زندگی در سوئد رویایی دست یافتی با انتخاب معتبرترین موسسه مهاجرتی

کشور سوئد برای زندگی مزایا و معایبی برای متقاضیان خارجی خصوصاً مهاجران ایرانی دارد که باید با آن آشنا شوید. آیا با بهترین روش مهاجرت به سوئد آشنا هستید؟

 

جمعیت کم، آب و هوای عالی، مردمی صلح طلب، کشوری مرفه با پایین ترین میزان نرخ جرم و جنایت، شرایطی فوق العاده عالی برای زندگی در سوئد فراهم کرده است. این کشور از جمله مقاصد رویایی برای مهاجرت خارجی است چرا که کیفیت زندگی در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و مردم آن در رفاه کامل زندگی می کنند. از طرفی زمانی که به عنوان  متقاضی خارجی، تابعیت و پاسپورت سوئد را دریافت کنید، همانند یکی از شهروندان این کشور با شما رفتار خواهد شد. کشور سوئد برای زندگی مزایا و معایبی برای متقاضیان خارجی خصوصاً مهاجران ایرانی دارد که باید با آن آشنا شوید. آیا با بهترین روش مهاجرت به سوئد آشنا هستید؟ آیا می دانید هزینه های زندگی در سوئد چقدر است؟ در ادامه از تجربه زندگی در سوئد خواهیم گفت، پس قبل از هر اقدامی لازم است تا این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

شرایط زندگی در سوئد

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای ارزیابی شرایط زندگی در سوئد مورد بررسی قرار گیرد، شرایط اقتصادی است. کشور سوئد از جمله مرفه ترین و پیشرفته ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و در نتیجه معیشت مردم آن در سطح بالایی قرار دارد. اقتصاد سوئد وابسته به تولیدات صنعتی و صادرات است و بخشی دیگر از اقتصاد این کشور را درآمدهای مالیاتی تامین می کنند.

شرایط اقتصادی مناسب، باعث شده تا سوئد بتواند شرایطی را برای رفاه بیشتر شهروندان خود فراهم کند. از نظر دولت سوئد، خانواده و رفاه آن ها در درجه اول اهمیت قرار دارد و به همین دلیل نیز دولت سوئد پس از تولد فرزندان کمک هزینه ای برای ۴۸۰ روز به والدین پرداخت می کند. از طرفی والدین فرزند می توانند تا سن ۸ سالگی ۲۵% از حجم کاری خود را کاهش داده و این زمان را به کودک خود اختصاص دهند. همین امر باعث شکل گیری بنیانی قوی در میان خانواده های سوئدی شده است.

 

هزینه های کشور سوئد برای زندگی

اصلی ترین بخش هزینه های هر خانوار را اجاره خانه تشکیل می دهد. هزینه های اجاره یک آپارتمان معمولی در استکهلم سوئد بین ۴۵۰ تا ۸۵۰ دلار در ماه است که تقریباً هزینه متوسطی برای زندگی در رفاه کامل خواهد بود. جدای از اجاره خانه، هزینه زندگی در سوئد بیشتر به سبک زندگی و همین طور تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. البته نباید شهر محل سکونت را فراموش کنید، زندگی در پایتخت، همواره هزینه بیشتری در مقایسه با دیگر شهرها خواهد داشت. اما غیر از استکهلم، استان های دیگری مانند گوتنبرگ، سولنا، ناکا، مالمو، لیدینگو و اومئو از  زیباترین شهرهایی هستند که بهترین تجربه زندگی در سوئد را برای شما رقم خواهند زد.

مزایای زندگی در سوئد

سوئد اقتصاد قدرتمندی دارد، بنابراین زندگی مرفهی را در صلح و آرامش خواهید داشت. علاوه بر این، شرایط تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه ها برای فرزندانتان فراهم است. شرایط کار نیز در این کشور بسیار مساعد است و در کنار تمام این موارد، کیفیت بالای زندگی، شرایطی را برای شما فراهم می کند تا در آسایش و رفاه کامل در کنار خانواده زندگی کنید. نرخ بیکاری در سوئد پایین است، بنابراین احتمال یافتن شغلی مناسب با درآمد بالا برای شما فراهم خواهد بود و تنها کافی است تخصص و مهارت کافی برای تصدی شغل مورد نظر را داشته باشید. سطح کیفی آموزش در کشور سوئد بسیار بالاست و فرزندان شما با بهره مندی از بهترین امکانات آموزشی دوران مدرسه و دانشگاه را گذرانده و می توانند وارد فضای کار شود. در نهایت نیز اقتصاد قدرتمند و رو به رشد سوئد، زندگی در این کشور را برای شما به یک تجربه رویایی تبدیل خواهد کرد.

 

معایب زندگی در سوئد

در کنار تمام مزایای بیشماری که زندگی در سوئد برای شما به  همراه خواهد داشت، معایبی نیز وجود دارند که لازم است پیش از اقدام برای مهاجرت به سوئد با آن ها آشنا شوید. یکی از مهمترین معایب زندگی در سوئد، هزینه نسبتاً بالای زندگی است. به عنوان مثال هزینه زندگی برای هر فرد در سوئد ماهانه بین ۹.۰۰۰ تا ۲۴.۰۰۰ کرون است که حدود ۳۰% الی ۵۰% آن را هزینه های مالیاتی زندگی در سوئد تشکیل می دهند. علاوه بر این اگر فرزندان شما موفق به تحصیل رایگان در دانشگاه های سوئد نشوند، باید برای هر ترم مبلغی حدود ۴.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰ یورو پرداخت کنید. یکی دیگر از مواردی که شاید تجربه زندگی در سوئد را برای شما دشوار کند، شرایط آب و هوایی است. سوئد در عرض جغرافیایی بالایی قرار گرفته و در نتیجه فصل سرما در این کشور طولانی خواهد بود.

بهترین روش مهاجرت به سوئد

به عنوان کسی که به دنبال انتخاب بهترین روش مهاجرت به سوئد است باید تمامی موارد شامل مزایا و معایب زندگی در سوئد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. از بین تمام روش های مهاجرتی بهترین راه مهاجرت به سوئد از طریق ویزای کاری خواهد بود. درآمد مشاغل در این کشور بالاست و در نتیجه می توانید زندگی با رفاه کامل را تجربه کنید. اگر از طریق ویزای تحصیلی برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنید، پس از پایان دوران تحصیل نیز می توانید وارد بازار کار شده و پس از آن برای دریافت اقامت سوئد اقدام کنید. اما اگر هدف شما سرمایه گذاری در سوئد است به حداقل سرمایه اولیه ۱۵۰.۰۰۰ دلاری نیاز دارید. متاسفانه تمکن مالی یا خود حمایتی در سوئد پذیرفته نیست و در نتیجه نمی توانید از این طریق اقامت سوئد را دریافت کنید.

زندگی در سوئد رویایی دست یافتنی خواهد بود اگر کلیه مراحل مربوط به روش مهاجرتی مورد نظر خود را زیر نظر وکیل مهاجرتی و طبق قوانین سوئد به درستی انجام دهید. قاعدتاً روش مهاجرتی که برای شما مناسب خواهد بود به شرایط و سرمایه اولیه شما بستگی دارد. اگر سرمایه اولیه مناسبی دارید پیشنهاد می کنیم روش سرمایه گذاری در سوئد را برای مهاجرت انتخاب کنید. درغیر این صورت، مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی از جمله بهترین انتخاب ها خواهند بود چون هزینه پایین تری در مقایسه با روش سرمایه گذاری خواهند داشت. کشور سوئد برای زندگی مهاجران خارجی شرایط مناسبی را فراهم کرده بنابراین پس از دریافت اقامت می توانید زندگی آرامی را در نهایت رفاه و آسایش داشته باشید. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت، چکیده ای از مقالات موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است بنابراین اگر نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی در این حوزه هستید، می توانید مقالات این سایت را مطالعه کرده یا با کارشناسان و وکلای خبره سروش فردا برای امور مهاجرت به سوئد و دیگر کشورهای اروپایی تماس حاصل نمایید.

Share