معاون راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

۳۰ هزار نفر در گیلان واجد شرایط نهایی مسکن ملی هستند | بازگشایی سامانه برای رستم آباد و منجیل

حسین کشاورز با اشاره به اینکه از حدود ۱۰۷ هزار نفر حدود نیمی از آنها واجد شرایط بودند، افزود: پس از فراخوان برای تکمیل مدارک تاکنون حدود سی هزار نفر واجد شرایط نهایی هستن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه تاکنون ۱۰۷ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند، گفت: سامانه برای دو شهر رستم آباد و منجیل برای ثبت نام مجدد باز شده که مهلت ثبت نام تا پایان تیر ماه است.

حسین کشاورز با اشاره به اینکه از این تعداد حدود نیمی از آنها واجد شرایط بودند، افزود: پس از فراخوان برای تکمیل مدارک تاکنون حدود سی هزار نفر واجد شرایط نهایی هستند.

وی ادامه داد: برای واجد شرایطی که مدارک خود تکمیل کردند برنامه ریزی ها صورت گرفت و برای همین تعداد یعنی ۳۰ هزار نفر زمین تامین شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه کار اجرای پروژه ملی در استان آعاز شده است، گفت: برخی از پروژه ها در مرحله انتخاب پیمانکار و برخی در مرحله دریافت پروانه ساخت هستند.

وی ادامه داد: از جمله شهرهایی که پروژه در حال اجر بوده شهر رشت است که در مراحل مختلف نظیر فونداسیون، سقف اول و سقف سوم ساختمان هستند، همچنین در آستارا با ۲۰۰واحد در حال اجرا است.

معاون راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها مسکن ملی توسط بنیاد مسکن اجرایی می شود، افزود: این پروژه ها در دو قالب در حال اجراست که در قالب اول بنیاد مسکن به صورت مستقیم در شهرهای انزلی و لنگرود و رشت در حال ساخت هستند. در قالب دوم بنیاد مسکن، تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار داده است که به صورت گروهی خود متقاضیان با توجه به تسهیلاتی که دولت اعطا میکند شروع به ساخت خواهند کرد.

وی افزود: عمده زمین ها در شهر رشت در مسکن مهر با ۴ هزار واحد و ۶۰۰ واحد نیز جاده لاکان است، البته در مکان های دیگر به دنبال تامین زمین هستیم و اراضی مازاد متعلق به دستگاه ها و سازمان ها برابر قانون برای توسعه مسکن باید به کار گرفته شود.

کشاورز با بیان اینکه محدودیت تامین زمین داریم، یادآور شد: برای ۴ بخش شهرستان رشت تامین زمین نشده است و فعلا ساخت مسکن ملی شهرستان رشت متمرکز در شهر رشت است.

وی در مورد دریافت تسهیلات برای مسکن ملی گفت: قرارداد ساخت مسکن دو ساله است اما بستگی به آورده متقاضی دارد. تسهیلات برای شهرهای بزرگ ۳۵۰ میلیون تومان است که ما درحال رایزنی برای افزایش ۵۰ میلیون تومانی هستیم.

Share