رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش خبر داد:

ثبت و مشاهده پرستوی سفید در املش+ تصاویر

لطیف جواهر دشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از مشاهده یک فرد پرستوی سفید (آلبینیسیم) یا زالی خبر داد و افزود: زالی یا Albinisme نوعی بیماری ژنتیکی از نوع اتوزومی مغلوب است که بر اثر عدم وجود آنزیمی که در تشکیل ملانین نقش دارد بروز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از مشاهده پرستوی سفید (آلبینیسیم) یا زالی خبر داد.

لطیف جواهر دشتی با اعلام این خبر گفت: طی پایش و ثبت گونه‌های مهاجر در آببندان‌ها و تالاب‌های شهرستان املش یک جوجه پرستوی آلبینیسم یا زالی مشاهده و ثبت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش افزود: زالی یا Albinisme نوعی بیماری ژنتیکی از نوع اتوزومی مغلوب است که بر اثر عدم وجود آنزیمی که در تشکیل ملانین نقش دارد بروز می‌کند. مبتلایان به زالی یا با کمبود رنگدانه مواجهند یا نمی‌توانند رنگدانه تولید کنند.

وی افزود: عدم توان تولید رنگدانه ملانین موجب می‌شود که رنگ پوست بیمار سفید باشد. علاوه بر انسان و دیگر پستانداران، زالی در پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها نیز بروز می‌کند.

جواهر دشتی ادامه داد: این دومین مورد در سال جاری است که پرستو آلبینیسم مشاهده و ثبت شده است.

این گزارش می‌افزاید: مهاجرت پرستوها از اواخر اسفند آغاز تا اوایل مهر ماه به طول می‌انجامید و دراین مدت ضمن‌زاد آوری، با استفاوه از حشرات در سکونتگاه‌های انسانی نقش بسزایی در تعدیل حشرات دارند.

Share