تست زنی فوق حرفه ای برای کنکور چگونه است؟

اگر بخواهیم سال منتهی به آزمون سراسری را با سال های تحصیلی دیگر مقایسه کنیم، و آن ها را بر اساس حجم دروسی که باید دانش آموز در آن ها به تسلط برسد بررسی کنیم، کفه ترازو به نفع سال کنکور سنگینی میکند و این برای هیچکس قابل چشم پوشی نیست.

اگر بخواهیم سال منتهی به آزمون سراسری را با سال های تحصیلی دیگر مقایسه کنیم، و آن ها را بر اساس حجم دروسی که باید دانش آموز در آن ها به تسلط برسد بررسی کنیم، کفه ترازو به نفع سال کنکور سنگینی میکند و این برای هیچکس قابل چشم پوشی نیست.

دانش آموزان در این سال علاوه بر تسلط کامل روی حجم بالای دروس سال دوازدهم، باید دروس سال های دهم و یازدهم را نیز به خوبی به ذهن بسپارند و بتوانند آموخته های خود را در آزمون سراسری به درستی به کار بگیرند.

شیوه ی طرح سوالات کنکور به گونه ای است که تضمینی برای موفقیت دانش آموزی که توانایی پاسخ گویی به سوالات تشریحی به طور کاملا درست را دارد ، وجود ندارد ، زیرا سوالات کنکور سراسری در فرمت سوالات چهار گزینه ای مطرح شده و البته پاسخ گویی به اینگونه سوالات نیازمند داشتن مهارت های خاص تست زنی برای کنکور است که دانش آموز با تمرین اصولی در سال کنکور این مهارت را بدست خواهد آورد.

در این مقاله مواردی که موجب شناخت بیش تر دانش آموزان از مهارت های تست زنی برای کنکور میشود را مورد بررسی و واکاوی قرار خواهیم داد.

 

ارتقاء مهارت های تست زنی برای کنکور

برای یادگیری و کسب مهارت در هر حرفه ای ، نیاز به ابزاری داریم که در این راستا به ما کمک کند، برای مثال فردی که میخواهد در یک رشته ی ورزشی مهارت کسب کند و بهترین در رشته ی خودش باشد، باید از ابزار و وسایلی کمک بگیرد که راه رسیدن به هدف را برای او آسان تر کند، این مثال در مورد دانش آموز کنکوری هم صدق میکند، اگر دانش آموز قصد پیشرفت و فراگیری مهارت تست زنی برای کنکور را دارد، لازم است ابزارهایی را به کار بگیرد که به او در طی این مسیر کمک کند.

یکی از مهم ترین ابزارها ، کتاب تست کنکور است که به دانش آموز این امکان را می دهد که درس هایی که در مدرسه و کلاس ها می آموزد را تمرین و تکرار کرده و از همه مهم تر مهارت تست زنی برای کنکور را در خود تقویت کند. دانش آموز با خرید کتاب کنکور فرصت خوب تمرین تست زنی برای کنکور را برای خود ایجاد میکند و موفقیت کسی که این فرصت را غنیمت می شمارد، با احتمال زیاد ، تضمین میشود. پس دانش آموز برای موفقیت در این مسابقه نفس گیر باید علاوه بر دانش ، با انتخاب های درست و اصولی خود به مهارت های لازم تست زنی برای کنکور دست یابد.

مطالعه و تست زنی برای کنکور

عمدتا شیوه مطالعه و تست زنی برای کنکور موجب تمایز این سال سرنوشت ساز از سال های تحصیلی دیگر دانش آموز می شود ، برای مثال اگر دانش آموز در سال های قبل به گونه ای درس می خوانده که بتواند تنها به سوالات تشریحی و امتحانی پاسخ بدهد ، امسال باید تغییری اساسی در شیوه ی مطالعه اش داشته باشد که هم مطالب مدت طولانی تری در ذهنش ماندگار باشد و هم بتواند به سوالات چهارگزینه ای پاسخ بدهد زیرا پاسخ دادن به اینگونه سوالات تفاوت هایی با پاسخگویی به سوالات تشریحی دارد ، پس ، از پیش نیاز های آزمون سراسری مهارت تست زنی برای کنکور است که با تمرین و ممارست فراوان در دانش آموز به وجود خواهد آمد و ربط زیادی هم به هوش و استعداد ندارد . مهارت تست زنی برای کنکور اکتسابی است و پس از تمرین و تلاش فراوان و به شیوه درست به دست می آید و جای بهانه گیری و تلاش نکردن برای دانش آموز باقی نمی گذارد.

 

برای تمرین تست زنی برای کنکور به چه مواردی توجه کنیم ؟

تست زنی برای کنکور هم مانند همه ی مهارت های دیگر، اصول و روش هایی دارد که باید مورد توجه دانش آموز قرار بگیرد. پس از انتخاب و خرید کتاب تست مناسب و  اطمینان حاصل کردن از کیفیت کار دبیر مربوطه ، نوبت به رسیدگی به مواردی می رسد که دانش آموز خود باید به آن ها توجه کند و رعایت آن ها را در دستور کار خود قرار دهد. از جمله این موارد می توان به برنامه ریزی صحیح برای تست زنی برای کنکور اشاره کرد. دانش آموز اگر طبق برنامه ی خاصی تست زنی برای کنکور را انجام ندهد، دچار بی نظمی و پراکندگی اطلاعات می شود و این امر موجب عدم تسلط دانش آموز بر روی مطالب می شود. چه بسا دانش آموزانی وجود دارند که در هفته بیش از هزار تست میزنند ولی نتیجه ی مطلوب خود را نمی گیرند زیرا به برنامه ریزی و نظم اهمیت نداده و اطلاعات را به صورت پراکنده وارد مغز خود نموده اند.

برنامه ی تست زنی برای کنکور به این گونه است که دانش آموز ابتدا باید بر روی کتاب درسی و جزوه ی دبیر کاملا مسلط شود، سپس تست زنی برای کنکور را به شیوه ی آموزشی و بدون در نظر گرفتن زمان آغاز کند و بعد به سراغ تست زنی برای کنکور به شیوه زماندار برود و طبعا برنامه ای خارج از این الگوریتم موجب عدم نتیجه گیری مطلوب دانش آموز میشود.

مورد بعدی که باید مورد توجه دانش آموزکنکوری قرار بگیرد توجه به تکنیک های تست زنی برای کنکور است که با توجه به شیوه طراحی سوالات آزمون سراسری یادگیری آن ها امری ضروری به شمار می رود و این امکان با خرید کتاب تست زنی برای کنکور مناسب و انتخاب دبیر ماهر و با تجربه برای دانش آموز میسر می شود.

همراه همیشگی دانش آموز در مسیر کنکور

همانطور که پیش تر اشاره شد ، تست زنی برای کنکور و افزایش مهارت در آن نیازمند برنامه ریزی تخصصی و اصولی است که دانش آموز، دانش و مهارت لازم را برای این برنامه ریزی ندارد، در این موقعیت دانش آموز نیاز به مشاوره کنکور دارد که بتواند او را نه تنها در برنامه ریزی تست زنی برای کنکور راهنمایی کند بلکه مانند یک مربی در تمام مراحل این سال سرنوشت ساز به دانش آموز کمک کند.

موسسه مشاوره دورخیز با داشتن کادری مجرب و با تجربه در امر مشاوره کنکور به دانش آموزان این امکان را می دهد که به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت و انرژی در مسیر پیشرفت و موفقیت خود گام بردارند و با کمک مشاوران برجسته موسسه دورخیز این مسیر را به درست ترین روش های ممکن بپیمایند. برای ارتباط با مشاورین می توانید با شماره ۲۸۴۲۱۰۷۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

Share