چگونه تخت خواب را متناسب با فرش هایمان بچینیم؟

با روش های زیر میتوانید به آسانی فرش با قیمت تخت خواب دو نفره را هماهنگ کنید. تخت و یا محصولات دیگر را میتوانید در ایران میز خریداری کنید همینطور مشخصات و قیمت سرویس خواب دو نفره را مشاهده کنید.

همانگونه که می دانید تخت خواب دو نفره چوبی و فرش گزینه ی مناسبی جهت گرمتر نشان دادن فضایتان است. اما سوالی که همواره در درباره ی وضعیت قرار گیری ان وجود دارد این است که میخواهید فرش تان را به گونه ای قرار دهید که وسایل و تخت تان روی فرش قرار گیرد یا اینکه وسایل و تخت خود را میخواهید در کنار فرش تان بچینید؟ با روش های زیر میتوانید به آسانی فرش با قیمت تخت خواب دو نفره را هماهنگ کنید. تخت و یا محصولات دیگر را میتوانید در ایران میز خریداری کنید همینطور مشخصات و قیمت سرویس خواب دو نفره را مشاهده کنید.
نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

فرش های دایره ای شکل خیلی جذاب وزیبا هستند و آنها را میتوان در اتاق های باریک و دراز و یا حتی اتاق خوابتان استفاده کرددر کنار تخت خواب دو نفره شما یا در وسط اتاق و به دور از سایر وسایل تان. وابسته به اندازه ی اتاقتان راه های گوناگونی برای هماهنگ کردن فرش گردتان با سایر وسایل اتاق وجود دارد. اگر فضای کافی دارید میتوانید فرش های دایره ای شکل خود را به شکل نامنظم قرار دهید و با این کار بر ایجاد توازن و هماهنگی فضای اتاقتان تاثیر بسیاری بگذارید.
برای اتاق خواب های کوچکتر بهتر است از یک فرش گرد بزرگ استفاده کنید و مقداری از آن را زیر تخت خواب قرار دهید اما نه آنقدری که دیگر فرشی وجود نداشته باشد که بتوانید بر روی آن پا بگذارید زمانی که از تخت تان بیرون می آیید.

با قرار دادن بخشی از فرش، زیر تخت خواب میتوانید فضایی زیبا و متعادل برای اتاقتان بوجود بیاورید.یکی از بهترین موارد استفاده ی فرش های گرد، استفاده از آنها در زیر ست ناهارخوری است و این ست میتواند شامل میز مستطیل، مربع و یا سایر شکل ها باشد، اما زیباترین نوع ممکن زمانی رخ می دهد که از یک میز گرد استفاده کنید و آن را در وسط فرش قرار دهید. بهتر است فرش مقداری بزرگتر از فضای میز و صندلی های آن باشد تا زمانی که از صندلی ها استفاده می کنید، پایه های صندلی از فرش بیرون نزند.
اگر از فرش گرد برای اتاق پذیرایی و نشیمن تان استفاده میکنید، بهتر است آنرا در محدوده ی وسط کاناپه یا تخت قرار دهید که البته این نوع چینش وابسته به فضای جمع و جور و تقریبا کوچک است. اما اگر فضای بزرگتری در اختیار دارید بهتر است فرش را میان فضای تخت تا صندلیتان قرار دهید تا هارمونی و هماهنگی زیباتری بسازد.


نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

از گذشته، مرسوم ترین نوع فرش، فرش های مربع و مستطیل شکل بوده اند چرا که بطور معمول فضای اتاق ها و فضا های گوناگون را به خوبی پوشش می داده اند. پیش از چیدن تخت تان بهتر است دقت کنید که فرش با چه اندازه ای برای اتاق مورد نظر شما مناسب است چرا که اندازه ی فرش و نسبت آن با اتاق، بسیار با اهمیت و قابل توجه است و یک فرش کوچک برای یک فضای بزرگ که با فرش های بزرگ هم به زحمت پوشش داده میشود، تقریبا دیده نمی شود و بی فایده است.

بطور معمول طراحان و متخصصان دکوراسیون، از روش ( چهار- دو – هیچ ) استفاده میکنند. به این صورت که بهتر است بر روی یک فرش یا چهار یا دو پایه ی تخت وجود داشته باشد و یا هیچ پایه ای وجود نداشته باشد و قرار گرفتن سه پایه و یا یک پایه جلوه خوبی ندارد(یعنی بهتر است بگونه ای تخت های خود را قرار دهید که هرچهار پایه ی آن بر روی فرش قرار بگیرد و یا دو پایه ی آن روی فرش قرار بگیرد و یا هیچ پایه ای بر روی فرش قرار نگیرد ).

مثلا در تصویر بالا از همین قانون استفاده شده و در عین حال که تخت ها در کنار فرش قرار دارند و حتی بر روی آن قرار نگرفته اند، اما فرش به زیبایی در فضا دیده میشود و جلوه ی خوبی  به فضا بخشیده است.

و در این تصویر از قانون چهار پایه استفاده شده است که سبب زیبا و دلنشین تر بنظر رسیدن فضا میشود و یک اتاق نشیمن بسیار دلپذیر را بوجود می آورد.در این تصویر، نوع چینش تخت از قانون دو پایه پیروی می کند و بسیار هماهنگ به چشم می آید. اما باید توجه کنید که اگر هماهنگی و تناسب بین اندازه ی فرش و تخت نباشد و تخت پهن تر و بزرگ تر از فرش باشد، اینطور به نظر می آید که تخت تان در حال بلعیدن فرش تان است.

نوع دکوراسیون برای فرش هایی که شکل خاص و نامنظمی دارند

احتمالا بزرگترین چالش پیش رو جهت چینش یک فضا زمانی است که شامل یک فرش یا کفپوش با شکل نامنظم باشید، مثلا یک عدد پوست حیوان. چون که پوست حیوانات بطور کلی شامل نقطه ی مرکزی نیستند و که بتوان بر آن تکیه کرد و تخت را بر آن اساس چید، بنابراین بهتر است از قرار دادن هرنوع تخت و یا دیگر وسایل تزیینی و دکوری یا آباژور روی آن خودداری کنید. با این روش هم زیبا تر بنظر می رسند و هم بیشتر سبب جلب توجه به سمت خود میشوند.
ترکیب چند فرش که دارای اشکال نامنظم هستند، میتواند یکی از بهترین روش های ممکن باشد اما در عین حال میتواند برای شما بسیار گیج کننده باشد که کدام وسیله را باید کجای این فرش ها قرار دهید تا بیشترین جلوه و زیبایی خود را داشته باشد. در اینجا باز هم به سراغ قانون ( چهار – دو – هیچ ) میرویم. در این موارد بهترین کار قرار دادن هر چهار پایه ی وسایل و تخت های کوچک بر روی مرکز ها و قرار دادن تخت بزرگتر بطور دو پایه است. این نوع ترکیب بیشتر جهت اتاق نشیمن و تخت مناسب است که کمتر جنبه ی رسمی داشته باشند.

نوع دکوراسیون برای فرش های با شکل هندسی ویژه

یکی از مدرن ترین و زیباترین مدل های فرش ها را، درحال حاضر فرش های با شکل هندسی ویژه تشکیل می دهند که جلوه ای باور نکردنی و فوق العاده به اتاقتان میدهد. برای چینش وسایل در کنار این نوع فرش ها بهتر است تخت خود را بر روی آنها قرار ندهیم و مقداری فاصله میان تخت هایمان و فرش بگذاریم تا فرش، بیشترین زیبایی خود را داشته باشد

ست کردن فرش با تخت و انتخاب رنگ تخت و فرش مهم‌ترین قسمت دکوراسیون داخلی است؛ به همین علت برای انتخاب این دو باید نهایت وسواس را به خرج دهید تا نمایی بی مانند را در منزل خود ایجاد نمایید.

نکات ست کردن فرش با تخت

۱.فرش و تخت یک رنگ بخرید

اگر قصد ساده بودن و سبک مینیمال دارید بهتر است فرش و تخت خود را یک رنگ بخرید. جهت ست کردن فرش با تخت طوسی رنگ تختتان را با همان رنگ و اندکی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید و با سایر اجزای دکور مانند مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های متضاد تنوع ایجاد کنید.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که طوسی، رنگی خنثی و شامل سه طیف طوسی روشن، طوسی تیره و طوسی دودی است. رنگ‌های خنثی با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارند، در نهایت سازگاری بیشتری هم دارند

Share