مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه «سرباز فاطمی» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه | تجمع دختران فاطمی در رشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تشریح برنامه های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار سلیمانی، گفت: برنامه ای با عنوان «سرباز فاطمی» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه، شهادت «سردار سلیمانی» و رحلت «علامه مصباح یزدی» با بیان اینکه یکی از مهمترین مصادیق تعظیم شعائر، ذکر اولیای الهی است، اظهار کرد: حمایت از رهبر و امام صالح زمان یکی از اقدامات حضرت زهرا است و این بانوی بزرگ الگوی جاودان همه اعصار در ولایتمداری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه «سردار سلیمانی» و علامه «مصباح یزدی» دو نمونه‌ای هستند که در ولایتمداری و دفاع از حقیقت دین از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند، بیان کرد: سردار سلیمانی جان نثاری، ایثارگری و دفاع از حرم امام خویش کرد و سازمان تبلیغات بر این اساس ویژه‌برنامه‌هایی را برای ایام پیش رو در نظر گرفته است.

برگزاری روضه خانگی در ۲۰۰ نقطه گیلان

وی افزود: در کنار مجالس عزاداری فاطمیه، مراسمی تحت عنوان «سرباز فاطمی»، پاسداشت سردار سلیمانی از ۱۳ تا ۱۵ دی ماه در همه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی گیلان به مدت سه شب برگزار کرده و در بیش از ۲۰۰ نقطه استان نیز روضه خانگی برپا می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به بحران جمعیت در گیلان و برنامه‌های سازمان تبلیغات در این حوزه، بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی و مواجهه با آسیب‌هایی که جامعه اسلامی با آن رو به رو است، از فضای فرهنگی حاکم بر ایام فاطمیه استفاده کرده و پویش «نذر فاطمی» برای رویش نسلی همچون سلیمانی‌ها جهت فرزند آوری را در دستور کار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: هشت هزار و ۸۰۰ پرس غذا و ۲۳۰ دیگ آش نذری به نیت برآورده شدن حاجت جوان شدن گیلان و فرزند آوری سامان داده شده که با این نوع پویش‌ها در پی حساس کردن افکار عمومی مردم گیلان نسبت به خطرات ناشی از کاهش نرخ جمعیت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای ترویج سیره فاطمی و مکتب سلیمانی و برای زنده نگه داشتن حس ایثارگری، تعاون و مواسات توسط مؤسسات قرآنی و دارالقرآن سازمان تبلیغات، پخش بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال برای مناطق محروم توزیع خواهد شد.

تجمع دختران فاطمی در رشت

مهدوی تصریح کرد: تجمع دختران فاطمی با عنوان «پویش سیره فاطمی رویش نسل سلیمانی» با همت کانون جوانان رضوی عصر ۱۵ دی انجام می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: پویش تولید نماهنگ و موشن گرافی از سخنرانان و مداحان با سویه سیره مادری حضرت زهرا (فرزند آوری، فرزند پروری و همسر داری) انجام می‌گیرد که به تولید کنندگان این آثار جوایز ویژه در جشنواره حبیب اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست بزرگداشت شخصیت «علامه مصباح یزدی» با اساتید و علمای استان گیلان و با حضور فرزند علامه، ۱۹ دی ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: مراسم ویژه ای در شهرستان لنگرود برای پاسداشت این شخصیت انجام می‌گیرد.

Share