در جلسه امروز شورای شهر رشت:

شیرزاد:گلایه برخی مسئولان از مصاحبه بنده معنا ندارد/باقری:بودجه سالانه برای کمک به سپیدرود و داماش اختصاص یابد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرزاد گفت:اخیرا مصاحبه من جهت واگذاری لوله به شهرداری برای تکمیل پروژه جمع آوری آب های سطحی باعث گله مندی و دلخوری برخی مسئولین شده است اما این گلایه مندی معنا ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

photo_2015-11-16_18-34-27به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در ابتدای این جلسه فاطمه شیرزاد فرارسیدن هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی را تبریک گفت و ضمن تبریک و خسته نباشید به مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی گیلان برای مدیران این مجموعه آرزوی موفقیت کرد.

شیرزاد:گلایه برخی مسئولان از مصاحبه بنده برای واگذاری لوله جهت جمع آوری آب های سطحی معنا ندارد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه اخیرا مصاحبه من جهت واگذاری لوله به شهرداری برای تکمیل پروژه جمع آوری آب های سطحی باعث گله مندی و دلخوری برخی مسئولین شده است یادآور شد:این گلایه مندی معنا ندارد , چون ما اعضای شورای شهر رشت رابط مردم با مسوولین هستیم.آن آقای مسوول بداند که پست و مقام به کسی وفا نمی کند.

شیرزاد به تشییع پیکر شهید سیرت نیا در رشت اشاره کرد و گفت:حضور مسوولین در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم کم رنگ بود . مسوولین باید بدانند این پست ها به خاطر خون شهدا به وجود آمده است.

عضو شورای شهر رشت در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار برطرف شدن مشکلات پرسنل مرکز پیام رادیویی شهرداری رشت شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیام رسانان گمنام شهر رشت برای حل مشکلات شهری به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند امیدواریم شهردار محترم در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کند.

حاجی پور:از اختصاص اعتبار ساماندهی رودخانه ها به آب منطقه ای دچار شوک شدیم

اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در ابتدای سخنان خود فرارسیدن هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی را تبریک گفت و با اشاره به وضعیت بحرانی رودخانه های شهر رشت اظهار کرد: رییس جمهور به بحرانی بودن وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود اشاره کرده اند و بنده از توجه مسئولین نسبت به ساماندهی رودخانه ها قدردانی می کنم.

حاجی پور با بیان اینکه لحظه ای که شنیدیم اعتبار ساماندهی رودخانه ها به آب منطقه ای گیلان اختصاص یافته است دچار شوک شدیم , اظهار کرد:هم اکنون جلساتی بدون حضور اعضای شورا و مدیریت شهری رشت جهت ساماندهی رودخانه برگزار شده است.مگر می شود در زمینه جلساتی برگزار شود و مدیریت شهری در جریان مباحث مطرح شده در آن نباشد !

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شهرداری رشت و اعضای شورا باید در زمینه لندفیل سراوان حضور می داشتند تصریح کرد:اختصاص اعتبار به آب منطقه ای گیلان به این معنا است که شهرداری نباید به لای روبی رودخانه ها و… بپردازد.

حاجی پور در ادامه سخنان خود به چهار مرکز آلاینده رودخانه های رشت اشاره کرد و گفت: فاضلاب های شهرک صنعتی , بیمارستانی , شهری و شیرابه های سراوان از جمله منابع مهم آلوده کننده رودخانه‌های زرجوب و گوهررود هستند. شهرک صنعتی می بایست در این سال ها فاضلاب های خود را ساماندهی می کرد.

وی به مطالعات شهرداری برای لندفیل سروان اشاره کرد و گفت: اعتبارات باید به سازمانی اختصاص داده شود که توانایی کار کردن را داراست. ادعا می کنم بخش عمده ای از این کار را شهرداری می تواند انجام دهد. از مسئولین کشور و استان می خواهم که اعتبارات را حداکثر تا تیر ماه جذب کنند.

باقری:زشت است به تهران برویم و مدیرعامل داماش ما را به اتاقش راه ندهد/پیشنهاد اختصاص بودجه سالانه برای کمک به سپیدرود و داماش

محمود باقری خطیبانی به عنوان یکی دیگر از ناطقان این جلسه شهادت رزمنده گیلانی مدافع حرم شهید سیرت نیا را تسلیت گفت و با اشاره به عدم پرداخت حقوق برخی کارمندان شهرداری رشت گفت: پروژه هایی که پرهزینه است را نباید شروع کنیم تا حقوق کارکنان با تاخیر پرداخت نشود.

این عضو شورا در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت:مواظب رفتار خود باشیم و کاری نکنیم تا مردم‌ بگویند همان هایی که در آلودگی شورای سوم نقش داشتند,شورای چهارم را به بیراهه کشانده اند.

باقری خطیبانی به مشکلات تیم داماش گیلان اشاره کرد و در این رابطه گفت:جوانان شهر بدانند به دنبال کمک به داماش هستیم اما برای ما زشت است که به تهران برویم ولی مدیرعامل این تیم ما را به اتاقش راه ندهد و به ما بخندند و بگویند آنها را به اتاقمان راه ندادیم.

وی اضافه کرد:اگر پیرمردهای رشتی طرفدار سپیدرود رشت هستند جوانان تحصیل کرده ما به دنبال داماش هستند بنابراین بهتر است سالانه مبلغی را برای کمک به این دو تیم اختصاص دهیم.

عضو شورای شهر رشت خواستار حل مشکلات آن دسته از مردمی شد که بر روی زمین های نسقی خانه ساخته اند اما نمی توانند پروانه ساخت بگیرند و مشکل آب و برق و گاز و… دارند.

باقری خطیبانی به جمع آوری صندوق های صدقات در برخی نقاط رشت اشاره کرد و گفت: با‌توجه به اینکه گیلان دومین استان در پرداخت صدقه است امیدوارم هرچه سریع تر این صندوق ها جا نمایی و نصب شوند.

گفتنی است در این جلسه یعقوب امیری و یاسر صفاکار به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۴ معاملات عمده انتخاب شدند.

همچنین بحث افتتاح حساب درآمدی مناطق پنجگانه شهرداری نزد بانک شهر مسکوت ماند.

tel final1

Share