فرمانده انتظامی املش خبر داد:

کشف ۲ لاشه پلیکان و دستگیری شکارچی غیرمجاز در املش

سرهنگ باقر رجبی ویسرودی، فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ لاشه پلیکان و دستگیری شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: شکارچی ۴۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ لاشه پلیکان و دستگیری شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ باقر رجبی ویسرودی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: کسانی که به هر طریقی اقدام به شکار حیوانات وحشی کنند، طبق قانون با آن‌ها برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر اینکه ۲ قطعه پلیکان از گونه‌های حفاظت شده در تالاب زربیجار این شهرستان توسط یک شکارچی غیرمجاز شکار شده‌٬ بلافصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان املش با بیان اینکه پس از تحقیقات پلیس و محرز شدن صحت خبر، متهم این پرونده و منزل او مورد شناسایی قرار گرفت افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به منزل متهم اعزام و در بازرسی از این مکان، ۲ لاشه پلیکان و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شکارچی ۴۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ رجبی در پایان بیان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده یا اطلاع از فعالیت غیرمجاز شکارچیان خصوصا در خارج از مناطق مشخص شده شکار توسط محیط زیست، مراتب را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا از شکار بی‌رویه و انقراض پرندگان کمیاب جلوگیری شود.

Share