معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان پاسخ داد:

پرونده مسکن مهر در گیلان بسته شد | مسکن ملی بر قیمت مسکن تاثیر دارد؟

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه امید می‌رود مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی داشته باشد، تصریح کرد: یقینا اجرای مسکن ملی بازار مسکن را از حالت جهشی خارج می کند و تا حدودی حالت سکون به قیمت مسکن خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسین کشاورز با بیان اینکه هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است، ادامه داد: در گیلان نیز همانند سایر استان‌های کشور از ثبت نام طرح مسکن ملی استقبال شده و ثبت نام تا ۱۵ آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه امیدواریم افرادی از دهک‌های پایین جامعه بتوانند در این طرح شرکت کنند و خانه دار شوند خاطرنشان کرد: افراد کم درآمد در مسکن ملی برای گرفتن خانه از حمایت‌های ویژه برخودار خواهند شد و آورده اولیه برای دهک‌های پایین ۲۰ میلیون تومان و برای سایر متقاضیان واجد شرایط ۴۰ میلیون تومان است.

کشاورز در ادامه با بیان اینکه پرونده مسکن مهر در گیلان بسته شده است و در حال حاضر واحدهای باقی مانده پروژه قبلی وارد مسکن ملی شده است، گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی تامین شود و تعدادی زمین که از گذشته داشتیم نیز کارهای طراحی آن در حال انجام است که تا ده روز دیگر به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به جنبه حمایتی که در طرح مسکن ملی دیده شده و تسهیلاتی که افزایش پیدا کرده است، افراد کم درآمد بیشتری بتوانند در استان خانه‌دار شوند.

کشاورز خاطرنشان کرد: تمهیداتی نظیر وام‌های کم‌بهره و غیره به افرادی که آورده اولیه ندارند نیز در نظر گرفته شده است و جزییات این امر به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی داشته باشد، تصریح کرد: یقینا اجرای مسکن ملی بازار مسکن را از حالت جهشی خارج می‌کند و تا حدودی حالت سکون به قیمت مسکن خواهد داد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کل کشور نه تنها عطش بازار مسکن گرفته خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر این مسکن ملی تا حدودی از گسترش حاشیه‌نشینی و افزایش ساخت و خرید و فروش خانه‌های نسقی نیز جلوگیری خواهد کرد.

Share