با بررسی عملکرد ده ماهه دکتر عباسی و دکتر زارع در سامانه سامد

زارع استاندار دولت تدبیر و امید، بیشتر از عباسی استاندار دولت مردمی برای مردم گیلان وقت داشت!

با بررسی پرتال استانداری گیلان و سامانه ارتباط مردم با دولت در طول ده ماهه فعالیت اسدالله عباسی و ده ماه آخر خدمت ارسال زارع بعنوان استاندار گیلان مشخص شد استاندار دولت تدبیر و امید بیشتر از عباسی برای مردم وقت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سه یادداشت قبلی(+،+،+) تلاش کردیم ضمن بیان سوابق خدمتی استاندار محترم گیلان در خصوص انتظارات رئیس جمهور از آقای عباسی و عمکرد ایشان نکاتی را بیان کنیم، هر چند در این بخش مطالب بیشتری وجود داشت ولی بدلیل رعایت انصاف و اخلاق و بنای نگارنده مبنی بر اینکه تا حد امکان وارد مصادیق و اسامی افراد نگردد از ادامه این بخش یادداشت صرف نظر کردیم و وارد بخش دوم شدیم البته می‌بایست این قسمت از یادداشت زودتر منتشر می‌شد ولی چون در ایام دهه ولایت و اعیاد بزرگ مسلمین بودیم، شورای سردبیری تصمیم گرفت که باتأخیر در زمان انتشار این یادداشت طعم شیرین ایام را برای مردم عزیز و ولایت مدار گیلان تلخ نکنیم.

در این وجیزه بنا داریم وارد بخش دوم موضوع یادداشت بشویم و وعده‌های رئیس جمهور و میزان عملکرد آن‌ها را در استان گیلان بررسی نماییم. خبرگزاری جمهوری اسلامی در یک بررسی عنوان کرد که آیت الله سید ابراهیم رئیسی در فاصله یک‌ماهه زمان ثبت‌نام تا برگزاری انتخابات، نزدیک به ۸۰ وعده در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی داد که بررسی آماری این وعده‌ها نشان می‌دهد که، ۲۷ وعده از آنچه آیت‌الله رئیسی در پی تحقق آن بود؛ محقق شده است. ۴۶ وعده با آغاز دولت سیزدهم در حال اجرا و دیگر وعده‌ها هم در حال برنامه‌ریزی است.

۷۵ وعده رئیس جمهور در ایام انتخابات چه بود؟

بررسی سخنرانی‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور در این بازه زمانی و نیز هفته‌های نخست پیروزی نشان می‌دهد آیت‌الله رئیسی شش وعده فرهنگی و اجتماعی ۱۴ وعده در حوزه سیاست داخلی؛ در عرصه سیاست خارجی هم ۷ وعده در عرصه اقتصادی ۳۸ وعده و در نهایت در عرصه بهداشت و درمان ۹ وعده داده بودند البته شایان ذکر است در این مقال فرصت کافی برای بررسی میزان تحقق این وعده‌ها و … در سطح ملی بصورت تک به تک وجود ندارد اما تلاش می‌کنیم بعضی از این وعده‌ها را در حوزه‌های مختلف با مقیاس استانی آن‌ها و بر اساس عملکرد استاندار محترم تطبیق و بررسی نماییم.

در قسمت اول از بخش دوم تلاش می‌کنیم در بخش وعده‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین سیاست داخلی چند وعده رئیس جمهور محترم را بررسی نماییم. یکی از موضوعاتی که حضرت آیت الله رئیسی بار‌ها بدان اشاره مستقیم داشتند ارتباط با مردم می‌باشد. ایشان در زمان انتخابات وعده دادند برای ارتباط مستقیم با مردم شخصاً نشست مردمی برگزار می‌کنند که انصافا یکی از نقاط بارز و مثبت دولت مردمی و شخص رئیس جمهور محترم ارتباط بی‌واسطه با مردم و حضور در بین مردم هست که در دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری هم معظم له بدین موضوع بعنوان یک نقطه مثبت اشاره فرمودند. رئیس جمهور محترم تقریباً در تمام سفر‌های استانی براحتی بین مردم حضور پیدا می‌کنند و مستقیماً صدای آنان را می‌شنود و مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری هم در راستای یکی از وظایف خود این ارتباط را تسهیل می‌کند و تا کنون بر اساس براورد اولیه بیش از یک میلیون نامه به این مرکز برای ارتباط با رئیس جمهور وصول شده که بخش عمده‌ای از این نامه‌ها پس مطالعه و دسته‌بندی موضوعی پاسخ داده شده‌اند.

دکتر زارع استاندار قبلی گیلان بیشتر از دکتر عباسی برای مردم وقت داشت!

استانداران هم می‌بایست بر اساس برنامه پیش‌بینی شده هر ماه با مردم دیدار حضوری داشته باشند که در ایام کرونا این ارتباط از طریق بستر ارتباط سامانه مردم و دولت به شکل تلفنی بود. استاندار محترم گیلان هم بر اساس پرتال استانداری گیلان در طول نزدیک به ده ماه فقط چهار بار بصورت مستقیم و از طریق این سامانه در تاریخ‌های بیست و پنج آبان ۱۴۰۰، هفتم دی ماه ۱۴۰۰، چهاردهم دی ماه ۱۴۰۰ و در نهایت سی‌ام فروردین ۱۴۰۱ با مردم ارتباط برقرار کرده و به شکل خصوصی به درد ودل مردم توجه نموده‌اند!! البته شایان ذکر است با توجه به اینکه کرونا هم کاهش یافته بود اما بیشتر این دیدار‌ها به شکل تلفنی بود! البته ایشان در حاشیه نماز جمعه رشت در بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ هم در قالب میز جهادی بسیج سازندگی با جند نفر از نمازگزاران دیدار نمودند.

استاندار گیلان اعتقادی به دیدار با مردم ندارد؟

 از طریق پرتال استانداری گیلان ده ماه آخر استانداری دکتر زارع استاندار دولت تدبیر و امید در گیلان را بررسی نمودیم و ایشان در طول ده ماه پایانی خدمت‌شان در استانداری گیلان بیش از ۹ بار در برنامه ارتباط مستقیم مردم از طریق سامانه سامد شرکت نمودند این در حالی هست که استاندار دولت مردمی سیزدهم در گیلان فقط چهار بار فرصت گذاشتند که با مردم دیدار کنند و به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمایند و این آمار خود گواه عملکرد دکتر عباسی استاندار استان گیلان می‌باشد در مقایسه همین موضوع با دیگر استانداران دولت مردمی در استانهای همجوار نشان داد که آمار استان گیلان بسیار ضعیف بوده و بنظر می‌رسد این آمار برای استاندار دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی بسیار پایین باشد. حال باید دید آیا خود استاندار اعتقادی به این دیدارها و نشست با مردم ندارد یا مدیرکل حوزه استاندار اولویت مهم تری از مردم دارد؟

اگر بخواهیم همین آمار را در خصوص معاونین استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی اعلام کنیم آمار بسیار پایین تر می رسد

استاندار گیلان بهتر است قبل از انتقاد کردن خودشان عامل باشند تا شاید حرف های ایشان اثر بیشتر بر سایر مدیران داشته باشد!

 ادامه دارد …

Share