مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان؛

دشمن با سلبریتی‌های غرب زده درصدد است سرمایه اجتماعی، دینی و انقلابی را از بین ببرد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه برای مقابله با ارتجاع در فضای دیوان‌سالاری باید در همه دستگاه‌ها مقابله شود، گفت: گردش نخبگانی برخی از خواص در فضای دیوان‌سالاری در دستگاه‌های مختلف در سازمان‌های انقلابی ازجمله سازمان تبلیغات نیز از این آسیب در امان نبودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی این شهر، با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ترویج فکر و فرهنگ و معارف اسلامی و رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی، فکری، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب دو رسالت مهم سازمان است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هویت، باور و سبک زندگی اسلامی مردم را هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از همه ابزارهای هنر، سینما و فضای مجازی به دنبال تهی کردن انقلاب و عقبه دینی، ایمانی و مردمی است، افزود: لازم است برای مقابله با بخشی ارتجاع که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید رویکردها تغییر کند.

مهدوی خاطرنشان کرد: هویت بخشی ملی و انقلابی از مهم‌ترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نشست استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک از اقدامات سازمان بوده است، ابراز کرد: عده‌ای این روحانی انقلابی را در تحریفی تاریخی یک تجزیه طلب و سوسیالیست معرفی کرده‌اند که این جفا به هویت اسلامی و ایرانی استان ما بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پالایش و رشد شبکه تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغات یکی دیگر از رویکردهای این سازمان است، اذعان کرد: شبکه تبلیغ در حوزه‌های مختلف در قالب روحانیون تمدن ساز همانند کارگاه‌های روایتگری، بازسازی سواحل، و موضوعات فرهنگی حضور فعال داشته است.

وی تصریح کرد: مبلغ بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با مبلغ قبل از صدور این بیانیه هم از نظر شکلی و هم ساختاری در ایفای رسالت خود متفاوت است.

مهدوی با تاکید بر اینکه اعزام مبلغان مسلط به زبان چینی، انگلیسی، ترکی و اسپانیایی در قالب کاروانی در موکب‌های مختلف شیعیان جهان در ایام راهپیمایی اربعین سال‌های گذشته نمونه‌ای از فعالیت‌های مبلغین است، گفت: تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی به سمت انجام فعالیت‌های اجتماعی و جهادی با استفاده از ابزار رسانه‌ای هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با سلبریتی‌های غرب زده درصدد هستند سرمایه اجتماعی و دینی و انقلابی که توسط تشکل‌های مردم نهاد به وجود آمده را از بین ببرند، افزود: رویکرد تعظیم شعائر الهی و انعکاس رسانه‌ای آن در سطح ملی با همکاری صدا و سیما در چند سال اخیر مانند تجمع مردم در روز عاشورا، ایام فاطمیه، ابراز ارادت به امام رضا (ع) و… از نمونه‌های این برنامه‌ها بوده است.

Share