عمرانی و عملیاتی با رویکرد توسعه زیرساختها

شهرداری رشت برنامه محور تر از همیشه؛ دیگر مدیریت شهری بلاتکلیف نیست

امیدواریم با تحقق کامل اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت و اجرای پروژه های عمرانی، شهروندان در سال جاری، رشت متفاوتی را ببینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همواره یکی از اتهامات وارد شده به شهرداری رشت طی سالهای اخیر عدم برنامه محوری شهرداری و پیشبرد کارها بدون برنامه ریزی لازم بوده است.

اسفندماه سال گذشته بود که علوی، بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت را کاملا عمرانی و عملیاتی با رویکرد توسعه زیرساختهای شهری و انجام خدمات روبنایی اعلام کرد.

در همین راستا طی هفته های اخیر شاهد هستیم که برای رفع مشکلات و دغدغه های رشت برنامه های عملیاتی ۱۴۰۱ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری،  اهم اقدامات ۱۴۰۱ سازمان حمل و نقل بار و مسافر و همچنین سازمان آتش نشانی رشت با حضور شهردار رشت مورد بررسی قرار گرفته است.

از سوی دیگر در جلسه بررسی روند اجرای مهمترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری رشت در حوزه‌های بازآفرینی، تالاب عینک، پسماند، رینگ ۹۰ متری، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان و پروژه‌های معاونت عمرانی بر اتمام پروژه‌های شهری رشت طبق جدول زمانبندی تاکید شد.

همچنین احداث رینگ ۹۰ متری رشت یکی از پروژه های عمرانی بوده که طی سالهای اخیر تنها شاهد وعده مسئولان درباره تحقق آن بودیم، موضوعی که بنظر می رسد اینبار با رویکرد جهادی شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری رنگ واقعیت به خود ببیند.

در همین زمینه علوی با همراهی دو تن از اعضای شورای شهر ضمن حضور در شهرداری منطقه ۵ بر تهیه شناسنامه فنی ملکی رینگ ۹۰ متری از میدان گیل تا جاده لاکان تاکید کرد و در صحن شورای شهر رشت گفت که تمام تلاش ما این است که در این دوره از مدیریت شهری محلهای جدیدی را برای تامین مالی پروژه رینگ ۹۰ متری ایجاد و کل شهر رشت را به چهار رینگ تقسیم‌بندی کنیم.

شهردار رشت همچنین پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان را جزء اولویتهای شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ نامید و از انتخاب پیمانکار تامین مصالح آن خبر داد.

در رابطه با کیفیت نامناسب آسفالت جاده تهران نیز علوی خوش خبر بود و اعلام کرد که برنده مناقصه رفیوژ میانی از جلوی سازمان آرامستان تا میدان گیل به ارزش ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشخص و قرار شده برنده بعد از عقد قرارداد کار خود را آغاز کند.

خوشبختانه برخلاف دوره های پیشین شهرداری در زمینه فعالیتهای عمرانی بلاتکلیف نیست و برگزاری جلسه شهردار در منطقه یک، سه و پنج، حضور در سازمان سرمایه گذاری، حضور میدانی مداوم در سراوان و کارخانه کود آلی و ارائه برنامه در صحن شورا در کنار موارد گفته شده بالا خود گویای این امر است که شهرداری برنامه های لازم را انجام داده و پس از ارائه فراخوان و بازگشایی پاکات اقدامات ملموسی را شاهد خواهیم بود.

امیدواریم با تحقق کامل اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت و اجرای پروژه های عمرانی، شهروندان در سال جاری، رشت متفاوتی را ببینند.

Share