فرمانده سپاه مرکزی رشت؛

مساجد محور تمدن‌سازی هستند | استقلال و آزادگی خبرنگار باید حفظ شود

علی اکبر قاسمی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به تاکیدات رهبری، مساجد محور تمدن‌سازی هستند و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که خودسازی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه مرکزی شهرستان رشت در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده بود، گفت: مکتب عاشورا و کربلا منشا بیداری، ایستادگی، عزت و سربلندی است.

علی اکبر قاسمی اظهار کرد: حقیقت نگاری عاشورا از سوی حضرت زینب(س) که بزرگترین خبرنگار جهان اسلام است حفظ، حراست و انتقال یافت.

وی با اشاره به این که امروز خبرنگاران در مقابله با جنگ نرم دشمن باید پیروی از خط و مشی زینبی باشند، افزود: هدف اصلی خبرنگار باید خدمت به مردم باشند. در نظام اسلامی برای مردم اطلاع‌رسانی و مفید بودن خبر بسیار مهم است. خبری باید منتشر شود که سودی به حال مردم داشته باشد نه خبری که سبب تضعیف و ناامیدی مردم شود.

قاسمی ادامه داد: استقلال و آزادگی خبرنگار باید حفظ شود و یک خبرنگار باید لحظه‌شناس و به وقت وارد صحنه شود، راهبرد امروز و اصلی خبرنگار جهت مقابله با جنگ ترکیبی و جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت در ادامه با اشاره به سی مرداد ماه روز جهانی مساجد گفت: این روز یادآور اقدام جنایت کار صهیونیست و سوزاندن مسجدالاقصی است. امروز مساجد ما کارکردهای زیادی دارد و بسیاری از مسائل در این مساجد مورد بررسی قرار گرفته و مساجد سنگر اسلام هستند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به تاکیدات رهبری، مساجد محور تمدن‌سازی هستند و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که خودسازی انجام شود. از ابتکارات امام (ره) در ابتدای انقلاب انجام همه فعالیت‌ها در محوریت مسجد صورت میگرفت و امروز رهبری نیز بر این مورد تاکید دارند که مساجد فعال باشند و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از بسیجیان در مساجد فعالیت می کنند.

قاسمی در مورد عملکرد‌های سپاه مرکزی گفت: از اغاز بیماری کرونا تاکنون رزمایشهای بسیاری انجام شد و تاکنون ۶۲ هزار بسته معیشتی در بین مردم نیازمند رشت توزیع شد.

وی افزود: در دو سال گذشته ۴۹ واحد مسکن تحویل مددجویان شد و امسال نیز ۵۰ واحد مسکن محرومین در تکمیل است.

قاسمی گفت: در عید قربان امسال ۲۰۶ گوسفند قربانی شد و بیش از ۴۰ هزار پخت عذا در عید غدیر خم توزیع شد.

وی با بیان این مطلب که در بحث اقتصاد مقاومتی ۱۱۰ صندوق قرض الحسنه در مساجد تشکیل شدند گفت: از طریق همین صندوق‌ها برای ۴ هزار و ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۴ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی ثبت شده اند، افزود: با همت گروه‌های جهادی و علوم پزشکی توانستیم در دوران کرونا رتبه اول واکسیناسیون را در کشور به دست آوریم.

فرمانده سپاه مرکزی رشت در پایان با بیان اینکه امروز دشمن از تفکر بسیج می‌ترسد، یادآور شد: استکبار جهانی رو به افول است زیرا از جبهه دفاعی مردمی وحشت دارد. دفاع مردمی در کشورهای اسلامی نمود پیدا کرده و ما به خود می‌بالیم که به عنوان یک خادم در کنار بسیجیان هستیم.

Share