیم با کشور آذربایجان رایزنی های لازم را داشته باشد تا شاهد تسریع در پذیرش کالاهای ترانزیتی باشیم؛ همچنین اقدامات انتظامی و امنیتی لازم در شهر آستارا فراهم شود تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی همچنین از شهردار جدید رشت خواست به اصلاح معابر و کوچه ها و خیابان ها بپردازد و عنوان کرد: مردم رشت با مشکلات فراوانی از جمله حمل و نقل و ترافیک مواجه هستند و وضعیت خیابان ها مردم را رنج می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان به فرارسیدن روز شهدا و هفته بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و تصریح کرد: باید هر روز ما روز شهید و شهادت باشد، زیرا نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و این خون شهداست که انقلاب ما را در مقابل استکبار جهانی زنده و پویا و مستحکم نگه داشته است.

Share