فرماندار آستارا خبر داد؛

تمامی نانوایی‌ها تا پایان خردادماه باید به دستگاه کارت‌خوان یارانه مجهز شوند

فرماندار آستارا با اشاره به فرا رسیدن موعد کارتی شدن عرضه نان در شهرستان بر لزوم همت بیش از پیش دستگاه‌های متولی تأکید کرد و گفت: در راستای اجرای مطلوب طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی، بایستی نانوایی‌های فاقد پروانه کسب یا آنهایی که دارای پروانه منقضی شده هستند؛ ظرف یک هفته تعیین تکلیف شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه بررسی موضوع نصب کارت خوان های جدید در تمام نانوایی ها با محوریت مدیریت آرد و نان، افزود: نانوایی‌های فاقد پروانه و خبازی‌هایی که پروانه فعالیت آن‌ها منقضی شده، تا پایان خردادماه مکلفند برای تعیین تکلیف پروانه فعالیت خود، به اتحادیه‌ها و اصناف مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در شهر آستارا و لوندویل و بخش ها دستگاه های متولی و بخشداران با کمک اداره‌های صمت، جهاد کشاورزی ، در خصوص مشخص شدن وضعیت این نانوایی‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: به زودی در تمام ۲۲۴ نانوایی شهرستان کارت خوان های جدید عرضه نان نصب خواهد شد و استان گیلان سومین استان کشور و شهرستان آستارا جزء اولین شهرستان های گیلان در این طرح است.

وی تصریح کرد: این دستگاه کارتخوان به روز ترین سیستم ممکن را دارا بوده و با سرعت عملیات بالا و احتمال خرابی و قطعی سیستم بسیار کم، بسیاری از مشکلات عرضه عادلانه آرد و نان را حل خواهد کرد.

رضایی پور گفت: نانوایانی که پروانه کسب نداشته و یا اطلاعات آنها در سیستم به صورت ناقص وارد شده است، در کمترین زمان ممکن باید نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند، در غیر این صورت یارانه آرد به آنها تعلق نخواهد گرفت و با مشکل مواجه خواهند شد.

فرماندار ادامه داد: با طرح جدید نانوایانی که نان باکیفیت را عرضه کرده و مشتری مدار باشند، فروش بیشتری داشته و طبعاً سود بیشتری هم کسب خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به دیگر مزایای این طرح بیان کرد: آن معدود نانوایان که فعالیت نداشته و نان تولیدی آنها کیفیت لازم را دارا نبوده و یا برخی به صورت غیرقانونی و مخفیانه آرد سهمیه نان مردم را می فروختند، با اجرای این طرح به صورت خودکار حذف و تعطیل شده و متقاضیان جدید جای آنها را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی، خواستار همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها شد.

رضایی پور بیان کرد: طی روزهای آینده؛ نانوایی‌های شهرستان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده، آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

وی یادآور شد: به اندازه کافی گندم و آرد در شهرستان ذخیره‌سازی شده و هیچ تغییری در قیمت نان سنتی اتفاق نمی‌افتد و یارانه مابه التفاوت به نانوایی‌ها پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آستارا خاطرنشان کرد: سازوکارهای لازم، اندیشیده شده و سامانه‌های کاملا هوشمند طراحی، اجرایی و رصد می‌شوند تا از قاچاق، کم فروشی، گران فروشی و احتکار جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها تا پایان خردادماه باید به دستگاه کارت‌خوان یارانه مجهز شوند، افزود: در این مرحله به نانوایی‌های متصل به این سامانه با توجه به میزان فروش روزانه، ۱۵ درصد یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

فرماندار آستارا با تصریح اینکه در بعد نظارتی با کمک بسیج اصناف و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها در کنار مردم هستیم، خطاب به دستگاه های متولی تاکید کرد: با توجه به عرضه آرد به اندازه کافی، به هیچ وجه زمان و مقدار پخت نباید در شهرستان‌ کاهش یابد.

رضایی پور همچنین به مسئولان تأکید کرد با توجه به فصل کشاورزی و نیز حضور گردشگران در شهرستان، نان باکیفیت و مورد نیاز مردم عرضه شود.

وی رضایت مندی مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه مسئولان پای کار مردم هستند و در تلاشند با مدیریت و نظارت، فضایی فراهم شود تا از قاچاق و هدر رفت یارانه‌ها جلوگیری شود.

در این جلسه هریک از اعضا مطابق با دستور جلسه، مطالبی مطرح و بانک سپه کشور در امور مدیریت آرد و نان نیز در خصوص چگونگی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی با عنوان طرح “نانی نو” موظف به ارائه خدمات مناسب به شهروندان شد.

Share