راحت ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش

کشور کانادا همواره در زمره کشورهایی قرار گرفته است که هر ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در کانادا ، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه‌های آن ارسال می‌کنند.

میزان تقاضا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، ازجمله کانادا به شدت در حال افزایش است. بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت هستند، از این طریق برای اخذ اقامت این کشور اقدام می‌کنند. بیشتر دانشجویان این رویا را به سر دارند تا بتوانند با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا و فارغ‌التحصیلی از آنجا، بتوانند اقامت دائم کانادا را به دست آورند.
اگر به دنبال مهاجرت به کانادا باشید، حتما می‌دانید که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور کار آسانی نیست. با شناخت راحت‌ترین دانشگاه‌ها برای پذیرش، قطعا می‌توانید پروسه اخذ ویزا را در مدت زمان کوتاه‌تری سپری کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش بیشتر آشنا شوید.

معرفی راحت‌ترین دانشگاه ها برای پذیرش تحصیلی کانادا
سختی یا راحت بودن پذیرش در دانشگاه‌های کانادا به رنکینگ و شهرت جهانی، رشته تحصیلی و نرخ پذیرش آن بستگی دارد. این موضوع را از یاد نبرید که در ازای پذیرش راحت در برخی از دانشگاه‌های کانادا، ادامه تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های این کشور می‌تواند کمی سخت باشد. پس نباید آسان بودن پذیرش در دانشگاه را دلیلی بر آسان بودن تحصیل در آن دانست. در ادامه با راحتترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش آشنا خواهید شد:

لث بریج

 یکی از دانشگاه‌های معروف استان آلبرتا است. این دانشگاه که در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است پردیس دیگری در کلگری دارد. در حال حاضر دانشگاه لث بریج توانسته حدود ۹۴ رشته تحصیلی به دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۳۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه دهد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده است و اکنون توانسته رتبه ۳۳ را به خود اختصاص دهد. نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه سالانه حدود ۹۳ درصد است.

لیکهد

این دانشگاه دولتی و تحقیقاتی در سال ۱۹۶۵ در استان انتاریو تاسیس شده است. پردیس اصلی آن در شهر اوریلیا قرار گرفته و دو پردیس دیگر آن هم در انتاریو و تاندربی قرار دارد. دانشگاه لیکهد توانسته در ۹ دانشکده خود حدود هشت هزار دانشجو جذب کند. بیشتر دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه را با نام رشته حقوق آن می‌شناسند. این دانشگاه با وجود اینکه در رتبه ۲۸ جهان قرار گرفته اما به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا شناخته شده است. نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه حدود ۸۲ درصد است.

رایرسون

 یکی دیگر از دانشگاه‌های عمومی و تحقیقاتی استان آلبرتا دانشگاه رایرسون است. نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه حدود ۸۰ درصد است، بنای اصلی این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ در شهر تورنتو ساخته شد. این دانشگاه یکی از بزرگترین کالج‌های بیزینسی در مقطع کارشناسی را در کانادا دارد و بیش از ۳۶ هزار دانشجو را پذیرفته است. این دانشگاه دارای هفت دانشکده در رشته‌های هنر، خدمات اجتماعی، علوم معماری، مهندسی، حقوق، دانشکده مدیریت و طراحی و ارتباطات است. دانشگاه رایرسون حدود ۱۲۱ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر دارد. رتبه دانشگاه رایرسون در میان دانشگاه‌های کانادا ۲۶ است.

گوئلف

 نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه حدود ۷۰ درصد است، این آمار در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها شاید کمی پایین باشد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی در شهر تورنتو شناخته شده است. در سال ۱۹۶۴ این دانشگاه دولتی از ادغام چند کالج ساخته شد.
دانشگاه گوئلف با ۳۰ هزار دانشجوی خود دارای هفت دانشکده در حوزه‌های هنر، مهندسی، علم بیولوژیک و علوم فیزیک، علوم اجتماعی و انسانی ،دامپزشکی، کشاورزی و تجارت و اقتصاد است. این دانشگاه توانسته در کانادا رتبه ۱۹ و در جهان رتبه ۴۲۵ را به خود اختصاص دهد.

نیوبرانزویک

 تاریخ ساخت این دانشگاه به سال ۱۷۸۵ بازمی‌گردد، دانشگاه نیوبرانزویک به دلیل نرخ بالای پذیرشی که دارد شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. دو پردیس این دانشگاه در دو شهر سنت جان و فردریکتون قرار گرفته است. در حال حاضر در این دانشگاه حدود ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی و کاردانی در حال تحصیل هستند. از این رو ۷۵ رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی و ۳۰ رشته در مقاطع تحصیلی بالاتر به دانشجویان ارائه شده است. رتبه این دانشگاه در کشور کانادا ۲۷ است.

کنکوردیا

 یکی از دانشگاه‌های دولتی که در استان کبک قرار گرفته است، دانشگاه کنکوردیا می‌باشد. با وجود اینکه دروس دانشگاهی در استان کبک به صورت فرانسوی تدریس می‌شود، اما این دانشگاه دانش آموزانی که انگلیسی زبان باشند را هم پذیرش می‌کند.
در سال ۱۹۷۴ بود که از ادغام یک کالج و یک دانشگاه، دانشگاه کنکوردیا ساخته شد. نرخ پذیرش در این دانشگاه به قدری بالاست که از سال گذشته تا به امروز حدود ۵۱ هزار دانشجو را پذیرش کرده است. دانشگاه کنکوردیا توانسته رتبه ۲۱ را در رنکینگ کشوری به خود اختصاص دهد.

ویکتوریا

 یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی که در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته، دانشگاه ویکتوریا است. ساختمان اصلی آن در ۱۹۰۳ در شهر ویکتوریا ساخته شد. البته تا سال ۱۹۶۳ این ساختمان را به عنوان کالج ویکتوریا می‌شناختند. در حال حاضر با ۲۱ هزار دانشجو دارای ۹ دانشکده است، دانشگاه ویکتوریا اکنون در جایگاه ۱۴ رنکینگ کشوری قرار دارد.

مک مستر

یکی دیگر از دانشگاه‌های تحقیقاتی استان انتاریو، دانشگاه مک مستر است. این دانشگاه دولتی ۱۸۸۷ در شهر همیلتون ساخته شد و تعداد دانشجویان آن بیش از ۳۰ هزار دانشجو می‌باشد. رشته‌های مختلفی در دانشکده‌های مک مستر در حوزه‌های هنر، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و تجارت، علوم انسانی تدریس می‌شود. دانشگاه مک مستر در کانادا رتبه ۴ و در جهان رتبه ۸۰ را به خود اختصاص داده است.

آلبرتا

 یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقاتی که در استان آلبرتا قرار گرفته است این دانشگاه می‌باشد. حدود ۳۷ هزار دانشجو در دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمونتون قرار گرفته است، ادامه تحصیل داده‌اند. دانشگاه آلبرتا با ۱۸ دانشکده خود توانسته رتبه ۶ را در کانادا به خود اختصاص دهد.

آیا پذیرش راحت‌تر به معنای رتبه پایین دانشگاه است؟

راحت بودن پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا به هیچ عنوان ارتباطی با رتبه دانشگاه‌ها ندارد. بسیاری از دانشگاه‌ها با استفاده از این سیاست به دنبال جذب بیشتر دانشجویان هستند. از این رو نباید پذیرش آسان و راحت را مبنی بر رتبه پایین دانشگاه در نظر گرفت. در لیست پذیرش راحت‌تر، اسامی بسیاری از دانشگاه‌هایی که در چایگاه علمی رتبه تک رفمی دارند به چشم می‌خورد.

در مقاله مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان درباره زبان در کانادا می‌خوانیم: کانادا اصطلاحا کشوری دو زبانه است. زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، زبان‌های اصلی این کشورند. زبان اول انگلیسی بوده و اکثریت مردم به این زبان صحبت می‌کنند و فرانسوی نیز زبان دوم می‌باشد. دوزبانه بودن یعنی  ادارات و موسسات دولتی کانادا به هر دو زبان فوق به انتخاب مردم پاسخگو هستند.

کلام آخر

کشور کانادا دومین کشور پهناور در جهان است، این کشور بعد از روسیه در جایگاه دوم قرار گرفته است. با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی: کشور کانادا همواره در زمره کشورهایی قرار گرفته است که هر ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در کانادا ، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه‌های آن ارسال می‌کنند. در واقع رفاه اقتصادی، کیفیت سیستم آموزشی، دانشگاه‌های معتبر و… همه باعث شده‌اند که دانشگاه‌های این کشور انتخاب دانشجویان بین‌المللی باشد. در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با دانشگاه‌های که شرایط پذیرش راحت‌تری دارند در اختیارتان قرار دادیم.

Share