حمایت مجدد امام جمعه آستارا از طرح دولت؛

مردم با مصرف به اندازه کالا نظام را یاری کنند | دولت سیزدهم راهی جز اصلاح نظام اقتصادی ندارد

باقری ارومی گفت: مردم عزیز هم در این مسیر همراه دولت باشند و با مصرف به اندازه کالا و توجه نکردن به شایعات دشمن در جنگ شناختی که به وسیله رسانه ها ایجاد می کنند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گذر از یک امتحان دیگر یاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت ارتحال عالم ربانی و واعظ شهیر آیت الله فاطمی نیا و همچنین گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرجع تقلید جهان تشیع و افتخار خطه گیلان حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی به بیان جایگاه علم و مقام عالم پرداخت.

امام جمعه آستارا در خطبه دوم با نگاهی به سیاست های اصلاح اقتصادی دولت به بررسی رویکرد و عملکرد اقتصادی دولت های مختلف داشت و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی به گونه ای عمیق هستند که یک دولت به تنهایی نمی تواند آن را حل کند. هدف بزرگی که باید اقدامات دولت ها در مسیر آن مکمل و متمم یکدیگر باشد.

باقری با بیان اینکه دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی و تورم ۶۰ درصد وارد میدان شد. هر چند توانست تورم را به ۴۵ درصد کاهش دهد ولی همچنان آثار ارز چند نرخی باعث شده که مرزهای کشور قابل کنترل نبوده و کالاهای اساسی به راحتی از کشور خارج شود و تولید کالاهای اساسی در داخل تحت الشعاع سیاست های غلط گذشته قرار گرفته است.

وی گفت: ارز ترجیحی میراث شوم سیاست های غلط اقتصادی آقای الف.ج است که سود و منفعت آن به جیب کسانی مانند: آقای م.ج و آقای ح.ف رفته است و جز رانت و فساد و ایجاد اختلاف طبقاتی بین مردم فایده دیگری نداشته است.

باقری ارومی ادامه داد: امروز دولت سیزدهم راهی جز اصلاح نظام اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور ندارد، هر چند این راه دشوار و هزینه های بسیاری دارد ولی یقینا آینده روشنی در پیش روی اقتصاد کشور خواهد گشود و درد مزمن سال های متمادی مردم و کشور را درمان خواهد کرد.

وی بیان کرد: مردم عزیز هم در این مسیر همراه دولت باشند و با مصرف به اندازه کالا و توجه نکردن به شایعات دشمن در جنگ شناختی که به وسیله رسانه ها ایجاد می کنند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گذر از یک امتحان دیگر یاری کنند و دولت هم برای همراهی با مردم صریح و شفاف با آنان سخن بگوید و برای مقابله با جنگ شناختی دشمن بیشتر از پیش از ابزار رسانه و مشاوران جوان و خوشفکر رسانه ای استفاده نماید.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به اهمیت نقش ایمان در روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان ظالم و مستکبر اشاره کرد و تحقق وعده الهی را نصرت و ظفر بر دشمنان دانست.

رئیس ستاد یادواره شهدای شهرستان آستارا با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در شهر مقدس قم، نقش روحانیت در اسلام و انقلاب و به ویژه در دفاع مقدس و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت جامعه روحانیت را نشان از معرفت و وظیفه شناسی دانست که زیور علم را به عمل آراسته اند.

امام جمعه آستارا در پایان به کوتاهی برخی مسئولین شهرستان در انجام امور محوله و وظایف ذاتی و اولیه آنان اشاره کرد وگفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست، در هفته ای که متعلق به یک مجموعه بزرگ است رئیس و مدیر آن مجموعه در خارج از کشور باشد و هیچ اقدامی در مناسبت مورد نظر انجام نگیرد.

Share