آیا می دانید راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

راحت ترین کشور برای مهاجرت به چند دسته اصلی مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تقسیم می شود.

 

همه متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند همواره به دنبال راحت ترین کشور برای مهاجرت هستند. علت اصلی این امر دردسر های کمتر روش  های مهاجرتی با توجه به شرایط متقاضی خواهد بود. به این مفهوم که اگر شما شرایط لازم و کافی را داشته باشید، می توانید بین یکی از انواع روش های مهاجرتی، روشی را انتخاب کنید که ساده تر شما را به مقصد نهایی می رساند. برای انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت ابتدا باید هدف خود از مهاجرت را مشخص کنید. اگر هدف شما گرفتن  پاسپورت است بنابراین باید راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت را انتخاب کنید و اگر هدف شما زندگی راحت و ساده در یک کشور اروپایی است باید راحت ترین کشور برای زندگی را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی روشهای مختلف مهاجرتی و در نهایت معرفی راحت ترین کشور برای مهاجرت می پردازیم. اگر به دنبال انتخاب آسان ترین کشور برای مهاجرت هستید این مطلب برای شما نوشته شده است.

 

راحت ترین کشور اروپایی برای مهاجرت

راحت ترین کشور برای مهاجرت به چند دسته اصلی مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تقسیم می شود. راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی مجارستان است که از طریق آن می توانید به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز مهاجرت تحصیلی داشته باشید. عملاً مجارستان به عنوان پلی برای ورود به دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی در نظر گرفته می شود. بسیاری از دوره های آموزش زبان آلمانی و انگلیسی نیز در این کشور برگزار شده که خود عامل مهمی برای آمادگی برای مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی به کشورهای دیگر خواهد بود. از راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می توان به آلمان، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد که شرایط تحصیل رایگان را نیز فراهم کرده اند.

از جمله راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی می توان به مجارستان اشاره کرد که یکی از مهمترین مزایای تحصیل در آن بهره مند شدن از ادامه تحصیل در فرانسه و کانادا است. برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز کشورهای اسپانیایی زبان انتخاب بسیار مناسبی هستند چرا که بدون مدرک زبان نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو خواهند داشت. برای مهاجرت تحصیلی در مقطع دکترا، پیشنهاد می کنیم کشورهای اسپانیایی زبان را انتخاب کنید چرا که بدون مدرک زبان می توانید در این کشورها به ادامه تحصیل در مقطع دکترا بپردازید. کشور آلمان، ایتالیا، اسپانیا و مجارستان از جمله بهترین انتخاب ها و راحت ترین کشور اروپایی برای مهاجرت برای تحصیل رایگان هستند.

اگر سختی یادگیری زبان آلمانی را در نظر نگیریم، راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری یا به عبارتی راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت از طریق مهاجرت کاری، آلمان خواهد بود. چرا که در آلمان علاوه بر جاب آفر می توانید از ویزای جستجوی کار نیز استفاده کنید. کشور آلمان شرایطی را فراهم کرده تا افراد از طرق مختلف بتوانند برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند و علت اصلی آن نیز کمبود نیروی کار در آلمان است. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که آلمان راحت ترین کشور برای زندگی و کار بوده و عملاً یکی از بهترین انتخاب های شما برای مهاجرت کاری خواهد بود.

اگر هدف شما از مهاجرت، ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خودتان است، راحت ترین کشور اروپایی برای مهاجرت و دریافت پاسپورت کشورهای آلمان، اسپانیا و اسلواکی خواهند بود. همانطور که می بینید کشور آلمان در بسیاری از موارد شامل مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری جز بهترین انتخاب ها است.

اگر هدف شما از مهاجرت به کشوری خارجی، زندگی راحت و بدون دغدغه است. قاعدتاً کشورهای اروپایی یکی از بهترین انتخاب های شما خواهند بود. اما موضوع اینجاست که هزینه زندگی در برخی از این کشورها بسیار بالاست. بنابراین باید به دنبال کشوری باشید که هزینه زندگی در آن نسبت به ایران مناسب تر بوده و در نهایت علاوه بر امکان سرمایه  گذاری در آن کشور خارجی، می توانید زندگی راحت تری نیز داشته باشید. بنابراین راحت ترین کشور برای زندگی از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک، در حال حاضر کشور ترکیه است. کشور ترکیه شرایطی را فراهم کرده تا کلیه متقاضیان خارجی که توانایی خرید یکی از املاک این کشور را دارند، در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور خواهند شد.

راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت از طریق طرح خود حمایتی و تمکن مالی فرانسه است که شرایط بسیار مساعدی را خصوصاً برای بازنشستگان فراهم کرده که بتوانند با حقوق بازنشستگی خود به راحتی در این کشور زندگی کنند.

در یک ارزیابی کلی می توان نتیجه گرفت که راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی آلمان، مجارستان و ایتالیا خواهد بود که امکان تحصیل رایگان را نیز فراهم کرده اند. و راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق ویزای کاری کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، نروژ و فرانسه خواهند بود. راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت از طریق سرمایه گذاری با ثبت شرکت کشور اسلواکی است که شرایط بسیار مساعد و راحتی را برای راه اندازی کسب و کار خارجی فراهم کرده است. و راحت ترین کشور برای زندگی از طریق خرید ملک نیز کشور ترکیه خواهد بود که هزینه ها در آن بسیار پایین تر از کشور ایران بوده و قیمت هر متر مربع خانه نیز در مقایسه با ایران بسیار پایین است، بنابراین با سرمایه کمتری می توانید صاحب ملک شوید.

با وجود تمام مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، باز هم نمی توان گفت که به عنوان مثال کشور آلمان راحت ترین کشور برای تمامی افراد و متقاضیان ایرانی جهت مهاجرت کاری است. بلکه در این مورد خاص باید شرایط هر متقاضی به صورت جداگانه و کاملاً اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با توجه به شرایط وی، بهترین و راحت ترین روش مهاجرتی و راحت ترین کشور برای مهاجرت از روش های مختلف تعیین گردد. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت چکیده  ای از مطالب کامل و جامع موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است بنابراین اگر نیازمند اطلاعات تکمیلی در این حوزه هستید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید، کارشناسان و وکلای خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند کافیست با آنها در ارتباط باشید.

Share