دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان؛

میرزا برای تحقق حکومت “مردم بر مردم” قیام کرد | شکست میرزا بر اثر نفوذ داخلی بود

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان گفت: نخستین رویداد ملی «جنگل بارانی» به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت «میرزا کوچک جنگلی» در رشت برگزار می شوذ.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان در جلسه رویداد تولید محور “جنگل بارانی” با بیان این مطلب که گیلانی ها در همه مراحل پیش قدم بودند، گفت: گیلان دارای افتخارات زیادی است که متاسفانه که به این افتخارات پرداخته نمی شود.

وی با بیان این مطلب که در تاریخ، گاهی ۱۰۰ سال باید بگذرد تا مردم به عزت آن کار پی ببرند گفت: باید هزار سال از دوره امیرالمؤمنین و امام حسین بگذرد تا جهانیان متوجه بشوند و جایگاه آنها را بشناسند و بنده این را اعلام میکنم که ۱۰۰ سال آینده متوجه می شوند که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب چه کردند.

پوریوسفی با اشاره به اینکه تقریبا ۲۰ سال است که میرزا را یکی از پایه گذاران جریان انقلاب شناخته انند، افزود: بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۰ و عنوان ابعاد شخصیتی و قیام میرزا مردم پی به اهداف قیام میرزا کوچک جنگلی بردند و تشبیه زیبای رهبر انقلاب از قیام میرزا کوچک جنگلی که فرمودند قیام میرزا مینیاتوری از انقلاب ۵۷ است را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه میرزا برای اعتلای ایران، اسلام و استقلال کشور قیام کرد، گفت: میرزا کوچک جنگلی به دنبال تحقق حکومت “مردم بر مردم” قیام کرد و تفاوت قیام میرزا با بقیه قیام ها دیگر این بود که مردم با این قیام همراه بودند.

پوریوسفی ادامه داد: در اسناد هم موجود است که خیلی از زنان شرط ازدواجشان این بود که همسرشان عضو جبهه نهضت جنگل باشد.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با اشاره به این مطلب که شکست میرزا متاسفانه بر اثر نفوذ داخلی شکل گرفت، افزود: هیچ عوامل بیرونی نتوانسته بودند که نهضت جنگل را شکست بدهد. متاسفانه برخی در وجود خود دریچه های نفاق و ریا را می گشایند و ضربه ای که اسلام می خورد از همین منافقین خورده است.

وی گفت: قیام میرزا کوچک همان قیام انقلاب ۵۷ سال است و انقلاب اسلامی مبتنی بر خواسته مردمی بود که پایه گذاری اش ۱۰۰ سال پیش توسط میرزا کوچک جنگلی گذاشته شد.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با بیان این مطلب که باید به مفاخر استان و رشت ارج بیشتری گذاشته شود، گفت: گیلانیان متاسفانه مفاخر خودشان را می کشند و علتش این است که مفاخر زیاد دارند.

Share