با پارچه حرفه ای کسب و کارتان را شروع کنید

داکرون یک پارچه پلی استر ضد حساسیت است که جاذب نیست و در برابر کپک و لکه مقاوم است. زیرا نمی تواند آب یا مایعات دیگر را در خود نگه دارد. پارچه داکرون انتخاب ارجح برای منسوجات خانگی است.

پارچه محصولی با استفاده های متنوع و فراوان است پارچه در تهیه لباس، رومبلی، رومیزی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. شما با کسب و کار در حوزه پارچه یک کسب و کار حرفه ای خواهید داشت. در ادامه به معرفی و بررسی چند نوع پارچه می پردازیم.

پارچه داکرون

داکرون یک پارچه پلی استر ضد حساسیت است که جاذب نیست و در برابر کپک و لکه مقاوم است. زیرا نمی تواند آب یا مایعات دیگر را در خود نگه دارد. پارچه داکرون انتخاب ارجح برای منسوجات خانگی است. شستن کاناپه ها، بالش، تشک، تخته سر و صندلی های روکش شده واقعاً دشوار است. از آنجایی که سایر پارچه های پلی استر دارای آسیب پذیری هایی هستند که نیاز به شستشوی منظم یا تمیز کردن کامل آن ها برای جلوگیری از آسیب طولانی مدت دارند، نگهداری بسیار بالایی دارند. داکرون مناسب به نظر می رسد و عملاً تخریب ناپذیر است. پارچه داکرون کاربردهای بسیار وسیعی دارد از جمله مصارف پارچه داکرون، در محصولاتی مانند تشک , بالش , روکش مبلمان , بالشتک صندلی , فرم مدارس و اداره و تولید انواع کارهای پوشاک  می باشد.

پارچه نخی

پارچه پنبه ای که همان پارچه نخی نام دارد دارای قدمت بسیار زیادی است. تکه هایی از پارچه پنبه ای که باستان شناسان از غارهای مکزیک پیدا کرده اند نشان می دهد قدمت آن به ۷۰۰۰ سال پیش می رسد. حدود ۳۰۰۰ سال ق.م گیاه پنبه در پاکستان رشد می کرده و برای بافت پارچه از آن استفاده می کردند. همزمان با آن در مصر باستان لباس های پنبه ای دوخته و پوشیده می شده است. قدمت زیاد پارچه پنبه ای یا نخی به دلیل رشد گیاه پنبه در کنار رودخانه ها و مناطق آبخیز، که محل شکل گیری تمدن ها است، می باشد. پارچه های نخی یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین پارچه ها در صنعت نساجی می باشند. این پارچه به خاطر ویژگی های مثبت بسیاری که دارد برای موارد مختلف مورد مصرف قرار می گیرد.

پارچه ملحفه ای

خوشبختانه پارچه ملحفه ای در ایران توسط نساجی‌های متعددی در سطح کشور و باکیفیت بالایی تولید می‌شود. پارچه ملحفه ای تولید شده توسط نساجی‌های ایران به خوبی توانسته‌اند، پاسخگوی نیاز و سلیقه مصرف کنندگان باشند. از نساجی‌های شناخته شده که در زمینه تولید این پارچه فعالیت می‌کنند، می‌توان به نساجى طوبى، نساجى ستایش، نساجى نگین، نساجی گل آرا، نساجی ریسمان، نساجی وایت لند، نساجى سرمه، نساجى طلوع، پدیده نگین و نساجی تافته اشاره کرد. رای آگاهی از جنس پارچه کافی است از تراکم تار و پود آن اطلاع پیدا کرد و هرچه این تراکم بالاتر باشد، پارچه از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

Share