مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۱

مدارک مورد نیاز و لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت + برنامه ریزی و دریافت مشاوره قبولی در آزمون وکالت ۱۴۰۱ با موسسه دانش گذار

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت در کانون وکلا مورد بررسی قرار می گیرد و سپس امکانات مربوط به ثبت نام افراد فراهم می شوند. سازمان سنجش و آموزش کشور ما مهمترین متصدی اجرای این آزمون ها است که به صورت سالانه آن ها را برگزار می کند. متقاضیان برای استفاده از این فرصت های تحصیلی باید حتما مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و سپس فرم های ثبت نام را پر کرده و با پرداخت هزینه برای حضور در آزمون آمادگی لازم را کسب کنند.

مدارک لازم ثبت نام در آزمون وکالت

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت

فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای شرکت در این آزمون ها یک رکن اساسی است و اولین گام در این زمینه محسوب می شود. ثبت نام در این آزمون ها در اواسط مهر ماه انجام می گیرد و مزایای قابل توجهی برای شرکت کنندگان به ارمغان می آورد. فرایند ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و به همین خاطر نیز بارگذاری مدارک نیز به صورت اینترنتی خواهد بود. به همین خاطر باید به کیفیت مدارک آپلود شده دقت داشته باشید. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. مدرک تحصیلی لیسانس یا کارشناسی به صورت اسکن شده و با کیفیت بالا
  2. تصویر دانشنامه لیسانس با حذف حاشیه های زائد به صورت اسکن شده
  3. گواهی های فراغت از تحصیل برای کسانی که مدارک اصلی لیسانس خود را دریافت نکرده اند.
  4. مدرک تحصیلی کاردانی برای کسانی که مدرک لیسانس آن ها ناپیوسته است.
  5. گواهی پایان خدمت برای آقایان یا گواهی مربوط به معافیت دائمی
  6. عکس های پرسنلی

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت

شرایط مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت باید شرایط ویژه ای داشته باشند و با رعایت چند اصل مهم اسکن شوند. در وهله اول عکس های پرسنلی افراد مورد توجه قرار می گیرند که باید با ابعاد ۳ در ۴ اسکن شوند و در سال جاری گرفته شده باشند. این عکس ها نباید سیاه و سفید باشند. همچنین بر روی آن ها نباید اثری از رد منگنه مشاهده شود.

هر یک از تصاویر گواهی نامه ها باید بدون حاشیه های زائد اسکن شوند. در غیر این صورت پذیرفته نخواهند شد. تصویر هر یک از آن ها باید واضح باشد تا روند رسیدگی به فرایند ثبت نام و تایید آن به سهولت انجام شود. برای شرکت در این آزمون ها گذشته از آماده کردن مدارک، باید به بررسی قوانین و ضوابط آزمون هر سال نیز دقت داشته باشید و این قوانین را بر روی دفترچه های راهنمای مربوطه به دقت مطالعه کنید.

نکات مهم ارسال مدارک

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت در شرایطی خاص پذیرفته می شوند. در نظر داشته باشید که مدرک تحصیلی شما جزو استثنائات درج شده در دفترچه های راهنمای آزمون نباشد. در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شوید، حتی در صورت قبولی در آزمون وکالت ۱۴۰۱ نیز پذیرش شما بی تاثیر خواهد بود و رد می شود. همچنین توجه داشته باشید که مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت باید به صورت دقیق بارگذاری شوند. چرا که هر گونه خطا و اشتباه در مدارک، سبب از بین رفتن نتیجه آزمون نهایی خواهد شد.

در نظر داشته باشید که این آزمون تنها شامل حال کسانی می شود که دوران تحصیل کارشناسی خود را گذرانده باشند و مدرک خود را دریافت کنند. پس دانشجویانی که ترم آخر تحصیل خود را می گذرانند، قادر به شرکت در آزمون نخواهند بود. همچنین داوطلبانی که مشغول گذراندن دوره سربازی خود هستند نیز قادر به حضور در این آزمون ها نخواهند بود و باید در دوره بعدی شرکت کنند. برای ورود به سامانه ثبت نام باید کارت اعتباری مربوطه را دریافت کنید. برای دریافت آن نیز هزینه هایی تعیین شده اند که داوطلبان ملزم به پرداخت آن ها خواهند بود.

مدارک مورد نیاز ثبت نام در آزمون وکالت

لیست اطلاعات برای ثبت نام در آزمون وکالت

پس از تکمیل مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت باید اطلاعات فردی خود را برای تکمیل فرایند ثبت نام جمع آوری کنید. در این لیست اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی افراد مطرح می شوند. همچنین اطلاعات شناسایی افراد نیز بررسی شده و درج خواهند شد. اطلاعات تحصیلی مانند طول دوران تحصیل، فراغت از تحصیل و… نیز در فیلدهای تعیین شده مشخص می شوند.

اطلاعات مربوط به سوابق کاری و حوزه فعالیت های هر فرد نیز در بخش های مربوطه درج می شوند. برای این دسته از اطلاعات، مدارکی نیز ارائه می شوند. مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت و تایید اطلاعات آن نیز در بخش های مشخصی از سایت بارگذاری خواهند شد. در بخش بعدی در خصوص خدمت سربازی آقایان اطلاعاتی دریافت می شود که مربوط به اتمام دوره و یا معافیت آن ها است.

هر یک از داوطلبین که از سهمیه های تحصیلی استفاده کنند، این اطلاعات را در بخش ثبت نام وارد کرده و به این ترتیب سهمیه مورد نظر برای آن ها اعمال می شود. محل سکونت و اطلاعات تماس با افراد نیز در این میان جای می گیرند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. افراد با ارائه این اطلاعات روند ثبت نام خود را سریع تر انجام می دهند.

در صورتی که اطلاعات یا مدارک شما تکمیل نباشد پس از اتمام آزمون و پذیرش شما، مشکلات بسیاری ایجاد خواهند شد و روند ادامه تحصیل شما ناقص و ناتمام باقی می ماند. در این زمینه استفاده از سهمیه های خاص نیز شرایط و ضوابطی دارد که داوطلبین باید در خصوص آن ها اطلاعات خود را تکمیل کنند.

جمع بندی

در این گزارش در رابطه با مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت اطلاعاتی به دست آوردید که به شما کمک می کنند، ساده تر در این آزمون ها شرکت داشته باشید. هر یک از این آزمون ها مزایای بی شماری برای داطلبین دارند و سطح تحصیلی و جایگاه اجتماعی آن ها را ارتقا می دهند. اما آشنایی با نحوه صحیح ثبت نام در این آزمون ها نیز یک شرط اساسی است. در غیر این صورت همه زحمات شما برای پذیرش در آزمون های پیش رو از بین می روند.

منبع اصلی این گزارش وب سایت مشاوره تحصیلی دانشگذار https://www.daneshgozar.com/ می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت مراجعه نمایید.

Share