فرماندار رشت در شورای ترافیک شهرستان خبر داد؛

راه اندازی ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در رشت | وضعیت نامناسب ایجاد چراغ هوشمند در سطح شهر

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف بزودی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ دوربین ثبت تخلف پلاک‌خوان و ۴۲ دوربین نظارتی جهت کنترل ترافیک در سطح رشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام‌پناهی در جلسه شورای ترافیک شهرستان که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مدیریت ترافیک، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم آورده شود تا بتوان کار اساسی در این رابطه صورت پذیرد، متاسفانه تا امروز اقدامات صورت گرفته در این حوزه با توجه به ملموس بودن ترافیک شهری برای مردم وعدم رضایت عمومی، مناسب نبوده و بایستی تمام تمرکز حوزه مدیریت ترافیک در این راستا قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از معضلات اساسی بحث ترافیک در شهر رشت، نداشتن کمربندی و رینگ‌های مناسب در سطح شهر می‌باشد، افزود: حل این مشکل عمده نیازمند مشارکت مسئولین استانی و همراهی نمایندگان محترم در بحث جذب اعتبارات ملی و تمرکز فنی شهرداری رشت در این حوزه می‌باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه بحث ترافیک معضل اول شهر رشت می‌باشد، برگزاری منظم و مستمر جلسه کارگروه‌ها و شورای ترافیک شهرستان رشت با حضور اعضای اصلی، سال آینده در دستورکار قرار خواهد گرفت.

امام‌پناهی وضعیت نامناسب ایجاد چراغ هوشمند در سطح شهر را قابل پذیرش ندانست و عنوان کرد: باید در این حوزه با توجه به توسعه فناوری و ضرورت هوشمندسازی مدیریت شهری، اقدامات سریع و مناسبی صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: در بحث تصمیم‌سازی برای مدیریت ترافیک شهری، بایستی نظر فنی و کارشناسی پلیس گرفته شود و بازگشایی‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها حتما با نظر کارشناسی پلیس راهور باشد.

وی با بیان اینکه ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف بزودی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ دوربین ثبت تخلف پلاک‌خوان و ۴۲ دوربین نظارتی جهت کنترل ترافیک در سطح رشت راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: در صورت کسر پارکینگ ساختمان‌های بلند مرتبه در سطح شهر، بایستی پارکینگ جایگزین برای آن در نظر گرفته شود، در غیر اینصورت وعدم رعایت قانون تخلف صورت‌گرفته و دستگا‌های متولی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

امام‌پناهی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال‌جاری بر اثر تصادفات شهری تعداد ۴۱ نفر فوتی در سطح شهر داشته‌ایم که ۲۴ نفر آن مربوط به عابرین می‌باشد، خاطرنشان کرد: از اول سال تاکنون تعداد ۱۰۳۳ تصادف جرحی در سطح شهرستان داشته‌ایم که در این زمینه شاهد کاهش ۲۴ درصدی نسبت به آمار مشابه سال گذشته می‌باشیم.

وی افزود: تعداد مجروحین تصادفات در رشت ۱۰۱۸ نفر می‌باشد که در این بخش هم به نسبت سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به بحث بازگشایی و احداث خیابان‌های جدید، تصریح کرد: حتما باید این اقدام با هدف گره گشایی از ترافیک شهری صورت گیرد در غیر اینصورت انجام اقدامات غیر فنی از این قبیل محلی از اعراب ندارد.

امام‌پناهی بیان کرد: در دو ماهه آخر سال ۱۵۰ کیلومتری خط کشی معابر فرعی و روستایی به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان در حال انجام می‌باشد.

Share