یک وکیل خانواده و یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه پرونده هایی رسیدگی می کند؟

انتخاب و استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه مدنظر شما خبره و مجرب باشد؛ می تواند بهترین کار برای حل پرونده شما باشد.

هر کدام از ما ممکن است گاه و بی گاه در طول زندگی خود با مشکلات مختلف حقوقی مواجه شویم. این مشکلات ممکن است خانوادگی، کاری و… باشند. امروزه با افزایش تعاملات اجتماعی و کاری افراد، احتمال وقوع این گونه مشکلات  قانونی و حقوقی نیز به مراتب افزایش یافته است. برای حل شدن چنین مشکلاتی، صلاح نیست که به طور مستقیم با مسائل درگیر شوید. این کار به جز ایجاد تنش روحی و ذهنی برای شما فایده دیگری نخواهد داشت.

شما نیاز به یک متخصص دارید تا به مشکل شما رسیدگی کند. انتخاب و استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه مدنظر شما خبره و مجرب باشد؛ می تواند بهترین کار برای حل پرونده شما باشد. چه به دنبال یک وکیل خانواده خوب باشید و چه در جستجوی یک وکیل دیوان اداری با تجربه، شما با مراجعه به مرکز حقوقی صلح طلب و خانه وکلا، می توانید بهترین وکلا را انتخاب و استخدام کنید.

استخدام یک وکیل چه فایده ای دارد؟

حل کردن پرونده های حقوقی نیاز به تخصص، تجربه، تمرکز و دقت خاصی دارد. شما حتی اگر اطلاعاتی از قانون هم داشته باشید؛ احتمالا با ریزه کاری های آن و بند و تبصره های مختلفی که دارد آشنا نیستید. علاوه بر این، خصوصا در خصوص پرونده های خانوادگی، احتمالا اولین تجربه شماست و تجربه دست و پنجه نرم کردن با موارد مشابه را ندارید. در نتیجه، ممکن است سردرگم شوید.

اما این همه ی ماجرا نیست. در شرایطی که با یک دعوی حقوقی درگیر می شوید؛ احتمالا احساسات مختلفی خواهید داشت. ممکن است هیجانات و احساسات کنترل ذهن شما را به دست بگیرند. در این صورت، بیم آن می رود که تصمیمی از سر هیجانات بگیرید. تصمیم های احساساتی به راحتی می توانند همه چیز را علیه شما تغییر دهند.

در چنین شرایطی، بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید. با استخدام یک وکیل معتمد، با تجربه و حرفه ای، می توانید به موفقیت در پرونده حقوقی خود امیدوار باشید. یک وکیل پایه یک دادگستری با تخصصی که دارد بهترین راهکار و استراتژی های حقوقی را برای حل پرونده شما یافته و به کار می بندد. استخدام یک وکیل زبده به شما کمک می کند تا در کمترین زمان و به بهترین روش پرونده حقوقی خود را با موفقیت به پایان برسانید. بهترین وکلا در خانه وکلا و موسسه حقوقی صلح طلب منتظر ارائه خدمات به شما مراجعان عزیز هستند.

چرا باید به جای وکلای عمومی به یک وکیل متخصص مراجعه کنیم؟

همیشه بهترین کار این است که برای حل پرونده ها و دعاوی حقوقی خود به وکیلی مراجعه کنید که در زمینه مدنظر شما تخصص داشته باشد. اما سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد این است که چرا باید به جای وکلای عمومی به وکلای متخصص مراجعه کنیم؟

برای درک بهتر این موضوع می توانیم با یک مثال جلو برویم. آیا شما برای بیماری های جدی به پزشکان عمومی مراجعه می کنید یا متخصص؟ حتما به پزشکان متخصص مراجعه می کنید. ممکن است اول به یک پزشک عمومی مراجعه کنید تا راهنمایی بگیرید و در ادامه به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. وکلای عمومی نیز مانند پزشکان عمومی هستند که اطلاعات محدودتر ولی کلی تری دارند. در عوض، وکلای متخصص مانند پزشکان متخصص اطلاعات تخصصی تر و عمیق تری دارند.

در چه مواردی می توان به وکلای عمومی مراجعه کرد؟

در موارد جزئی می توانید به وکلای عمومی مراجعه کنید. اما در موارد تخصصی تر نیاز به وکیلی دارید که اطلاعات دقیق تری داشته و تجربه مواجه شدن و دست و پنجه نرم کردن با پرونده هایی مشابه پرونده شما را داشته باشد. در چنین شرایطی فقط باید به یک وکیل متخصص مراجعه کنید. وکلای متخصص و حرفه ای در زمینه های مختلف را می توانید به سادگی در خانه وکلا  و مجموعه حقوقی صلح طلب بیابید.

یک وکیل خانواده به چه پرونده هایی رسیدگی می کند؟

یک وکیل خانواده همان طور که از نام آن پیداست به پرونده های خانوادگی رسیدگی می کند. پرونده های حقوقی خانواده شامل موارد گسترده ای از قبیل طلاق (طلاق غیابی، طلاق توافقی و…)، مهریه، نفقه، حضانت، تغییر جنسیت، عدم تمکین، انحصار وراثت، وصیت نامه و … می شود.

وکلای خانواده هر یک در یک از یک موارد تخصص بیشتری دارند. به عنوان مثال برخی وکیل طلاق و برخی دیگر وکیل مهریه، وکیل نفقه، وکیل متخصص حضانت و… هستند. شما باید با توجه به مورد خانوادگی خاصی که با آن درگیر هستید؛ به وکیل متخصص همان حوزه مراجعه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. بهترین وکلای خانواده در مجموعه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا فعال می باشند که شما می توانید از کمک و راهنمایی آن ها استفاده کنید.

یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه پرونده هایی رسیدگی می کند؟

دیوان عدالت اداری از زیر مجموعه های قوه قضائیه می باشد. این نهاد برای رسیدگی به شکایات مردم از نهادها و موسسه های دولتی و قوانین تصویب شده در این نهادها تشکیل شده است. اگر می خواهید شکوائیه خود را به این نهاد تسلیم کنید؛ نیاز به تخصص دارید. شما باید بدانید که دقیقا شکوائیه را به چه صورتی باید نوشت و خواسته خود را به چه صورت باید بیان کنید.

علاوه بر آن، پیش از تصمیم گیری در چنین مواردی، احتمالا نیاز به مشاوره تخصصی و حرفه ای دارید. وظیفه یک وکیل دیوان عدالت اداری این است که به شما در این مشاوره حقوقی دهد. به علاوه، یک وکیل دیوان عدالت اداری وظیفه دارد شکوائیه مورد نظرتان را به بهترین نحو برایتان تنظیم کرده و تسلیم دیوان عدالت اداری نماید. بهترین وکلای دیوان عدالت اداری را می توان در خانه وکلا و موسسه حقوقی صلح طلب پیدا کنید.

وظایف وکلای دیوان عدالت اداری

یک وکیل عدالت اداری وظیفه دارد با تخصص و تجربه ای که دارد گام به گام تا به ثمر رسید پرونده حقوقی شما همراهتان باشد. علاوه بر آن، اگر به هر دلیل قادر به شرکت در جلسات دادگاه و دادگستری نباشید، این وظیفه وکیلتان است که به نیابت از شما در این جلسات حضور پیدا کند. این وظیفه وکیل دیوان عدالت اداری است که هر تغییری در پرونده شما را پیگیری کرده و هر اطلاعیه یا ابلاغیه ای را در اسرع وقت دریافت کرده و شما را از آن مطلع کند.

منبع : کی خوبه

Share