فرماندار رشت خبر داد؛

رشد ۸۰ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در شهرستان رشت | وقوع ۷۹ تصادف جرحی و فوتی

فرماندار رشت با اشاره به اقامت ۷۰۶۴۶ نفر از گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان رشت، گفت: این رقم از رشد ۸۰ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر تلاش تمام دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ایجاد بستر سفری خاطره‌انگیز برای هموطنان، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به شهرستان رشت در نوروز امسال و پیش بینی برف و باران در ایام تعطیلات، تمامی دستگاه‌ها با کسب آمادگی لازم در حال خدمت‌رسانی به هم میهنان هستند.

فرماندار رشت با اشاره به اقامت ۷۰۶۴۶ نفر از گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان رشت، گفت: این رقم از رشد ۸۰ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته برخوردار می‌باشد.

وی با اعلام افزایش ۴۲/۸۹ درصدی ورود خودرو و ۳۳/۶۸ درصدی ورود مسافرین در مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۱۸۱۹ خودرو و ۱۸۴۴۹۹۸ مسافر از مبادی جنوبی و از طریق آزاد راه قزوین به رشت و جاده قدیم قزوین به رشت وارد شهرستان رشت شده اند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اختصاص تعداد ۶۲ باب مدرسه با ۴۴۷ کلاس جهت اسکان فرهنگیان در سطح شهرستان، عنوان کرد: تا به امروز شاهد اسکان تعداد ۱۸۲۲ خانوار و ۷۹۰۷ نفر در این مراکز بوده و دستندرکاران آموزش و پرورش در حال خدمات‌رسانی به میهمانان گرامی می‌باشند.

امام پناهی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز و پایگاه امدادی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان، اظهار داشت: از مجموع پایگاه‌های ثابت و موقت امدادی در سطح شهرستان، یک پایگاه با نام تیم توانا توسط بانوان محترمه عضو جمعیت هلال احمر پوشش داده می‌شود.

وی افزود: با هدف ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی، پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت در حال ارائه خدمات به گردشگران محترم بوده و همچنین تیم‌های واکنش سریع و سیار امدادی مستقر در جمعیت هلال احمر شهرستان آمادگی ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به مسافرین را دارا می‌باشند.

امام پناهی با تاکید بر اینکه مردم بایستی ضمن رعایت ایمنی در ترددها و احتیاط در سفر از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند، افزود: متاسفانه از ابتدای شروع طرح نوروز تاکنون، تعداد ۷۹ تصادف جرحی و فوتی در سطح شهرستان با ۴ نفر فوتی و ۸۷ نفر مجروح داشته ایم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اطمینان شهروندان و گردشگران از نظارت‌ها بر اماکن تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی، اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۳۹۹۵ مورد بازدید مرکز بهداشت و بازدید مشترک سایر دستگاه‌های مرتبط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی صورت پذیرفته است که در پی آن ۱۶ پرونده به مراجع قضایی ارجاع و منجر به پلمپ ۱۴ واحد متخلف شده است.

وی افزود: در همین مدت ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاقد استانداردهای لازم بهداشتی معدوم گردیده و از ۱۵ واحد آبرسانی نیز به صورت مستمر بازدید‌های بهداشتی انجام پذیرفته است.

Share