در خطبه های نماز جمعه رشت:

آیت الله رسول فلاحتی: هنوز برخی مسئولان نالایق پست‌های مدیریتی را به عهده دارند

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه دولت به حقوق بگیران ثابت در حذف ارز ترجیحی تاکید کرد و گفت: هنوز یارانه ها در مسیر درست خود قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف با سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه السلام است و در روایتی فرمودند؛ اگر کسی خوبی‌های همایه‌اش را پنهان و بدی‌های او را آشکار کند، چنین همسایه‌ای از بلاهای کمرشکن است.

وی به سالروز رحلت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها مصادف با سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: اگر حتی تفریح معنوی می‌خواهید، زیارت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها را در برنامه داشته باشید.

فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت کالای ضروری دردآور است

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر جا قوای سه‌گانه دولت، مجلس و دستگاه قضا با هم بودند جامعه از آسیب‌ها در امان مانده است، تصریح کرد: فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت کالا به ویژه کالای ضروری برای مردم دردآور است.

آیت الله فلاحتی، به دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: قبول داریم که یک باره همه امور را نمی‌توان درست کرد اما آنچه مربوط به زندگی عادی مردم است باید مورد توجه و رصد مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی مسئولان نالایق پست‌های مدیریتی را به عهده دارند، بیان کرد: دولتمردان به مرور در حال برکنار کردن مدیران نالایق هستند و باید مدیران انقلابی و فهیم که درد مردم را می‌شناسند در تصدی‌ها گمارده شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته و ارز ترجیحی (۴ هزار و ۲۰۰ تومانی) را از مشکلات کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی به توان داخلی کشاورزی، صنعت و دیگر بخش‌های جامعه آسیب دیدند.

کوچک شدن سفره مردم ناشی از ضعف نظارت هاست

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مجلس دوره گذشته به دلیل نظارت نداشتن بر هزینه کرد ارز ترجیحی به موکلان خود جفا کرده است، اظهار کرد: کوچک شدن سفره مردم و ویژه خواری برخی افراد ناشی از ضعف نظارت‌ها به ویژه در نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی است.

وی بر حضور میدانی مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: دولت درصدد برداشتن ارز ترجیحی از کالا به غیر از دارو و آرد و گندم است و این امر ایجاد زیرساخت‌های لازم و توجه به دهک‌های آسیب‌پذیر را می‌طلبد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت در حذف ارز ترجیحی باید به حقوق بگیران ثابت توجه داشته باشد، بیان کرد: هنوز یارانه‌ها در مسیر درست خود قرار نگرفته است.

مردم نخبگانی ایران حاضر به گفت و گو با آمریکا نیستند

آیت الله فلاحتی به اعلام دستگاه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش ایران در کاهش نفوذ آمریکا اشاره کرد و افزود: دستگاه اطلاعاتی آمریکا اذعان دارد مردم نخبگانی ایران حاضر به گفت و گو با آمریکایی‌ها نیستند.

وی با بیان اینکه ایران از قدرت جهانی برخوردار شده است، تصریح کرد: آمریکا در مسیر ایران هراسی گام بر می‌دارد اما دشمنان بدانند حمایت از اسلام و مسلمانان در دنیا وظیفه دینی و عقیدتی ما است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون حقوق امامان معصوم علیه السلام در راستای سبک زندگی اسلامی، گفت: طبق کتاب خدا، سنت پیامبر صلی الله وآله وسلم و اهل بیت علیه السلام باید حجت خدا را تبعیت کنیم و براین اساس تبعیت از امام معصوم علیه السلام در مسائل فردی و اجتماعی لازم است.

Share