امیرحسین علوی در گفتگو با دیارمیرزا؛

شهردار رشت خسته و کلافه شده است | تجهیزات تصفیه‌خانه سراوان هنوز نصب نشده است

عضو شورای پنجم رشت گفت: مداخله‌های ریز و درشت برخی از اعضای شورا در کار شهردار سبب شده که شهردار خسته و کلافه شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدامیرحسین علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا با تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: رشت؛ جوانان پویا و همدلی دارد که در شرایط فعلی که شهر رشت و استان گیلان درگیر کرونا هستند و سبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات شده است حضور چشمگیر جوانان در میدان به منظور رفع و کاهش مشکلات پیش آمده و همدلی آنان در این بحران بسیار ستودنی است.

وی با بیان این مطلب که ما در شرایط فعلی نیازمند همکاری و همدلی بیشتری هستیم، گفت: کادر درمانی، پرستاران و پزشکان ایثارگونه خدمات‌رسانی کردند که از تک‌تک این عزیزان تشکر می‌کنیم.

علوی با اشاره به اینکه با اصل رعایت «در خانه بمانیم» شاهد شکست کرونا ویروس خواهیم بود، افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری و رعایت مسایل بهداشتی و ادامه خود قرنطینگی اصلی‌ترین مورد در از بین بردن زنجیره کرونا است و از مردم و همشهریان خود می‌خواهیم که تا قطع این زنجیره این مهم رعایت کنند.

معضل پسماند رشت باید به صورت ریشه‌ای حل شود / یک خط تفکیک زباله فعال است

این عضو شورا در ادامه با اشاره به سراوان و تاخیر در افتتاح تصفیه‌خانه اظهار کرد: بحث معضل پسماند در استان و شهر رشت باید به صورت ریشه‌ای حل شود و اینکه عنوان کنیم با افتتاح تصفیه‌خانه مشکل پسماند شهر رشت حل خواهد شد، اصلا درست نیست.

وی با بیان اینکه مشکل سراوان زباله‌هایی است که دفن می‌شود، اظهار کرد: قرارداد احداث تصفیه‌خانه سراوان در شورای چهارم و زمان شهرداری دکتر ثابت قدم با اشکالاتی منعقد شد و تا الان هم ادامه دارد.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در شورای پنجم برای رفع مشکل شیرابه زباله‌های سراوان پیگیری شد و حاج محمدی شهردار فعلی رشت نیز از زمان حضورش با توجه به اینکه پروژه های تصفیه‌خانه شیرابه سراوان، توسعه کارخانه کود الی و ساخت دستگاه زباله سوز از محل منابع مالی اسناد خزانه و دولتی انجام می‌شود در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پیگیری‌هایی انجام داده است.

وی افزود: فراخوان توسعه کارخانه کود آلی انجام شده و منتظر شروع به کار پیمانکار است و همچنین پیمانکار ساخت سوله زباله‌سوز نیز انتخاب شده و باید قرارداد منعقد شود.

علوی در مورد علل تاخیر در افتتاح تصفیه خانه سراوان به دیارمیرزا گفت: با توجه به اینکه کار این پروژه تا حدودی انجام و بخشی از تجهیزات نیز خریداری شده اما پیمانکار خواهان دریافت مطالبات خود است تا بتواند این کار را به اتمام برساند و تا الان آنچه از تصفیه‌خانه سراوان شاهد هستیم، ساخت سوله است و تجهیزات هنوز نصب نشده است.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نگاه من به این پروژه همراه با سوال است، تاکید کرد: همیشه برای من این سوال مطرح است که آیا تصفیه‌خانه سراوان می‌تواند حجم شیرابه موجود در منطقه را تصفیه کند زیرا طبق گزارش‌های که اعلام می‌کنند در هر ثانیه ۳ لیتر تصفیه می‌شود در حالی که شیرابه موجود در آنجا ۴ الی ۵ برابر مقدار گفته شده است.

علوی در مورد زمان احتمالی افتتاح تصفیه‌خانه سراوان گفت: با توجه به علاقه‌مندی شهردار به مسئله سراوان و تامین منابع مالی، این پروژه در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عضو شورای شهر رشت در مورد کارخانه کود آلی نیز اظهار کرد: بروزرسانی دستگاه‌های موجود در کارخانه کود آلی هنوز انجام نشده و در حال حاضر یک خط تفکیک زباله فعال است و خط دوم شرایط بروزرسانی ندارد و متاسفانه برای توسعه کارخانه کمپوست جز ساخت سوله کاری جدی انجام نپذیرفته و در حال حاضر پردازش زباله در این کارخانه ساعتی ۳۰ تن زباله است که در ۱۰ ساعت ۳۰۰ تن می‌شود و این مقدار در مقابل حجم ورودی زباله به سراوان بسیار ناچیز است.

برای اولین بار بودجه شهرداری رشت هنوز مصوب نشده / شهردار خسته و کلافه شده است

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بنده امروز بیشتر به عملکرد شورا نقد دارم، افزود: وظیفه اصلی شورای شهر تصویب بودجه است که متاسفانه تا کنون صورت نگرفته و این امر برای اولین بار است که در شورا شهر اتفاق افتاده و تا قبل از سال علیرغم جلسات متعدد تاکنون دو دوازدهم آن مصوب شد.

علوی با ابراز نگرانی از برگزاری جلسات غیر رسمی شورا گفت: شورا در سال سوم خود قرار دارد و شاهد این هستیم که جلسات مهم یا به تعویق می‌افتد یا بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود یا حتی جلسات بدون اعضا برگزار و بعد فرم حضور و غیاب پر می‌شود که همه اینها تخلفاتی هستند که می‌تواند مشکلاتی در آینده به وجود آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه هربار انتقادی از سوی شورا به شهرداری صورت می‌گیرد اعضایی که عنوان می‌کنند در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارند، نزد شهردار می‌روند و عنوان می‌کنند که می‌خواهند شما را استیضاح یا اینکه طرح سوال را به جریان بیندازند و شهردار هم متاسفانه به آنها امتیاز می‌دهد و ابلاغ‌هایی می‌زند که در کوتاه مدت شاهد مشکلاتی در آن حوزه‌ها می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از نظر بنده در بروز اتفاقات رخ داده در شهر رشت مقصر اصلی شهردار نیست، یادآور شد: مداخله‌های ریز و درشت برخی از اعضای شورا در کار شهردار سبب شده که شهردار خسته و کلافه شود و حتی نمی‌تواند به درستی مدیران خود را ارزیابی نماید و تمام این اقدامات در منافع شخصی برخی اعضای شورا ریشه دارد.

علوی در پایان به دیارمیرزا گفت: البته بنده همچنان بر برخی کارهای شهردار نقد دارم و معتقدم اگر قاطعیت در کار شهردار رشت بود اینگونه اتفاقات در مدیریت شهری رخ نمی‌داد.

Share