۱۰ پیشنهاد برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب در سال نو+قیمت

برای دکوراسیون سال نو، انتخاب‌های گسترده‌ای وجود دارد و می‌توانید با هربودجه‌ای تغییراتی شگفت‌انگیز در اتاق خواب ایجاد کنید. معمارنو با معرفی ایده های جذاب و کاربردی، شما را در این امر راهنمایی کرده است.

اکثر افراد در سال نو ترجیح می‌دهند که بودجه خود را به دکوراسیون اتاق نشیمن و سالن پذیرایی اختصاص دهند و آشپزخانه و اتاق خواب در اولویت قرار نمی‌گیرند.

مردم تقریبا بیش از یک سوم روز خود را در اتاق خواب می‌گذرانند؛ بنابراین خوب است که به بهانه سال نو تغییراتی در اتاق خواب نیز اعمال کنید. تغییر دکوراسیون اتاق خواب به بهبود کیفیت خواب می‌انجامد. همچنین بسیاری از افراد، اتاق خواب را به عنوان محیط مطالعه خود انتخاب می‌کنند. ایجاد دکوراسیون نو و منحصربه‌فرد باعث می‌شود که کیفیت مطالعه بالاتر برود و از مطالعه نتیجه بهتری بگیرید. مجله طراحی دکوراسیون معمارنو در این مقاله به کمک افرادی می‌آید که قصد دارند پیش از عید نوروز ۱۴۰۱ تغییرات منحصربه‌فردی در اتاق خوابشان ایجاد کنند.

بهبود کیفیت خواب با تغییر دکوراسیون اتاق خواب

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب چه محدودیت‌هایی وجود دارد؟ 

چیدمان اتاق نشیمن و سالن پذیرایی خانه قواعدی دارد که کار را کمی سخت کرده و انتخاب‌ها نیز تاحدی محدودند؛ اما برای چیدمان اتاق خواب، بیشتر و بهتر می‌توانید سلیقه شخصی خود را اعمال کنید و محدودیتی ندارید.

با هر بودجه‌ای، می‌توانید به تغییر دکوراسیون اتاق خواب در سال نو بیاندیشید. حتی می‌توانید با استفاده از وسایل اضافه و دورریختنی وسایلی بسازید که زینت‌بخش اتاق باشد؛ بنابراین هیچ جای نگرانی از بابت محدودیت‌ها وجود ندارد.

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب چه انتخاب‌هایی وجود دارد؟ 

انتخاب‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب در سال نو وجود دارد؛ اما توصیه می‌شود که در ابتدا هدف خود را از تغییرات مشخص کنید. اگر محدودیت بودجه دارید، به کمبودهای ظاهری اتاق توجه کنید و بسنجید که کدام قسمت‌ از آن نیازمند تغییر بیشتری است و بر آن قسمت تمرکز کنید. درنهایت تشخیص این موضوع که بهتر است چه تغییراتی ایجاد شود برعهده شماست؛ اما گزینه‌هایی برایتان برشمرده‌ایم که بی‌شک در انتخاب‌های پیش‌ رو کمکتان خواهد کرد.

از گل‌ها و گیاهان کمک بگیرید. 

استفاده از گل و گیاه در اتاق خواب، باعث بهبود کیفیت خواب شده و همچنین روح و روان فرد را تازه می‌کند. تحقیقات زیادی در مورد فواید نگهداری گل و گیاه انجام شده و همگی اثرات مثبت آن را تأیید می‌کنند. گیاه پتوس، بامبو، پاپیتال و سانسوریا از مناسب‌ترین گل‌ها در دکوراسیون اتاق خواب هستند.

میانگین قیمت گیاه پتوس ۶۰.۰۰۰ تا ۱۳۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت گیاه بامبو ۱۷۰.۰۰۰ تا ۲۱۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت گیاه پاپیتال ۶۰.۰۰۰ تا ۱۲۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت گیاه سانسوریا ۷۰.۰۰۰ تا ۱۴۰.۰۰۰ تومان

روشنایی و نورپردازی اتاق خواب

با چراغ دکوراتیو، دکوراسیون و روشنایی اتاق را تغییر دهید.

تهیه یک چراغ دکوراتیو زیبا و مناسب، منجر به تغییر محسوسی در اتاق خواهد شد. تا چندی پیش رایج‌ترین چراغ دکوراتیو، چراغ  رومیزی بود؛ اما اکنون انواع مدل آویز، دیواری، ریسه‌ای و… وجود دارد که علی رغم این‌که کمترین حجم از اتاق را اشغال می‌کند، روشنایی ایده آلی به محیط می‌بخشد.

میانگین قیمت چراغ دکوراتیو دیواری با کیفیت متوسط ۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت چراغ دکوراتیو رومیزی با کیفیت متوسط ۲۰۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمتی چراغ دکوراتیو آویز با کیفیت متوسط ۱۰۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان

با تهیه پاف و بین‌ بگ ظاهر اتاق را تغییر دهید. 

اگر حس می‌کنید که اتاقتان بیش از حد خلوت است و نیاز به اجزایی دارد که کاربردی باشد و ظاهر اتاق را نیز تغییر دهد، از یک پاف یا بین بگ (مبل شنی) استفاده کنید. پاف و بین بگ نشیمنی راحت و لطیف‌‌ اند که با ظاهر منحصر به فردشان، باعث تغییر دکوراسیون اتاق خواب در سال نو می‌شوند.

میانگین قیمت پاف با کیفیت متوسط ۴۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت بین بگ کوچک یک نفره با کیفیت متوسط ۷۰۰.۰۰۰ تا ۸۰۰.۰۰۰ تومان

از شلف‌های تزئینی استفاده کنید.

شلف‌ و قفسه در انواع جنس چوبی، فلزی و شیشه‌ای وجود دارد و می‌توانید بر طبق سلیقه‌ خود هرکدام از آن‌ها را برای نصب در اتاق خواب انتخاب کنید. نصب شلف در اتاق خواب ظاهر اتاق را تغییر خواهد داد؛ علاوه بر آن فضای مناسبی برای قرار دادن کتاب‌ها، قاب عکس، وسایل تزئینی و حتی گلدان‌های کوچک ایجاد خواهد کرد.

میانگین قیمت شلف چوبی به ابعاد ۸۰×۸۰ سانتی‌متر با کیفیت متوسط ۱۰۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت شلف فلزی به ابعاد ۸۰‌×۸۰ سانتی‌متر با کیفیت متوسط ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت شلف شیشه‌ای به ابعاد ۸۰×۸۰ سانتی‌متر با کیفیت متوسط ۱۳۰.۰۰۰ تا ۲۳۰.۰۰۰ تومان

میز و صندلی تحریر، اتاق را کامل می‌کند.

اگر در اتاق خواب به مطالعه می‌پردازید، بهتر است که قسمتی از آن را به عنوان فضایی برای مطالعه اختصاص دهید. مطالعه در تخت خواب، بازدهی شما را کمی پایین می‌آورد و از نظر بدنی و حتی روحی تجربه مطالعه ایده آلی نخواهید داشت. در صورتی‌که اتاقتان جادار است، تهیه یک میز و صندلی تحریر دکور اتاق را کامل می‌کند

میانگین قیمت میز و صندلی تحریر چوبی با کیفیت متوسط ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 میز آرایش نو تهیه کنید. 

تهیه میز آرایش، ضروری نیست؛ اما در صورت وجود فضای کافی، قراردادن آن در اتاق باعث کامل‌تر شدن چیدمان می‌شود. علاوه بر آن باعث می‌شود وسایل آرایشی و بهداشتی نظم خاصی بگیرد. میز آرایش معمولا با یک آینه و صندلی یا پاف همراه است که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

میانگین قیمت میز آرایش با ابعاد و کیفیت متوسط ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

تخت جدید در اتاق خواب

عوض کردن تخت خواب، اتاق را دگرگون می‌کند. 

تخت خواب، مهم‌ترین وسیله در چیدمان اتاق خواب است. اگر محدودیت بودجه ندارید، بهترین انتخاب برای خانه‌ تکانی سال نو تهیه یک تخت جدید است. تخت خواب مستقیما کیفیت خواب و سلامت بدنی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین بهتر است که تخت‌های فرسوده خیلی زود تعویض شوند.

میانگین قیمت تخت خواب یک نفره با کیفیت متوسط ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت تخت خواب دو نفره با کیفیت متوسط ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس روتختی را عوض کنید.

در صورتی که بودجه محدود دارید و عوض کردن تخت برایتان به صرفه نیست سرویس روتختی را تعویض نمایید. این کار دست کمی از تهیه یک تخت جدید نخواهد داشت و ظاهر اتاق را دگرگون می‌کند. سرویس روتختی معمولا شامل روبالشتی، روکوسنی، کاور لحاف، لحاف یا لحاف لایت، ملحفه تشک و ملحفه روانداز است. سعی کنید که بهترین نوع سرویس روتختی را تهیه کنید؛ چرا که کیفیت سرویس روتختی با ماندگاری و ظاهر آن ارتباط مستقیمی دارد.

میانگین قیمت سرویس روتختی یک نفره ۶ تکه با کیفیت متوسط ۵۰۰.۰۰۰ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت سرویس روتختی دونفره ۶ تکه با کیفیت متوسط ۷۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان

یک فرش نو برای اتاق خواب تهیه کنید.

فرش نیز یکی از اجزای مهم اتاق خواب است و تعویض آن باعث تغییر اتاق خواهد شد؛ اما می‌توانید علاوه بر فرش انتخاب‌های دیگری نیز داشته باشید. تهیه یک گلیم یا موکت مناسب نیز انتخاب خوب و به صرفه‌ای خواهد بود.

میانگین قیمت فرش شش‌متری ماشینی با کیفیت متوسط ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت گلیم شش‌متری با کیفیت متوسط ۷۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت موکت ضخیم شش‌متری با کیفیت متوسط ۶۰۰.۰۰۰۰ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

هد برد تخت مناسب و زیبا تهیه کنید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هدبورد همان تاج تخت است؛ اما در واقع تفاوت‌هایی با یکی دیگر دارند. هدبورد لزوما به تخت متصل نیست و می‌توان با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب، انواع مختلف آن را تهیه کرده و به قسمت فوقانی بین تخت و دیوار متصل نمود. هدبورد انواع گوناگون فلزی، چوبی و حتی شیشه‌ای دارد که با توجه به سبک دکوراسیون، انتخاب می‌شود.

میانگین قیمت هد بورد یک نفره با کیفیت متوسط ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱۳۰۰.۰۰۰ تومان
میانگین قیمت هدبورد دونفره با کیفیت متوسط ۱۲۰۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

جمع بندی: خانه تکانی اتاق خواب در ۱ روز

برای دکوراسیون سال نو، انتخاب‌های گسترده‌ای وجود دارد و می‌توانید با هربودجه‌ای تغییراتی شگفت‌انگیز در اتاق خواب ایجاد کنید. معمارنو با معرفی ایده های جذاب و کاربردی، شما را در این امر راهنمایی کرده است. خرید چند گل و گیاه، تغییر روشنایی اتاق، خرید میز آرایش، تخت‌خواب و… تنها چند ایده از هزاران ایده‌ای است که باعث می‌شود اتاقی گرم و دلنشین داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در ایجاد تغییرات زیاده روی نکنید، چرا که هر تغییری در دکوراسیون اتاق خواب، اصولی نخواهد بود. تغییرات باید به جا و برحسب نیاز اتاق باشند. شک نکنید که با تغییر دکوراسیون اتاق خواب در سال نو، حس‌ بهتری برای شروع سال تجربه خواهید کرد.

Share