آرش جوهری

شورای غیرمتحد و متفرق می‌تواند تمام ظرفیت‌ها و فرصتهای یک شهر را قربانی مطامع شخصی خود کند

باقری ارومی گفت: شورای غیرمتحد و متفرق می‌تواند تمام ظرفیت‌ها و فرصتهای یک شهر را قربانی مطامع شخصی خود کند و شهر را در مسیر قهقرا و ویرانی قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندرآستارا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرصت باقی مانده این ماه، به اهمیت و ضرورت بهره مندی از فرصت اندک این روزها و شب‌ها اشاره کرد و با تشریح دعاهای دهه آخر ماه مبارک رمضان، غفران و مغفرت الهی را بزرگترین دستاورد خروج از این ماه شریف بیان کرد.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت روزجهانی قدس، آن را یک تاکتیک موثر فرهنگی جهت حمایت از قدس شریف و آرمانهای فلسطین، توسط حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد که به جهان ثابت کرد؛ کار فرهنگی عمیق و ریشه‌ای نیازی به امکانات ظاهری مادی و سخت افزاری ندارد و تنها با ایجاد یک جرقه فکری می‌توان یک دنیا را برای تحقق اندیشه‌ای پاک آماده و بسیج کرد.

باقری با بیان اینکه شکل گیری اندیشه روزجهانی قدس بر اساس اندیشه و تفکر اسلامی در مقابله و مبارزه با ظالمان و ستمگران بوده است، گفت: اسلام یک دین جهانی و رسالت حضرت پیامبر (ص) هم رسالت جهانی بوده است و بر اساس همین رسالت، کسی که نسبت به هم کیشان مسلمان خود بی‌تفاوت باشد مسلمان واقعی نیست.

وی افزود: در دیدگاه حکومتی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) نیز به صراحت بیان شده است که مردم از دو جهت باید مورد توجه حاکمان خود باشند؛ یا از نگاه برادر دینی و یا از دیدگاه هم نوع انسانی. بر اساس این تعالیم متوجه می‌شویم که مسأله فلسطین یک مسأله انسانی- اسلامی است. چرا که ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین می‌شود، در درجه اول ظلم به بشریت و در درجه بعدی ظلم به مسلمانان است.

امام جمعه آستارا با اشاره به رسالت جهانی حضرت مهدی (عج) که برقراری عدل و مقابله با ظلم است، مبارزه با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را در راستای هدف جهانی منجی عالم بشریت خواند و افزود: باید تا قبل از ظهور آن حضرت این مبارزه به عنوان تمرینی برای استفاده از الگوی ظلم ستیزی جهانی حضرت ادامه پیدا کند چرا که یقینا رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ وجه در جغرافیای سیاسی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) جایی نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین باقری ارومی ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها به جنبه‌های مثبت و منفی شوراها در کشور پرداخت و گفت: شورای خوب می‌تواند با همدلی و همفکری و استفاده از ظرفیت‌های موجود یک شهر را آباد و آن را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد. اما شورای غیرمتحد و متفرق می‌تواند تمام ظرفیت‌ها و فرصتهای یک شهر را قربانی مطامع شخصی خود کند و شهر را در مسیر قهقرا و ویرانی قرار دهد.

وی روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر را خدمت کارگران و زحمت‌کشان عرصه تولید و خدمات تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاش‌های آنان اظهار داشت: شما عزیزان سربازان جنگ اقتصادی هستید و در صف مقدم جبهه تولید با دشمن می‌جنگید. وی خواستار افزایش خدمات مالی و رفاهی کارگران شد.

باقری دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشته و با تبریک روز معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آموزش و تربیت انسانهای پاک را رسالت پیامبران و بندگان شایسته خداوند دانست و از زحمات همه معلمان و اساتید در راستای ارتقای سطح علمی جامعه تقدیر و تشکر نمود.

Share