فرماندار رشت خبر داد؛

بازدید بیش از ۱۱ هزار نفر از موزه میراث روستایی | افزایش ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران

امام پناهی اظهار داشت: در سال جدید بیش از ۱۱۰۰۰ نفر از هموطنان در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان با سبک معماری، شیوه زندگی و صنایع دستی گیلانیان آشنا شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان واقع در جاده سراوان، با اشاره به تحقق انتظارات در افزایش ورود گردشگران به شهرستان رشت در نوروز ۱۴۰۱، اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران به شهرستان رشت نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش بیش از ۴۰ درصدی نسبت به پیش از شیوع همه‌گیری کرونا در دو سال قبل بوده ایم.

امام پناهی بازدید افزون بر ۱۱۰۰۰ از موزه میراث روستایی گیلان را ظرفیت بزرگ برای آشنایی با شیوه معماری بومی، نوع زندگی، چگونگی سازش با اقلیم و صنایع دستی استان دانسته و گفت: از آغاز سفرها تاکنون شاهد اقامت بیش از ۱۴۰۰۰۰ نفر از گردشگران در سطح هتل‌ها و مراکز اقامتی شهرستان رشت بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان افزود: موزه میراث روستایی گیلان، پارک جنگلی سراوان، هتل ایران، قصر بازی، موزه رشت، کاروانسرای لات و موزه رشتی دوزی کلاه فرنگی از جمله اماکنی است که به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت آماده بازدید و استقبال از هم وطنان ارجمند می‌باشند.

گفتنی است، امامی پناهی در ادامه با حضور در میان گردشگران و بازدیدکنندگان موزه میراث روستایی گیلان، از میزان رضایت آنان مبنی برآماده‌سازی اماکن گردشگری، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی تدارک دیده شده توسط دست اندر کاران، جویا و سفر خوشی را برای هم میهنان گرامی آرزو کرد.

Share