دیارمیرزا گزارش می دهد؛

با جدی ترین گزینه های بومی برای تصدی استانداری گیلان آشنا شوید

شواهد از مطرح شدن چند گزینه جدی و بومی برای تصدی استانداری گیلان در دولت سیزدهم دارد و دیارمیرزا در این گزارش به معرفی گزینه ها می پردازد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و رأی اعتماد مجلس به ۱۸ گزینه رئیسی برای وزارتخانه‌ها، علی‌الخصوص وزیر کشور، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار گیلان زیاد شد و دو گزینه بومی برای انتصاب در این سِمت بر سر زبان‌ها افتاد.

یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای استانداری گیلان که نام او حتی قبل از رأی اعتماد مجلس به وزیر کشور نیز مطرح شده، اسدالله عباسی بود.

عباسی متولد سال ۱۳۴۰ در روستای هلوکله بخش چابکسر شهرستان رودسر است و در سابقه کاری او وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ نمایندگی رودسر و املش در ادوار هفتم، هشتم و دهم مجلس و سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیده می شود.

وی همچنین در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ یکی از چهره‌های موثر ستاد مرکزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران بوده است.

گزینه بعدی برای نماینده عالی دولت در استان گیلان، محمدجعفر علیزاده است که سابقه معاونت وزیر راه و شهرسازی، مدیرعاملی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی کشور، معاونت عمرانی استانداری گیلان، بوشهر و اصفهان، مدیرکلی راه و ترابری خوزستان و عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی و مشاور وزیر راه و شهرسازی را در کارنامه دارد.

از سوی دیگر نمایندگان گیلان در مجلس نیز بیکار ننشسته اند و جلسات مجمع نمایندگان برای معرفی گزینه ها به وزارت کشور آغاز شده است.

براساس پیگیری های دیارمیرزا، محمد دوستار خطبه سرا عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، رئیس دانشگاه آزاد گیلان و رئیس شورای هماهنگی ستادهای رئیسی در گیلان در کنار سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان که اصالتی آستانه ای دارد، دو گزینه احتمالی نمایندگان هستند.

با این وجود باید منتظر ماند تا ببینیم دولت سیزدهم چه فردی را برای استانداری گیلان انتخاب می‌کند و آیا این فرد بومی است یا همانند دو استاندار قبلی گیلان، غیربومی خواهد بود؟

Share