مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان؛

کاری که فائزه هاشمی غرب زده نکرد، برخی از عناصر فرهنگی نفوذ یافته در این دولت انجام دادند

مهدوی گفت: کاری که فائزه هاشمی هویت سوز اجنبی پرست و غرب زده نکرد برخی از عناصر فرهنگی نفوذ یافته در این دولت انجام دادند؛ این غصه را چگونه را بیان کنیم و انتقال بدهیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رونمایی از اثر هنری «انا من حسین» که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی تهیه و تولید شده پیش از ظهر پنجشنبه در رشت برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی در جمع خبرنگاران گفت: اگر کسی بخواهند نشانه‌های الهی را بزرگ بدانند قلوب آن‌ها که مایه جان گرفتن است سبب آرامش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نشان‌های خداوند را دشمنان میخواهند کوچک کنند، گفت: رسانه‌های دشمن این روزها برای تخریب اربعین حسینی همه توان خود در قالب‌ها و اشکال مختلف به کار گرفته‌اند.

مهدوی با اشاره به اینکه دشمنان نسبت به نهضت امام حسین حساس شده اند، افزود: دشمنان اسلام و نظام می‌دانند که اگر این نهضت فراگیر شود دکانش برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: نظام استکبار در این ایام پایانی و روزهای افول خود همچنان توان و همت خودش را برای از بین برون نهضت حسینی به کار گرفته و سعی دارد که این نشانه بزرگ خداوند را به تحریف و تخریب بکشاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با ابراز خرسندی از اینکه در نسل جوان انقلابی شاهد شور حسینی هستیم، افزود: امروز به فضل الهی شاهد حرکت‌های استکبار سوزی از دهه هفتادی‌ها به بعد هستیم که این نشان نهضت حسینی همچنان در بین مردم جریان و زنده است.

مهدی هدف از نشست امروز را حمایت از جوانان عنوان کرد و گفت: امروز در نزد جوانی هستیم که دهه هفتادی است و با خواندن انا من الحسین یکی از این حرکتهای مقابله با جنگ رسانه هنری را انجام داده است.

وی با استناد به سخنان شهید آوینی که گفته بودند مظلوم‌ترین افراد حزب اللهی ها هستند گفت: متاسفانه همچنان شاهد عدم حمایت دستگاه‌های فرهنگی از این جوانان هستیم و این واقعیت بسیار تلخی است.

مهدوی ادامه داد: اگر آدم‌های بی‌هنر در خط نظام ارتجاع، تولید هویت سوز می‌کنند مورد توجه امپراطوری رسانه قرار می‌گیرند، در مقابل رسانه انقلابی در غربت به سر می‌برند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان این که از دولت انقلابی و آقای رییسی انتظار می‌رود همچنان در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: اما متاسفانه در این یکسال حمایت‌ها جدی انجام نشده است و شاهد تصمیم‌های فرهنگی که با ارتجاع و هویت سوزی آمیخته شده هستیم.

وی ادامه داد: کاری که فائزه هاشمی هویت سوز اجنبی پرست و غرب زده نکرد برخی از عناصر فرهنگی نفوذ یافته در این دولت انجام دادند؛ این غصه را چگونه را بیان کنیم و انتقال بدهیم.

مهدوی اظهار کرد: برخی از تصمیمات هویت زنان ما را نشانه گرفته است، چرا باید سکوت کنیم؟! شادی زن ایرانی و نشاط زن ایرانی یکی از ضروریات است که دین به آن توجه دارد اما نباید هویت زن ایرانی، مسلخ بازی و بازیگرانی چون فیفا شود!

وی افزود: هیچکس مخالف نشاط و شادابی زن ایرانی نیست فقط فرق بین نشاط با سرمستی هویت سوز مورد بحث است.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلانی‌ها همیشه در عرصه‌های فرهنگی خوش درخشیدند، گفت: جوانان باهویت انقلابی بسیاری در استان داریم اما متاسفانه حمایت از این جوانان بسیار کم است.

مهدوی ادامه داد: سلام فرمانده اگر درخشید به خاطر حمایت‌های داخل استان نبود بلکه فرا استانی بود. از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این عرصه به ما کمک کنند زیرا فرهنگ، هویت ایجاد می‌کند.

مدیرکل تبلغات اسلامی در ادامه برای جاماندگان اربعین گفت: برنامه‌ی پیاده روی از سراسر استان به مقصد حرم مطهر آقا سید جلال الدین آستانه‌اشرفیه برگزار خواهیم.

هنر نباید سیستماتیک بلکه باید خودجوش باشد

در ادامه‌ حجت الاسلام پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان در این نشست گفت: به واقع اگر سلام فرمانده نبود چطور می‌توانسیم مهفوم عشق را به کودک ۲-۳ ساله انتقال دهیم.

وی گفت: هنر نباید سیستماتیک بلکه باید خودجوش باشد و برای حمایت هنر‌های خودجوش انقلابی حمایت دو طرف نیاز است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر آمیختگی هنر و مفاهیم اسلامی بیان کرد: کارهای فرهنگی و هنری باید آمیخته با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد تا مؤثر واقع شود.

در ادامه مصطفی احمدی خواننده اثر گفت: امیدوارم با تولید این آثار به مقصد برسیم.

گفتنی است، اثر «انا من حسین» برای اربعین ساخته شده است که شاعرانش «قاسم صرافان»، «علی باباپور»، «امیرحسین بی‌خطر» و قسمت عربی «مرتضی حیدری ال کثیر» خواننده اثر «مصطفی احمدی» و میکس «محمد عطایی» کارگردان «مسعود بغلانی» و تنظیم «یحیایی» انجام داد.

Share