مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

تحریف نهضت جنگل توطئه نرم رسانه‌ای دشمن | میرزا کوچک نمونه بارز مفاخر ایرانی اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با میرزا کوچک جنگلی را نمونه بارز مفاخر ایرانی اسلامی دانست و گفت: تحریف نهضت جنگل، توطئه نرم از سوی رسانه‌های معاند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی در نشست خبری با اصحاب رسانه قم اظهار کرد: یکی از مهمترین مصادیق شعائر دینی بزرگداشت شخصیت‌های نمونه‌ای است که در طول حیاتشان طبق آموزه‌های دینی زندگی‌خویش را سامان دادند.

وی افزود: میرزاکوچک جنگلی یکی از کسانی بودکه بر اساس بهره گیری و الگوسازی از زندگی اهل بیت، عمر خود را در مسیر رضای خدا و عزت مؤمنین صرف کرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی به دلیل مجاهدت تاریخی درجنگ‌های گیلان به سردار جنگل معروف شده بود ادامه داد: میرزاکوچک جنگلی یکی از نمونه‌های بارز مفاخر و مشاهیر ایرانی اسلامی و از نمونه‌های آزادیخواهی و فداکاری و ایثار برای هموطنانش بود.

وی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت شخصیت‌هایی همچون میرزا کوچک جنگلی در ایران اسلامی اضافه کرد: حوزه علمیه و روحانیت برای حفظ استقلال، عزت و آزادگی نسل‌های جدید و آینده و همچنین صیانت از تمامیت ارضی ایران اسلامی، باید با تجلیل و بزرگداشت چنین شخصیت‌هایی زمینه ارتقای هویتی سیاسی و اجتماعی و دینی جوانان را فراهم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از زمینه‌های هویت بخش نسل جدید و آینده را تکریم و تجلیل و تبیین الگوهای به روز وقابل دسترسی شهیدانی همچون میرزاکوچک جنگلی دانست و تصریح کرد: یکی از توطئه‌های نرم دشمنان تحریف تاریخی نهضت‌ها و جنبش‌های دینی و الهی همچون نهضت جنگل بود و متاسفانه شبکه‌های معاند نیز جفاکارانه نهضت جنگل را مورد هدف قرار داده و میرزا کوچک را تجزیه طلب معرفی کردند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به برگزاری یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی توسط سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: نظارت بر فضای تبلیغ رسانه‌ای عمومی با هدف برجسته کردن شخصیت طلبگی و دینی و اسلامی بودن نهضت جنگل، برگزاری مسابقات در شبکه استانی گیلان با سوالات جهت دار و برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف برجسته کردن نهضت دینی جنگل از محورهای اصلی برگزاری این مراسم بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست نیم روزه در قم به عنوان مقدمه کنگره بزرگ میرزا در سال آینده اضافه کرد: این نشست با با حضور طلاب گیلانی و نمایندگانی از جنبش‌های مقاومت اسلامی، جنبش امل لبنان، حزب الله عراق، حرکت العمل الاسلامی بحرین، انصارلله یمن… و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت در شهر قم برگزار می‌شود تا بدینوسیله میرزاکوچک جنگلی به عنوان شخصیتی آزادیخواه، ضد استعماری و مبارز با سلطه طلبان به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام مهدوی به ضرورت انعکاس تبلیغاتی و ایجاد موج رسانه‌ای نهضت دینی جنگل توسط خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: گرامیداشت شخصیتی همچون میرزاکوچک جنگلی بزرگداشت ایران اسلامی و پاسداشت دینی است که انسان‌هایی را تربیت می‌کند که از خودخواهی و دنیاطلبی چشم پوشیده و برای اسایش هموطنان خود با وجود تهمت ها، سختی‌ها را به جان خریدند و به قیام برخاستند.

Share