با پارچه های ثروت ساز، بار زندگی ام را بستم

می ‌توان گفت که قدمت کتان تقریباً به بیشتر از ۳۶ هزار سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. با توجه به این که این نشانه ها در غارها و مناطق باستانی کشور گرجستان کشف شده است.

شاید باورش سخت باشد ولی من با همین پارچه های به ظاهر ساده که در اطراف می بینیم توانستم به ثروت بالایی دست پیدا کنم .درست از زمانی که وارد کسب و کار در این حوزه شدم، درهای موفقیت به رویم باز شد. در ادامه چند پارچه را برایتان معرفی می کنم.

پارچه کرپ

پارچه کرپ باربی یکی از محصولات محبوب به حساب می آید که از مواد نو و بسیار با کیفیت تولید می شود همچنین رنگ آن در زمان بسیار طولانی از بین نمی رود و بسیار خوش رنگ است ،اما در هنگام انتخاب باید دقت داشته باشید که پارچه کرپ دارای بافتهای متفاوتی بوده که به همان طبع ضخامت و وزن مختلفی در این مدلها وجود دارد و اگر به دنبال دوخت مانتو و شلوار هستید این پارچه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

فرم و شکل پارچه کرپ باربی به قدری مناسب است که امروزه در بسیاری از موارد از این مدل برای تولید کت، شلوار، مانتو و غیره از این مدل پارچه استفاده می کنند و لازم به ذکر است که این پارچه در فصل سرما نیز بسیار مناسب بوده و هوا را از خود عبور نمی دهد.

انعطاف پذیری بالا یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت همچنین از نظر کیفیت پارچه به دو نوع فرانسوی و اندونزی تقسیم می شود که این کشورها از نظر تولید پارچه فناوریهای خاص خود را دارند و از نظر قیمت نیز با هم متفاوت هستند.

پارچه کشمیر

هنر و خلاقیت مردم ایران زمین در مهارت بافندگی پارچه کشمیر پیشینه ای دراز مدت دارد که با مروری بر تاریخچه هنر پارچه بافی در دوره های مختلف در ایران متوجه این امر خواهیم شد.

روی لبه ای از جنس فلز مفرغ که با محصولات سفالی زمان نخست شوش پیدا شده است، طرحی از پارچه که دور آن بوده است، حکایت آن را دارد که به تاریخی تقریبا سه هزار ساله می رسد و بافتن پارچه های نرم و ملایم با استفاده از وسیله ای با دقت بالا کار شده است که بیان شده است که جنس به کار برده در آن الیافی از کتان بوده است.

و این پارچه از فلزی که به شکل میله از جنس مفرغ بوده که در مکانی تپه ای شکل در شهر دامغان پیدا شده است که حاکی از آن است که متعلق به صنعت ریسندگی می باشد، که به آن الیاف نخی بسیار باریک می پیچیدند، و این یکی از دلایل ترقی صنعت ریسندگی در آن تاریخ بوده است.

پارچه کتان کش

می ‌توان گفت که قدمت کتان تقریباً به بیشتر از ۳۶ هزار سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. با توجه به این که این نشانه ها در غارها و مناطق باستانی کشور گرجستان کشف شده است.

پس می توان نتیجه گرفت که منشأ پارچه کتان کش از این  کشور می باشد و سپاس دانشمندان به طور متعدد بسیاری این مدل پارچه های رنگ شده را در قسمتهایی از سوئیس مشاهده کرده اند و بدین ترتیب این پارچه توانست در طول زمان در سراسر دنیا در بین مردم جا باز کند و به عنوان یکی از بهترین نمونه های پارچه شناخته بشود.

Share