افزایش قد با ضخیم شدن غضروف ممکن است؟ (حقایق ناگفته)

افزایش قد با ضخیم شدن غضروف یکی از روش‌هایی است که شاید در مورد افزایش قد شنیده باشید. پیش‌ازاین که در این مورد بخوانید بهتر است که کمی با غضروف و نقش کلیدی آن در استخوان‌بندی و استحکام بدن آشنا شوید. به‌طورکلی در توضیحاتی که در وب‌سایت‌های مرجع پزشکی خارجی آمده است، غضروف نوع اصلی بافت همبند است که در سراسر بدن دیده می‌شود.

افزایش قد با ضخیم شدن غضروف یکی از روش‌هایی است که شاید در مورد افزایش قد شنیده باشید. پیش‌ازاین که در این مورد بخوانید بهتر است که کمی با غضروف و نقش کلیدی آن در استخوان‌بندی و استحکام بدن آشنا شوید. به‌طورکلی در توضیحاتی که در وب‌سایت‌های مرجع پزشکی خارجی آمده است، غضروف نوع اصلی بافت همبند است که در سراسر بدن دیده می‌شود.

اهداف ساختاری و عملکردی مختلفی دارد و در انواع مختلف در سراسر مفاصل، استخوان‌ها، ستون فقرات، ریه‌ها، گوش‌ها و بینی وجود دارد. غضروف ماده‌ای قوی و صاف است که از “کندروسیت‌ها” یا سلول‌های غضروفی تخصصی تشکیل شده است که ماتریکسی از کلاژن، پروتئوگلیکان‌ها (نوع خاصی از پروتئین) و سایر پروتئین‌های غیر کلاژنی تولید می‌کنند و این مواد به غضروف کمک می‌کند تا آب را جذب کند و به آن شکل و خواص ویژه‌ای بدهد.

انواع غضروف

انواع مختلف غضروف کدام‌اند؟

سه نوع اصلی غضروف وجود دارد: غضروف الاستیک، غضروف فیبر و غضروف و غضروف هیالین. این انواع در ترکیب مواد ذکر شده در بالا متفاوت هستند.

غضروف الاستیک

غضروف الاستیک در گوش، بینی و قسمت‌هایی از ریه‌ها وجود دارد. این یک فرمول بسیار انعطاف‌پذیر از غضروف است.

فیبروغضروف

فیبروغضروف در منیسک های زانو و دیسک‌های ستون فقرات یافت می‌شود و انعطاف‌پذیری بسیار کمتری نسبت به غضروف الاستیک دارد.

غضروف شفاف

غضروف هیالین در انتهای استخوان‌ها – پوشاننده مفاصل بدن – و همچنین سپتوم بینی و بخشی از لوله تنفسی یافت می‌شود.

مشکل غضروف در افراد قدکوتاه

غضروف هیالین یا مفصلی انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند تا محیطی با اصطکاک کم و بالشتکی در سطح مفصل ایجاد کند. هنگامی که غضروف در مفصل سالم باشد، به طور مؤثری امکان حرکت خمش/صاف کردن مایع را فراهم می‌کند و از مفصل در برابر فشارهای تحمل‌کننده وزن محافظت می‌کند.

اگر غضروف با افزایش سن شروع به انحطاط کند یا در اثر آسیب ببیند، مفصل مقداری از آن بالشتک محافظ را از دست می‌دهد و انتهای استخوان زیرین ظاهر می‌شود و این آسیب می‌تواند منجر به استرس بیش از حد در آن نواحی از استخوان شود که برای مقابله با نیروهای قوی مجهز نیستند. درصورتی‌که شما قصد افزایش قد با استفاده از غضروف‌ها را دارید باید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید. بدانید که حدود ۳۵ درصد از فرم کلی هر انسان را در هر متوسط اندازه قد، ستون فقرات تشکیل داده است و علاوه‌برآن شما می‌توانید با رفع مشکلات ستون فقرات قد خود را حتی تا ۱۲ سانتی‌متر نیز افزایش دهید.

البته که برای این کار کمی ریسک نیز وجود دارد و در واقع اگر می‌خواهید بدانید که افزایش قد با ضخیم شدن غضروف چگونه انجام می‌شود باید بگوییم که انجام حرکات روزانه به‌صورت کششی و مداوم می‌تواند این راهکار را به بخش عملی شدن و خارج‌شدن از مبحث تئوریک برساند. از طرفی بدن انسان از استخوان با قاعده و همین‌طور میزان زیادی غضروف تشکیل شده است، همچنین افزایش قد با گرو تالر نیز انجام می‌شود.

افزایش قد با ضخیم شدن غضروف

افزایش قد با ضخیم شدن غضروف چگونه انجام می‌شود؟

به‌طورکلی شما می‌توانید از تکنیک‌های ورزش‌های کششی، کاردیو، یوگا و همین‌طور ژیمناستیک برای رسیدن به این هدف استفاده کنید، همچنین باید در این مورد بدانید که مکانیزم قد انسان‌ها ممکن است در طول روز تا یک و نیم سانتی‌متر کوتاه‌تر شود. در واقع شما شب کمی کوتاه‌تر خواهید شد و به همین دلیل است که معمولاً فکر می‌کنید کمی همه چیز در شب برای شما عجیب است؛ بخصوص اگر قصد رانندگی داشته باشید با این مسئله بیشتر دست‌وپنجه نرم می‌کنید.

روش‌های افزایش قد با گرو تالر

برای این کار شما باید از چند شرط کلیدی و اصلی استفاده کنید، در واقع این روش‌ها مکمل به‌حساب می‌آیند که به طور ویژه‌ای دراین‌خصوص در وب‌سایت اینترنتی وان قد صحبت شده است و صفر تا صد هر چیزی که در مورد افزایش قد در ذهن شما سوال است را می‌توانید با جستجوی نام این وب‌سایت در گوگل بیابید و علاوه‌برآن به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مکمل‌های ویژه برای افزایش قد و تقویت استخوان‌بندی استفاده کنید و از مکمل‌ها بااحتیاط استفاده کنید

فقط چند مورد وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است برای افزایش قد در کودکان و مبارزه با کوچک شدن در بزرگسالان مسن مناسب باشند، به‌عنوان‌مثال، اگر شرایطی دارید که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) شما تأثیر می‌گذارد، پزشک ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را توصیه کند. پیشنهاد می کنیم مطلب رشد قد بعد از سن رشد را در سایت وان قد مطاله کنید.

رژیم غذایی افزایش قد

در طول سال‌های رشد، بسیار مهم است که تمام مواد مغذی موردنیاز بدن خود را دریافت کنید.

رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه‌های تازه
  • سبزی‌ها تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین‌ها
  • لبنیات

همین‌طور این موارد را از زنجیره غذایی خود حذف کنید:

  • قند
  • چربی‌های ترانس
  • چربی‌های اشباع شده

کلسیم نیز یکی از مهم‌ترین موارد است که به رشد قد در کودکان کمک می‌کند؛ علاوه بر این موضوع و برای سنین بالاتر نیز یک مسئله کلیدی وجود دارد، توصیه می‌شود که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال باید ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنند.

ویتامین D همچنین به‌سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. منابع رایج ویتامین D عبارت‌اند از ماهی‌تن، شیر غنی شده و زرده تخم‌مرغ. اگر ویتامین D کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل برای تأمین مقدار توصیه شده روزانه خود صحبت کنید.

افزایش قد سریع

کنترل وضعیت بدن و کمر

آسیب به غضروف‌ها نیز به خود می‌تواند سبب بروز اختلالات وسیع در مسئله رشد و یا قد شود، حتی اگر میان‌سال هستید، باید بدانید که خمیده شدن کمر شما می‌تواند یک امر فوق‌العاده خطرناک باشد پس تا سر حد ممکن از این که کمر شما مدام خم باشد جلوگیری کنید. وضعیت بدنی نامناسب ممکن است باعث شود کوتاه‌تر از آنچه هستید به نظر برسید و باگذشت زمان، افتادن یا خمیدگی نیز می‌تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد.

مهم این است که مراقب نحوه ایستادن، نشستن و خوابیدن خود باشید. در مورد اینکه چگونه می‌توانید ارگونومی را در برنامه روزانه خود بگنجانید، با پزشک خود صحبت کنید. بسته به نیاز شما، میز ایستاده یا بالش مموری فوم ممکن است تمام چیزی باشد که برای اصلاح وضعیت بدن شما لازم است و همچنین می‌توانید تمریناتی را که برای بهبود وضعیت بدن در طول زمان طراحی شده‌اند، انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با پزشک خود صحبت کنید؛ آنها می‌توانند به ایجاد یک برنامه ورزشی که برای شما مناسب است کمک کنند. به‌طورکلی کنترل غضروف با انجام ورزش‌های کششی نیز امکان‌پذیر است پس در مورد افزایش قد با ضخیم شدن غضروف باید شما همواره از نظر یک پزشک مجرب و متخصص در این حوزه نیز استفاده کنید.

پکیج افزایش قد سایت وان قد

برای دریافت توضیحات بیشتر و دریافت پکیج افزایش قد سایت وان قد کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://1ghad.com/height-increase

Share