تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

مهاجرت تحصیلی به کانادا این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که پس از اتمام تحصیلات خود شغل مناسبی برای خود بیابید. با یافتن شغل مناسب دریافت اقامت دائم در کانادا برای شما قطعی خواهد بود.

 

آیا درباره تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم اطلاعاتی دارید؟ کانادا این کشور جذاب، دوست‌داشتنی و مهاجرپذیر سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. افراد زیادی تمایل دارند برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

برخی از افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد به کانادا مهاجرت می‌کنند برخی نیز با مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به کانادا مهاجرت می‌کنند. کانادا دانشگاه‌های پیشرفته و قابل تحسین زیادی دارد.

بیش از نیمی از جمعیت کانادا را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می‌دهند. کانادا جزو ۱۰ کشور امن جهان شناخته‌شده است. مناظر و جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌شدت مسحورکننده‌ است. آیا وجود تمام این ویژگی‌های چشم‌گیر برای ترغیب مهاجرت به کانادا کافی نیستند؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که پس از اتمام تحصیلات خود شغل مناسبی برای خود بیابید. با یافتن شغل مناسب دریافت اقامت دائم در کانادا برای شما قطعی خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید که درباره ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم بپردازیم.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور کانادا شرایط خاصی دارد. لازم است که مدت زمان زیادی از دریافت مدرک دیپلم شما نگذشته باشد. حداکثر زمان وقفه پس از دریافت دیپلم دو الی سه سال اعلام شده است. کانادا بیش از ۱۲۵ دانشگاه دولتی و همینطور خصوصی دارد.

برای متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی در این کشور بیش از ۳۰۰۰ برنامه تحصیلی وجود دارد. رشته‌های مقطع کارشناسی در این کشور به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

  • لیسانس علوم کامپیوتری؛
  • لیسانس پزشکی؛
  • لیسانس زبان؛
  • لیسانس ریاضی؛
  • لیسانس روانشناسی؛

برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم کدام رشته‌ها را انتخاب کنیم؟

اگر هنوز تصمیم خود را برای انتخاب رشته تحصیلی نگرفته‌اید، بهتر است از روش معکوس وارد عمل شوید. روش معکوس یعنی چه؟ یعنی اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا را دارید، ابتدا شرایط دانشگاه‌های مختلف و شهرهایی را که این دانشگاه‌ها در آن قرار دارند، بررسی کنید.

مسلما پس از تحقیق درباره دانشگاه‌های مختلف کانادا، هزینه‌ها و امکانات آنها موفق به انتخاب یکی از این دانشگاه‌ها خواهید شد. مهم است که در بررسی‌های خود شهر دانشگاه مورد نظر را نیز ارزیابی کنید و پس از آن تصمیم قطعی خود را اعلام کنید.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا، جاذبه‌های گردشگری و امنیت شهر از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی شهرها محسوب می‌شوند. پس از بررسی‌های لازم درباره شهر و دانشگاه مقصد در کانادا به‌راحتی قادر خواهید بود از میان رشته‌های موجود در آن دانشگاه یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

البته روی سخن با افرادی است که هنوز موفق به تصمیم‌گیری درباره رشته تحصیلی خود نشده‌اند. در شرایط عکس نیز افرادی که بر سر رشته انتخابی خود مصمم هستند باید تحقیقات لازم را برای یافتن شهر و دانشگاهی که رشته مدنظرشان در آن تدریس می‌شود، انجام دهند.

انتخاب رشته، دانشگاه و شهر محل اقامت هر سه از عوامل مهم برای اقامت و ادامه تحصیل در کانادا محسوب می‌شوند. بهتر است پیش از تصمیم گیری و انتخاب، تمامی جوانب این سه مورد را بررسی کنید. از طرفی مشاوره و استفاده از راهنمایی‌های افراد با تجربه در این زمینه خالی از لطف نیست.

اگر شما دوست یا آشنایی در کانادا داشته باشید، گزینه مناسبی برای راهنمایی و پشتیبانی شما در زمینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم محسوب خواهند شد.

تعدادی از دانشگاه‌های مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های زیادی برای تحصیل در مدرک کارشناسی در کانادا وجود دارند. در این قسمت چند نمونه از معروف‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • Montreal university؛
  • Burnaby univercity؛
  • Toronto univercity ؛
  • Vancouver univrercity؛
  • Trinity western univercity؛
  • Bishops univercity؛
  • Royal roads univercity؛
  • MacEwan univercity؛
  • Edmonton university.

نحوه اقدام برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

اشخاصی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند، باید بدانند که مراحل سختی را پیش رو خواهند داشت. پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و اخذ ویزای تحصیلی خیلی هم راحت نیست.

علاوه‌بر این هر دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن واقع شده ‌است، قوانین خاص خود را دارد. با وجود قوانین ثابت برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا تفاوت‌های ناچیزی نیز در این میان وجود دارند که ممکن است روند اخذ ویزا را با تاخیر یا مشکل مواجه کنند.

پس از بررسی شهرها و دانشگاه‌های کانادا شما باید یکی از دانشگاه‌ها را انتخاب کنید و به آن درخواست تحصیل دهید. درخواست شما پس از بررسی‌های لازم از طریق ایمیل پاسخ داده خواهد شد. درصورت تایید یا عدم تایید دانشگاه مقصد شما را در جریان قرار خواهدداد.

ممکن است مسئولین دانشگاه از شما بخواهند که مدارک تکمیلی را برای آنها ارسال کنید. سپس یک شماره پیگیری برای شما ارسال می‌شود که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. قبل از انتخاب رشته باید موضوع هزینه را نیز در فیلترهای خود جای دهید.

تعداد ترم‌ها و سال‌های تحصیلی به عواملی چون قوانین دانشگاه و برنامه‌هایی که در کنار تحصیلات برای دانشجویان ضروری تلقی می‌شود، بستگی دارد.

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به چه شکل است؟

هزینه تحصیل در کانادا بسته به شهر و نوع دانشگاه چیزی حدود ۵۰۰ الی ۳۰۰۰۰ CAD در سال تخمین زده ‌شده است. این رقم بالا، تنها مربوط به دانشگاه‌های دولتی در کانادا است. دانشگاه‌های خصوصی سالانه ۵۰۰۰۰ CAD نیز دریافت می‌کنند.

این‌ها تنها هزینه‌های مربوط به تحصیلات دانشگاهی هستند. شما برای مواردی چون اقامت، حمل‌ونقل، پوشاک و مواد غذایی نیز ناچار به تقبل هزینه‌هایی هستید. هزینه‌های ناشی از موارد ذکر‌شده به‌طور میانگین در ماه ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ CAD برآورد شده‌اند.

در شهرهایی که هزینه‌های زندگی کمی بیشتر از سایر شهرهاست، این هزینه‌ها به ۲۰۰۰ CAD در ماه نیز می‌رسد.

اقدام برای اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

یکی از ویژگی‌های خوب مهاجرت به کانادا دسترسی به اقدام آنلاین برای اخذ ویزا است. کانادا جزو آن دسته از کشورهایی است که برای دریافت ویزا نیازی به مراجعه حضوری به سفارت کانادا را ندارد. این امر به خصوص برای مهاجران ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

از سال ۱۳۸۴ سفارت کانادا در ایران بسته شده ‌است. از این رو برای مراحل نهایی اخذ ویزا لازم است که مهاجران ایرانی برای تایید اثرانگشت و هویت شناسی به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. میانگین هزینه اخذ ویزا برای دانشجویان بین‌المللی ۱۵۰ CAD تعیین شده ‌است.

همینطور هزینه بیومتریک یا انگشت‌نگاری نیز به‌صورت مجزا ۸۵ CAD در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

برای اخذ ویزای کانادا نیز مانند ویزای سایر کشورها نیاز به ارائه مدارک وجود دارد. در این قسمت مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه؛
  • اصل و کپی کارت ملی؛
  • عکس ۴*۳ جدید با زمینه سفید؛
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی؛
  • دعوتنامه یا نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی؛
  • ارائه مدارک مربوط به انگشت‌نگاری یا بیومتریک؛
  • ارائه Study plan؛
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی.

STUDY PLAN چیست؟

استادی پلن نامه‌ای است که شما باید به طور مختصر و مفید در آن انگیزه، اهداف و دلایل خود را برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم ذکر کنید. این نامه در‌واقع برای متقاعد کردن افسر مهاجرت بسیار موثر است. در این بخش مواردی را که در این نامه باید ذکر شود، به اطلاعتان خواهیم رساند.

  • در این نامه لازم است که به‌طور واضح و قابل قبول توضیح دهید که چرا قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید. برای مثالی عواملی چون سیستم آموزش قوی، کیفیت آموزش و غیره از دلایلی است که برای این مورد باید ذکر کنید؛
  • در مرحله بعد باید توضیح دهید که چرا رشته‌ای را که انتخاب کرده‌اید، در کشور خود آموزش نمی‌بینید. در توضیحات این قسمت عوامل مختلفی مانند سیستم آموزشی ضعیف یا عدم وجود رشته مورد نظر در کشور مبدا دخیل‌اند؛
  • تطابق رشته تحصیلی با علایق و توانایی‌های خود را در این نامه توضیح دهید؛
  • اهداف خود را از تحصیل در رشته مورد نظر و مهاجرت به کانادا به‌صورت روشن بیان کنید؛
  • اگر سابقه مسافرت قبلی به کانادا یا سایر کشورهای خارجی داشته‌اید، حتما ذکر کنید؛
  • وابستگی‌های خود را در کشور مبدا حتما عنوان کنید. این وابستگی‌ها ثابت خواهند کرد که شما پس از اتمام تحصیلات به کشور خود بازمی‌گردید و قصد پناهندگی در کانادا را ندارید.

وابستگی‌هایی که برای اثبات بازگشت شما منطقی هستند به شرح زیر است.

  • وجود پدر، مادر، همسر یا فرزندان در کشور مبدا؛
  • داشتن شغل مناسب در کشور مبدا؛
  • وجود سرمایه در کشور مبدا.

اشتغال در کنار تحصیل در کانادا یا پس از فارغ التحصیلی

دولت کانادا برخلاف قوانین سختی که برای مهاجران و اخذ ویزا در نظر گرفته است پس از مهاجرت قوانین منعطفی برای مهاجران وضع کرده است. این امکان برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا فراهم است که در کنار تحصیل  مشغول به کار نیز باشند.

دولت کانادا از اهمیت تحصیل و زمان به خوبی آگاه است. از این رو دانشجویان در طول ترم تحصیلی باید به صورت نیمه وقت یعنی ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند. در ایام تعطیلات ساعت کاری دانشجویان به ۴۰ ساعت در هفته افزایش می‌یابد.

همینطور پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که درخواست رسمی کار از جانب کارفرمای خود داشته‌ باشند، قادر خواهند بود ۳ سال دیگر نیز در این کشور اقامت داشته باشند.

 مهاجرت و تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در انتظار شماست

مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا کار سخت و دشواری نیست. فقط مانند سایر روش‌های مهاجرت نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل و قوانین خاصی وجود دارد. اگر شما تمامی این مراحل را با دقت و رعایت قوانین خاص خود طی کنید، مشکلی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نخواهید داشت.

بهتر است پیش از مهاجرت درباره دانشگاه‌های مختلف کانادا در مقطع کارشناسی تحقیق کنید. در کنار دانشگاه ویژگی‌های شهری که دانشگاه در آن واقع شده ‌است نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. فراموش نکنید که شرایط مالی خود را با هزینه‌های تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف کانادا تطبیق دهید.

نکاتی که لازم است به آن توجه کنید اثبات تمکن مالی و تنظیم STUDY PLAN مناسب است. این دو مورد در روند اخذ ویزای کانادا بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. اگر برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت تراست در ارتباط باشید.

Share