آسان ترین روش کسب و کار با منسوجات

پلی استر که به داکرون شباهت دارد؛ پارچه ای است که در اوایل دهه ۱۹۴۰  توسط دانشمندان انگلیسی در بازی با استرها و پلیمرها اختراع شد. در زمان اختراع، آن را پیشگامانه و آینده نگر می دانستند. طراحان تقریباً بلافاصله شروع به استفاده از پارچه برای لباس های مد روز کردند.

در این مقاله قصد داریم به شما مطالبی درباره روش های آسان کسب و کار ارائه دهیم امیدواریم تا پایان ما را همراهی کنید. ما به شما توصیه می کنیم که در حوزه منسوجات کسب و کارتان را شروع کنید و با فقر و بی پولی خداحافاظی کنید. در ادامه چند نوع پارچه را به شما معرفی می کنیم.

پارچه آنغوره

پشم آنغوره معمولا با الیاف دیگر ترکیب می‌شود تا علاوه بر درخشندگی، کیفیت و دوام آن را افزایش دهد. با اینکه بز آنغوره بومی ترکیه است، ولی در حال حاضر آفریقای جنوبی بزرگ‌ترین تولیدکننده پارچه آنغوره در جهان است. ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و عمده موهر آمریکایی در تگزاس تولید می‌شود. ترکیه نیز به تولید موهر باکیفیت معروف است، چون چیدن پشم‌های بز تنها یک‌بار در سال انجام می‌شود. قطر الیاف موهر بین ۲۵ تا ۴۵ میکرون است که با بالا رفتن سن بز بیشتر می‌شود. از الیاف نازک و نرم برای تولید مواردی چون شال و روسری و از الیاف ضخیم‌تر برای تولید فرش‌ها یا پارچه‌های سنگین استفاده می‌شود.

پارچه داکرون

پارچه های داکرون به دلیل مقاومت بالا و ثبات رنگی در تهیه کالای خواب و روتختی نیز استفاده می شود علاوه بر این , حریر پارچه داکرون برای دوخت پرده و مانتو کاربرد دارد.

اما پلی استر که به داکرون شباهت دارد؛ پارچه ای است که در اوایل دهه ۱۹۴۰  توسط دانشمندان انگلیسی در بازی با استرها و پلیمرها اختراع شد. در زمان اختراع، آن را پیشگامانه و آینده نگر می دانستند. طراحان تقریباً بلافاصله شروع به استفاده از پارچه برای لباس های مد روز کردند.

جزء اصلی پارچه پلی استر نوعی پلاستیک است که به راحتی شستشو، خشک و رنگ می شود. در برابر چروکیدگی و تاب خوردگی مقاوم است. دارای الیاف قوی هستند که به لباس‌ها و روکش‌ها کمک می‌کند. با وجود استحکام، پلی استر از نظر ساختاری سفت و سخت نیست.

پارچه مازراتی

پارچه مازراتی از لحاظ ظاهری دارای سطحی دانه دانه با چین‌های کم و بدون پرز می‌باشد. پارچه مازراتی در اثر شستشو آب نمی‌رود و ابعاد آن ثابت است. این نوع پارچه در رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌شود و بسیار پرکاربرد است. سطح پارچه مبلی مازراتی به صافی پارچه معمولی نیست. این نوع پارچه خواب کمتری دارد و دانه‌های ریز کوچکی در خطوط آن به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که تنوع رنگ پارچه مبلی مازراتی نیز بسیار متنوع و زیاد است. برای اینکه ماندگاری پارچه بر اثر شستشو کم نشود؛ بهتر است به روش زیر برای شستشوی آن استفاده شود. شستشو با آب ولرم و شوینده ملایم خودداری از چنگ زدن و سابیدن پارچه خودداری از قرار دادن این نوع پارچه در برابر نور مستقیم خورشید برای خشک شدن پشت و رو کردن لباس در زمان اتو کشیدن و استفاده از یک پارچه تمیز و سفید ثانویه استفاده کنید.

Share