راهنمای پیگیری شکایت بابت کلاهبرداری در بازار بورس و ارز دیجیتال

راهنمای پیگیری و شکایت بابت کلاهبرداری ها در بازار بورس و ارز دیجیتال | مشاوره حقوقی با بهترین وکیل شیراز

پیگیری شکایت از کلاهبرداری بازار بورس به دلیل رشد قابل توجه این قبیل معاملات موضوع مورد بحث وکلای این عرصه است. از این رو در مجامع حقوقی به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از سو استفاده های مالی در این فضای تجاری هستند. امروزه بسیاری از مردم به این بسترهای الکترونیکی پیوسته اند و از این فناوری برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

در حالی که مردم با نیت پیشرفت مالی در این عرصه سرمایه گذاری می کنند، عده ای نیز با هدف کسب سود بیشتر، به کلاهبرداری پرداخته و عرصه را برای سرمایه گذاران این حوزه مالی تنگ می کنند. در سال های اخیر روش های جدیدی برای کلاهبرداری ایجاد شده که در این گزارش به صورت خلاصه به بررسی این موارد نیز می پردازیم.

پیگیری شکایت کلاهبرداری بازار بورس

کلاهبرداری بورس و ارز دیجیتال با طرح پانزی

این روش کلاهبرداری با وعده پرداخت بازدهی مشخصی از سود مال همراه است و یکی از بزرگترین زمینه های سودجویی در این حوزه های مالی به شمار می رود. افراد در این شیوه با تبلیغات دروغین در رابطه با سودهای نجومی، سرمایه گذاران را برای سپرده گذاری در عرصه های مالی دیجیتالی ترغیب می کنند.

پس از این که افراد سرمایه خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می دهند، سودجویان غیب می شوند و همه سرمایه افراد را نیز به یغما می برند. در این خصوص روش هایی برای شناسایی این قبیل کلاهبرداران مطرح می شوند، که سرمایه گذاران با بررسی آن ها می توانند، از این کلاهبرداری ها دور بمانند.

سرمایه گذاران باید در زمان مواجهه با این کلاهبرداران مطالعه لازم را در خصوص پلتفرم پیشنهادی آن ها جمع آوری کرده و سود نجومی که کلاهبرداران به آن ها پیشنهاد می دهند را ارزیابی کنند. در این خصوص مواردی مانند استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه استخراج نیز مطرح می شود که از نشانه های کلاهبرداری در این عرصه است.

شکایت کلاهبرداری بازار بورس و ارز دیجیتال

طرح شکایت از کلاهبرداری های ارز دیجیتال

دعاوی دیجیتالی اغلب در مواردی که سرمایه گذار با صرف هزینه کلان، سودی دریافت نمی کند و سرمایه اولیه خود را نیز از دست می دهد، مطرح می شوند. برخی از رایج ترین انواع این دعاوی را در زیر مشاهده می کنید:

  1. عدم وفای به عهد صرافی ها و خودداری از باز پس دادن سرمایه افراد
  2. فروش توکن های تقلبی توسط صرافی ها
  3. ایجاد کیف پول های تقلبی و به دام افتادن برخی سرمایه گذاران
  4. تخلفات استخراج ارز دیجیتال و توقیف ماینرها
  5. اجاره حساب های صرافی

این دعاوی طی پرونده های مشخصی که با عنوان ارز دیجیتال باز می شوند، مطرح شده و در آن پیگیری های مربوطه انجام خواهد شد.

پیگیری شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال

وکیل کلاهبرداری ارز دیجیتال با روش های منحصر به فردی این فرایند را پیگیری خواهد کرد. در صورتی که صرافی مورد نظر مرتکب تخلف شده و فعالیت های غیر مجازی در این حیطه انجام دهند، دادخواست های حقوقی و شکایت های کیفری بر علیه آن ها تنظیم شده و وکلای حرفه ای این عرصه این پرونده ها را پیگیری خواهند کرد. در هر یک از این پرونده ها بسته به موضوعیت موجود، از روش خاصی برای طرح دعوی استفاده خواهد شد. برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

دادخواست های حقوقی ارز دیجیتال

در صورتی که دعاوی ارز دیجیتال در رابطه با استرداد وجه مطرح شوند، از این نوع دادخواست ها برای طرح دعوی استفاده می شود. در این پرونده اغلب جرایمی مانند دریافت وجه از افراد و عدم فروش توکن به آن ها رخ می دهند. زمانی که صرافی با وجود اخذ هزینه از مشتریان، ارزی در اختیار آن ها قرار نمی دهد، باید کل مبلغ پرداخت شده را به افراد باز گرداند. توصیه می شود، برای پرونده های مربوط به استرداد وجه می توانید، از راهنمایی های وکلای مالی کمک بگیرید.

درخواست کیفری پرونده های ارز دیجیتال

شکایت از صرافی ارز دیجیتال گاها با موضوعیت کیفری مطرح می شود و در خصوص اعمالی مانند سرقت و دزدی صرافی ها به محضر دادگاه تقدیم خواهد شد. در صورتی که صرافی مورد نظر از همان ابتدای دریافت وجه، قصد ارائه توکن و ارز را نداشته باشد، عمل او با پیگیری کیفری همراه خواهد بود. در این قبیل پرونده ها برای متهم موجود، کیفرخواست صادر شده و به حقوق مال باختگان رسیدگی خواهد شد.

در چنین شرایطی حضور حامد اسکندری وکیل شیراز مزایای قابل توجهی خواهد داشت و روند رسیدگی به پرونده وکالت را ساده تر می کند. مال باختگان این دادگاه ها اغلب با تشویش و نگرانی فراوان حاضر می شوند و به خوبی نمی توانند از خود دفاع کنند. به همین خاطر وکلای شیراز وظیفه طرح دفاعیه را بر عهده می گیرند.

پیگیری شکایت کلاهبرداری از ارز دیجیتال

شکایت از صرافی های ایرانی

وکیل سرقت شیراز شما را در طرح شکایت از صرافی های داخلی نیز یاری می رساند. شکایت از این صرافی ها روند ساده تری دارد. در این بخش ابتدا شکایت شما در کانون صرافان مطرح می شود و سپس بانک مرکزی وارد عمل شده و به شکایت شما رسیدگی خواهد کرد.

در مرحله بعدی نوبت به رسیدگی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی می رسد و روند شکایت از کلاهبرداری صرافی از طریق دادگستری ادامه پیدا می کند. هر یک از این مراحل در زمان به خصوصی انجام می شوند و سبب افزایش مدت زمان طرح دعوی علیه شکایت های ارز دیجیتال خواهد شد.

برای طرح دعوی بر علیه این شکایت ها باید به دادسرای محل زندگی خود مراجعه کنید و از طریق این مجامع حقوقی موجود شکایت خود را مطرح نمایید. در این بخش مسئله ثبت شکایت از شرکت صرافی نیز مطرح می شود.

جمع بندی

در این بخش در خصوص پیگیری شکایت از کلاهبرداری بازار بورس اطلاعاتی به دست آورده و روند رسیدگی به این قسم تخلفات را به صورت اجمالی بررسی کردیم. این بحران های مالی در سر تا سر کشور ما سبب از دست رفتن سرمایه افراد شده و به همین خاطر طرح شکایت بر علیه این کلاهبرداران یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود. پیگیری شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال به مهارت ها و تخصص های وکلای این حوزه نیاز دارد. به همین خاطر توصیه می شود، از راهنمایی ها و مشاوره های این افراد بهره مند شوید.

Share