از خودگذشتگی مأمور محیط زیست لنگرود برای نجات یک قطعه گیلار+تصاویر

یک قطعه گیلار گرفتار در تورهای شکارچیان در تالاب کیاکلایه لنگرود توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود آزاد و رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرز در پی گشت و کنترل عوامل اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود در سطح تالاب کیاکلایه که مأمنی برای پناه پرندگان مهاجر برای زادآوری و زمستان گذرانی می باشد، در تله های نصب شده در سطح تالاب توسط افراد سودجو و متخلف، یک قطعه گیلار گرفتار در این تله ها، آزاد و رهاسازی شد.

سیدامین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود افزود: در هوای طوفانی پس از مشاهده موضوع، مأمور مذکور تن را به آب بسیار سرد زده تا پرنده گرفتار را نجات دهد که نشان از عشق و علاقه به محیط زیست در کلیه مأمورین یگان حفاظت محیط زیست دارد.

وی افزود: گیلار یا زرکا یکی از سه گونهٔ اردک‌های روی آب چر از تیرهٔ اردکیان است. این پرنده دارای نوک کوچک و کوتاه است. پرندهٔ نر دارای سر و گردن قهوه‌ای رنگ بوده که در بالای سر کرم رنگ می‌شود. سرشان گرد و کوچک است این اردک را به خاطر دارا بودن صدایی سوت وار، اردک سوت کش می‌گویند. ماده‌ها در هر دوره تخم‌گذاری تا ۱۲ تخم به رنگ زرد و روشن (کرم رنگ) می‌گذارند..

Share