کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

یکی از بهترین مراکز برای خرید و نصب آینه کاری صنایع آینه رحیمی می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید آینه مورد نظر به وب سایت rahimiglass.com مراجعه نمایید و با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

استفاده از شیشه رنگی دکوری در طراحی دکوراسیون منجر به آن شده که رنگ های متفاوت در بازه های زمانی مختلف ایجاد شود و در معماری ایرانی جایگاه قابل ملاحظه ای پیدا کرده است، شایان ذکر است استفاده در بناهای مشهور در سایر ساختمان ها نیز استفاده می شود. در حال حاضر در معماری امروزی، شیشه های رنگی تقریبا بدون استفاده شده اند و در کمتر پروژه ای از آن ها استفاده می گردد .امروزه هنر آینه کاری بیش از شیشه کاربردی می باشد. در حال حاضر انواع آینه در دکوراسیون داخلی محبوبیت پیدا کرده است که این موضوع در آینه طلایی بیشتر احساس می شود.استفاده از شیشه‌ های رنگی در مواردی همچون ساختمان‌های تجاری و اداری، مراکز خرید، شیشه رنگی بین کابینت‌ ها و شیشه‌ رنگی دیوارپوش دیده می شود. امروزه می ‌توانید کاربردهای مختلف شیشه را در صنایعی همچون خودروسازی، معماری، تزیینات، پزشکی وغیره مشاهده کنید.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

آینه کاری دیوار

آینه کاری یکی از هنرهای قدیمی ایرانی به شمارمی رود که به علت خلاقیت سازندگان خانه، امروزه تبدیل به بخش مهمی از دکوراسیون داخلی خانه گردیده است. از گذشته برای جلوه و نمایش خانه های سلطنتی از هنر ناب آیینه کاری استفاده می کردند

از زیباترین ایده‌ها جهت افزایش زیبایی فضای داخلی خانه آینه ‌‌کاری دیوار می باشد. هنر آینه ‌کاری در گذشته در دسته هنرهای برجسته و شاخص معماران ایرانی به شمار می رفت. می ‌توان گفت که ایرانی ها در این زمینه از هنر پیشرو هستند. آینه ‌کاری در زمان های قدیم به عنوان تزئینات کلاسیک و سنتی استفاده می شد، اما امروزه هنر آینه کاری پیشرفت چشم گیری داشته که این موضوع  باعث شده تا هنر آینه‌کاری دیواری به یک سبک مدرن در طراحی داخلی منازل انجام شود. استفاده از آینه، نور، انعکاس و درخشش حس رضایتی همراه با زیبایی به بیننده هدیه می دهد.

آینه کاری دیوار منزل

در هنر آینه ‌کاری دیوار منازل ، آینه ‌کار با بهره مندی از شیشه و با برش دادن آن ها با شکل های متنوع ، موجب ایجاد فضایی درخشان و زیبا در خانه ها می گردد که از بازتاب نور در آینه های دیوار، درخشش و زیبایی بی نظیری را در تزیینات بناها ایجاد می ‌کند و همینطور یک پوشش بسیار مناسب و زیبا جهت تزئین بنا و از نظر استحکام و دوام می باشد. برای تزئین دکوراسیون داخلی منازل از موارد بسیار زیادی استفاده می شود تا باعث ایجاد زیبایی، جذابیت و منحصر به فردتر شدن فضای خانه فراهم گردد.

آینه کاری دیوار منزل

انواع آینه کاری

همانطور که می دانید هنر آینه کاری در انواع مختلفی دسته بندی می گردد. می توان بر حسب سلیقه، بودجه مورد و یا طرحی که طراح داخلی شما مشخص کرده آینه دکوراتیو خود را تهیه نمایید. هنر آینه کاری نیز همچون سایر هنر ها در دسته بندی مختلفی قرار می گیرد که عبارت است از :

آینه کاری حجمی

تکه‌ ها و قطعات آینه در این روش می بایستبه گونه ای کنار یکدیگر قرار گیرد که حجیم و برجسته دیده شود. محبوب ‌ترین حجم‌های این سبک، هرم و مخروط می باشند.

آینه کاری هندسی

در آینه کاری هندسی  طرح‌ها و شکل‌های هندسی به شکل منظم و حتی نامنظم در کنار یکدیگر قرار می گیرد.

آینه کاری دیوار لوزی

قطعات آینه استفاده شده برای آینه کاری به شکل لوزی می باشند.

آینه کاری کلاسیک

برای آینه کاری کلاسیک می توان قطعات شکسته شده آینه را در ابعاد مختلف استفاده نمود.

آینه کاری اسلیمی

گره‌ها و نقوش اسلیمی از طرح ‌های مورد استفاده در این سبک می باشند.

آینه کاری جورچین

قطعات به شکل مربع و یا مستطیل با ابعاد مختلف می باشند.

آینه کاری دیوار آنتیک

برای اجرای این مدل می بایست به گونه ای انتخاب شود که کهنگی و آنتیک بودن آینه به خوبی دیده شود.از بین بردن قسمتی از جیوه آینه به وسیله ریختن مواد خاصی در پشت آینه از اقداماتی برای آنتیک کردن می باشند.

آینه کاری کهنه کاری

چنانچه آینه ای با عمق بالاتری اجرا شود ،آینه کاری کهنه کاری خواهد شد.

لزوم استفاده از آینه طلایی در دکوراسیون داخلی

یکی از دلایل استفاده از آینه در دکوراسیون های داخلی انعکاس نور بیشتر در فضای خانه می باشد که منجر به افزایش نور و روشنایی در محیط می شود. در صورتی که به دنبال یک دکوراسیون شیک می باشید و می خواهید محیط داخلی شما سبک مدرن و در عین حال لاکچری دیده شود بهتر است از آینه طلایی استفاده کنید. به طور کلی رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی موجب لوکس تر شدن خانه می شود که با انتخاب آینه طلایی قدم به این سو خواهید گذاشت. ضمن اینکه می توانید با نورپردازی در همه جای خانه باعث ایجاد فضایی زیبا و شیک شوید و توجه همه را به دکور خود جلب نمایید.

صنایع آینه رحیمی

آینه کاری در سال های گذشته نیز در ایران کاربرد زیادی دارد و جز هنر های دیرینه و بسیار قدیمی ایرانی محسوب می شود. امروزه نیز با استفاده از این هنر خانه ها را زیبا و دلپذیر می کنند. آینه کاری یک نوع هنر از دکوراسیون داخلی به شمار می رود. در آینه کاری افراد با برش شیشه به شکل های دلخواه و چسباندن آن ها به مکان های مناسب باعث زیبایی محیط و فضا می شوند. یکی از بهترین مراکز برای خرید و نصب آینه کاری صنایع آینه رحیمی می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید آینه مورد نظر به وب سایت rahimiglass.com مراجعه نمایید و با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

Share