سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لنگرود خبر داد:

شش پرنده وحشی توسط محیط زیست لنگرود تیمار و رهاسازی شد

ایوب زارع، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از تیمار و رهاسازی ۶ پرنده وحشی و حمایت شده خبر داد و افزود: از ابتدای پاییز سال جاری تعداد شش قطعه انواع پرندگان وحشی تیمار و رهاسازی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از تیمار و رهاسازی ۶ پرنده وحشی و حمایت شده خبر داد.

ایوب زارع با اعلام این خبر گفت: از ابتدای پاییز سال جاری تعداد شش قطعه انواع پرندگان وحشی تیمار و رهاسازی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود ضمن اعلام این خبر، افزود: هرساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان وحشی به آب بندان‌ها وتالابهای شهرستان لنگرود، شاهد افزایش آمار پرندگان صدمه دیده در شهرستان هستیم. در سال جاری نیز از ابتدای مهر ماه تاکنون تعداد دو قطعه خوتکای پر سفید، یک بهله جغد، یک بهله سنقر تالابی، یک قطعه بوتیمار و یک قطعه اگرت کوچک که به دلایل مختلف دچار آسیب شده و توسط شهروندان به این اداره تحویل داده شده بودند، تیمار شده و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

وی افزود: در نیم سال اول ۱۳۹۹ نیز مجموعاً تعداد ۹ قطعه انواع پرندگان بومی تیمار و در زیستگاه‌های طبیعی خود رهاسازی شدند. وی از شهروندان درخواست نمود با مشاهده هر گونه پرنده وحشی در اسارت یا مجروح با نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی، اداره محیط زیست و یا شبکه دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

Share